استاندارد درب ضد حریق در کشور ما وجود ندارد

به گزارش آخرین خبر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در کشور ما استاندارد درب ضد حریق وجود ندارد و سه سال است که پیگیر این امر هستیم، اما نتیجه نگرفته ایم.

استاندارد درب ضد حریق در کشور ما وجود ندارد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران از رشت، علی مقصودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام هتل ها، مهدکودک ها و مدارس رشت توسط نیروهای آتش نشانی بازدید شده است و دستور ایمنی صادر شده است گفت: اما چون ابزار اجرایی و دستوری نداریم همکاری که باید در راستای اجرای نکات ایمنی گردد رخ نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه ارگان ها و سازمان های دخیل در ایجاد ایمنی با ما همکاری نمایند اضافه نمود:یکی از این سازمان ها، هواشناسی است و بارها به این سازمان اعلام کردیم مردم عادی چیزی از واژه های کم فشار و پرفشار سر در نمی آورند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: در کشورهای پیشرفته رطوبت زمین و رطوبت و دمای هوا و سرعت وزش باد شهر را دارند و آن سر جهان نشسته اند و احتمال وقوع حریق در رشت را اعلام می نمایند.

مقصودی توضیح داد: از هواشناسی بارها خواسته ایم احتمال وقوع حریق را اعلام کند و به مسافران بگویند که نکات ایمنی را رعایت نمایند: در کشور استرالیا در روزی که این احتمال از سوی هواشناسی اعلام می گردد اگر کسی ته سیگار خود را پرت کند جریمه میگردد و ما از هواشناسی خواستیم در روزهایی که ریسک بالاست به شهروندان اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه با راه و شهرسازی و اداره کل استاندار دهم مباحثی داریم اظهار داشت: در کشور ما استاندارد درب ضد حریق وجود ندارد و سه سال است که پیگیر این امر هستیم ولی نتیجه نگرفته ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: اگر درب ضد حریق باشد زمانی که آتش سوزی رخ می دهد به بقیه ساختمان سرایت نمی کند در آتش سوزی ها 85 درصد مرگ و میرها ناشی از دود است درب ضد حریق این 85درصد را از بین می برد.

وی با اشاره به کوچه های داری عرض کم تر از پنج متر اضافه نمود: بعضی بافت فرسوده را بهانه می نمایند اما کسی جوابگوی کوچه های باریکی که در حال شکل گیری است در زمین های نسقی بدون رعایت مقررات ساخت وساز می گردد و کسی جوابگویی بافت جدیدی که دور تا دور شهر در حال ساخت است نیستند باید شرایط طوری فراهم گردد که کسی نتواند خلاف کند بگذارید شهر درست و اصولی ساخته گردد.

مقصودی تأکید کرد: اگر از حوادث درس نگیریم محکوم به تکرار هستیم اگر مسئولان برای برطرف مسائل شهر اقدام ننمایند جلوی حوادث را نمی توان گرفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 974

به "استاندارد درب ضد حریق در کشور ما وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندارد درب ضد حریق در کشور ما وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید