معروف ترین باورهای غلط در دنیا و در بین عامه مردم

به گزارش آخرین خبر، اتفاق ها و رویدادهایی در دنیا وجود دارد که بسیاری از ما آن ها را از کودکی شنیده و از همین رو باور نموده ایم اما بعضی از آن ها چندان هم حقیقت ندارند و یک باور دروغ می باشند. در حال حاضر با توجه به اینکه در عصر فن آوری زندگی می کنیم، دسترسی به اطلاعات مختلف برای همگان راحت است. دیگر مانند گذشته نیست که برای پیدا کردن اطلاعات یک موضوع ساعت ها و ساعت ها در میان کتاب ها و کتابخانه های مختلف بگردیم و در نهایت هم چندان از اطلاعات مورد نظرمان مطمئن نباشیم. ولی در گذشته اوضاع فرق می کرد. انتشار هر خبر و هر حقیقتی که در زمان خودش واقعی تلقی می شد، به عنوان یک واقعیت در جامعه دهان به دهان می شد و دیگران هم آن را در زندگی رعایت می کردند. با اینکه بسیاری از باورهای قدیمی مورد آنالیز قرار گرفته و واقعی و غیر واقعی بودن آن ها تایید شده اما هنوز هم موضوعاتی هستند که بسیاری علاوه بر باور داشتن به آن ها به دیگران هم می گویند، القا می نمایند و اعتقاد دارند که حرف قدیمی ها هنوز هم درست است. در مطلب معروف ترین باورهای غلط در دنیا نگاهی داریم به بعضی از رایج ترین باورهای غلط در دنیا. این مقاله شما را با باورهای غلط در دنیا هر چه بیشتر آشنا می سازد.

معروف ترین باورهای غلط در دنیا و در بین عامه مردم

هویج بینایی شما در شب را افزایش می دهد!

در بین معروف ترین باورهای غلط در جهان آمده که این باور دروغ را بارها از خانواده و اطرافیان شنیده که هویج بخورید تا چشم هایتان بهتر ببیند! با اینکه هویج غنی از ویتامین A بوده و برای چشم و بینایی خوب است اما این سبزی آن قدری که مادرها برایش تبلیغ می کردند، توانایی بهبود بینایی را ندارد و اصلا هم روی بینایی و دید در شب اثر نمی گذارد! این حرف یکی از راه های عالی مادرها برای خوراندن سبزیجات به بچه ها بوده و یکی از رایج ترین باورهای غلط در جهان می باشد.

شکستن انگشتان دست باعث آرتروز می شود!

یکی دیگر از باورهای غلط در جهان به ماجرای شکستن انگشتان دست مربوط می شود. اگر اهل شکستن و به اصطلاح در آوردن صدای انگشت های دست باشید، احتمالا از اطرافیان این جمله را شنیده اید که این کار باعث آرتروز می شود اما این موضوع حقیقت ندارد! تحقیقات زیادی در این زمینه و روی آدم های مختلفی صورت گرفته اما این نظریه به هیچ عنوان ثابت نشده که شکستن انگشتان آسیبی از جمله آرتروز و دیگر بیماری هایی که شاید از آن ها نام برده باشند را سبب شود.

تخم مرغ قهوه ای از سفید آن ها خوشمزه تر و پر خاصیت تر است!

این باور در بین مردم پایه و اساسی دروعین دارد! تخم مرغ ها هیچ تفاوتی با هم ندارند. این مورد که رنگ پوسته خارجی آن ها با هم تفاوت دارد به مرغ آن بر می شود و این تفاوت تنها در پوسته خودش را نشان می دهد و در طعم و مزه هیچ تاثیری ندارد.

گاو نر از رنگ قرمز متنفر است!

این باور دروغ را تقریبا همه می دانیم که حقیقت ندارد اما هنوز هم آن را می پذیریم! بیشتر حیوانات و مخصوصا گاوها کور رنگی دارند و اصلا رنگ ها را تشخیص نمی دهند. این باور از گاوبازان اسپانیایی آغاز شد چون آن ها عاشق رنگ قرمز بودند و برای مسابقات گاو وحشی از این رنگ استفاده می کردند. در حقیقت چیزی که گاو را عصبانی می نماید، حرکت شنل به این سو و آن سو است که هر بار به وسیله گاوباز بیشتر و بیشتر می شود.

خفاش ها نابینا هستند!

خفاش ها از سیستم بی نظیر انعکاس صدا برای ردیابی مسیر بهره می گیرند و این سیستم به قدری قدرتمند بوده که احتیاج آن ها برای تماشا را کاملا مرتفع می سازد اما با این حال باز هم می توانند ببینند و چشم هایشان بینایی کامل دارد با اینکه نسبت به دیگر حیوانات ضعیف تر است. پس این باور دروغ است که آن ها کاملا نابینا هستند.

دیوار چین از ماه دیده می شود!

بی برو برگرد دیوار چین یکی از شاهکارهای مهندسی و نشان دهنده قدرت ساختن انسان است و قطعا یکی از بزرگترین ساخته های دست بشر بوده که یادگاری از تاریخ به شمار میرود. اما این موضوع که می توان دیوار چین را از ماه دید، باوری دروغ و شایعه است که هنوز هم بعضی به آن اعتقاد دارند. زمانیکه انسان پایش را روی ماه گذاشت از زمین عکس گرفت و در این تصاویر تنها اقیانوس و خشکی ها دیده می شدند.

ادیسون مخترع لامپ است!

شاید شما هم با این جمله معروف که توماس ادیسون مخترع لامپ است، موافق باشید اما باید بگوییم در حقیقت ادیسون یک فرد با فکر باز بوده که تیمش روی این ایده ها کار می نموده و سپس نتیجه را اعلام می نمایند از همین رو بسیاری از اختراعات ادیسون را باید به نام گروهش ثبت کرد. البته درباره لامپ قضیه فرق می نماید، پیش از ادیسون، السنادرو ولتا و هامفری دیوی کسانی بودند که حتی قبل از به جهان آمدن ادیسون روی این پرونده کار نموده بودند. پس این باور هم دروغ است.

کریستوف کلمب قاره آمریکا را کشف کرد!

با اینکه در جهان از کریستف کلمب به عنوان کسی که آمریکا را کشف کرد، یاد می شود اما در حقیقت این باور دروغی بیش نیست. این درست است که کلمب می خواست جهان را بشود و در پی راه بهتری میان آسیا و اروپا بود ولی او برای دست یابی به ثروت و معروفیت بیشتر مسیرش را تغییر داد و در نهایت به خشکی های آمریکای لاتین رسید. او چهار بار به این سمت سفر نموده و هرگز پایش را به آمریکا و کانادا نگذاشت. این موضوع مهمی بوده که هنوز هم در مدرسه ها آن را تدریس می نمایند.

زبان در هر بخش طعم متفاوتی را درک می نماید!

نقشه زبان به گونه ای است که بسیاری از ما در مدرسه یا از پدر و مادرهای مان یاد می گیریم. زبان به بخش های مختلفی تقسیم شده و هر بخش طعم های مختلفی را متوجه می شود. اما این موضوع اصلا درست نیست و همه زبان طعم های مختلف را درک می نماید و این طور نیست که هر بخش به طعم و مزه خاصی محدود شود.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2253

به "معروف ترین باورهای غلط در دنیا و در بین عامه مردم" امتیاز دهید

1 کاربر به "معروف ترین باورهای غلط در دنیا و در بین عامه مردم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین باورهای غلط در دنیا و در بین عامه مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید