اسکوتر ژاپنی، ماشینی که در کوله پشتی جا می گردد
به گزارش آخرین خبر، پویمو بخشی از تحقیق دانشگاه توکیو درباره ساخت وسایل نقلیه ای است که با مواد نرم ساخته می گردد. محققان می گویند استفاده از پلاستیک هزینه ساخت را پایین می آورد، هنگام حادثه امنیت بیشتری دارد و به سازندگان امکان می دهد تا وسایل نقلیه متنوعی با توجه به سلیقه مشتری بسازند.
اسکوتر از پلاستیکی ساخته شده که تخت های بادی با آن ساخته می شود
اسکوتر بادی
محققان دانشگاه توکیو اسکوتری ساخته اند که هنگام استفاده باید آن را باد کرد. این اسکوتر که نامش پویمو است، پس از رسیدن به مقصد تا شده و در یک کوله پشتی جا می گیرد. بدنه اسکوتر از پلاستیکی ساخته شده که با آن تخت های بادی ساخته می شود. وزن آن پنج کیلو و نیم است و باد کردنش با یک تلمبه الکتریکی حدود یک دقیقه طول می کشد.
پویمو بخشی از تحقیق دانشگاه توکیو درباره ساخت وسایل نقلیه ای است که با مواد نرم ساخته می شود. محققان می گویند استفاده از پلاستیک هزینه ساخت را پایین می آورد، هنگام حادثه امنیت بیشتری دارد و به سازندگان امکان می دهد تا وسایل نقلیه متنوعی با توجه به سلیقه مشتری بسازند.
اسکوتر بادی 5/5 کیلو وزن دارد و در یک کوله پشتی جا می شود
اسکوتر های الکتریکی یکی از راه چاره هایی است که در چند سال گذشته برای کاهش ترافیک در شهر ها پیشنهاد شده است. اگرچه هنوز استفاده از آن در برخی کشور ها غیرقانونی است.
مخالفان می گویند که استفاده از اسکوتر در پیاده رو برای عابران خطرناک است و بردنش به خیابان برای راننده اسکوتر خطرناک خواهد بود. پویمو در حال حاضر یک پروژه تحقیقاتی است، اما سازندگانش امیدوارند بتوانند به زودی نمونه ای از آن را با وزن کمتر به بازار عرضه نمایند.
پرتو فرابنفش از تکثیر ویروس و باکتری جلوگیری می نماید
شکار ویروس
هیوندای می گوید در حال آنالیز استفاده از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی بخش هایی از ماشین است که تماس زیادی با بدن دارد.
پرتو فرابنفش به باکتری ها و ویروس ها صدمه می زند و از تکثیر آن ها جلوگیری می نماید. این فن آوری تازه نیست و استفاده از آن به دهه سی میلادی برمی شود. در حال حاضر از این پرتو برای ضدعفونی اتاق های بیمارستان، کابین های قطار و مکان های عمومی دیگر استفاده می شود.
این پرتو برای انسان خطرناک است و هنگام استفاده نباید کسی داخل ماشین باشد.
هیوندای می خواهد مجموعه ای از این لامپ ها را در بدنه و سقف قرار دهد تا سطوحی مانند جایگاه ها، داشبورد و کف ماشین را ضدعفونی کند.
لامپ فرابنفش گران است و استفاده از آن قیمت ماشین را افزایش می دهد. اما بحران کرونا، بهداشت را به یکی از نگرانی های اصلی مردم تبدیل نموده و احتمالا آن ها آماده پرداخت هزینه بیشتر برای داشتن چنین امکانی هستند.
هیوندای زمان مشخصی را برای عرضه این لامپ ها اعلام ننموده و می گوید برای استفاده از آن باید هزینه ساختش کاهش یابد.
آئودی مدل الکتریکی ئی-ترون را در نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشت
واقعیت مجازی
ادامه تعطیلی نمایشگاه های خودرو و ممنوعیت برگزاری مراسم رونمایی به خاطر ویروس کرونا باعث شده تا خودروسازان برای حفظ ارتباط با مشتریان به فضای مجازی روی آورند. در تازه ترین مثال، آئودی هفته گذشته محصولات خود را در یک نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشت.
ویرچوال مارکت یا نمایشگاه مجازی عظیم ترین گردهمایی سالانه علاقه مندان به واقعیت مجازی است که به ابتکار یک شرکت ژاپنی برگزار می شود. بازدیدنمایندگان می توانند با گذاشتن عینک های واقعیت مجازی از این نمایشگاه بازدید نمایند و محصولات دیجیتالی را که در آن عرضه می شود بخرند.
بازدیدنمایندگان نمایشگاه می توانند برای شخصیت های مجازی خود لباس بخرند
آئودی اولین خودروسازی است که از این فرصت برای نمایش ماشین هایش استفاده می نماید. در غرفه این کارخانه آواتار هایی بودند که درباره ماشین ها اطلاعات می دادند و بازدیدنمایندگان می توانستند برای شخصیت های دیجیتال خود در دنیا مجازی تی شرت هایی با آرم آئودی بخرند.
سال جاری 42 شرکت و حدود 1400 فروشگاه در این گردهمایی مجازی شرکت کردند و تخمین زده شده که در طول دوازده روز برگزاری نمایشگاه حدود یک میلیون نفر از آن بازدید کردند.
ادامه فراوری رنو مگان با تردید روبرو است
خداحافظی با مگان
رنو پس از اولین زیان خود در ده سال گذشته، برنامه ای برای کاهش هزینه ها اعلام نموده که گفته می شود با اجرای آن فراوری چند مدل مشهور این کارخانه متوقف خواهد شد. رنو میخواهد دو میلیارد یورو (حدود دو میلیارد و 200 میلیون دلار) در هزینه هایش صرفه جویی کند و برای این کار خود را برای کاهش تعداد مدل هایش آماده می نماید.
خبرگزاری رویترز از قول منابعی در داخل کارخانه گزارش داده که دو مینی ون سنیک و اسپاس و سدان تالیسمان از جمله مدل هایی هستند که توقف فراوری آن ها در حال آنالیز است.
هر دو مینی ون کارخانه فرانسوی، زمانی از پرفروش ترین مدل های رنو بودند، اما با محبوبیت ماشین های شاسی بلند در بازار، فروش آن ها کم شده است. خبرگزاری رویترز گزارش داده که به جای این دو مدل، نسل جدید شاسی بلند قاجار با دو نمونه پنج و هفت نفره به بازار عرضه خواهد شد.
رنو قرار است براساس کانسپت مورفز در دو سال آینده دو مدل الکتریکی به بازار عرضه کند
هفته نامه اتواکسپرس هم خبر داده که در پی تحول در رنو معلوم نیست این کارخانه فراوری مدل مگان را ادامه دهد. مگان از سال 1995 تا به امروز یکی از محصولات مهم رنو است، اما فروش این مدل در اروپا از سال 2010 روندی کاهشی داشته و در ده سال گذشته نصف شده است.
لورن وان دن آکر، مدیر طراحی رنو به اتواکسپرس گفته که کارخانه توجیه مالی سرمایه گذاری در مگان را آنالیز می نماید. او می گوید با اضافه شدن مدل های الکتریکی به محصولات رنو برخی از مدل ها باید حذف شوند و مگان در بازاری فروخته می شود که به شدت تحت فشار است.
گروه خودروسازی رنو به همراه زیرمجموعه هایش داچیا، رنو-سامسونگ، لادا و آلپین بین 45 تا 50 مدل مختلف فراوری می نماید. رقیب فرانسوی رنو، گروه پی اس ای، شش سال پیش در اقدامی مشابه تعداد مدل هایش را در سه زیرمجموعه خود پژو، سیتروئن و دی اس از 45 مدل به 26 مدل کاهش داد.
منبع: فرادید