بایدها و نبایدهای واکسن آنفلوآنزا

به گزارش آخرین خبر، کارشناسان کنترل و پیشگیری بیماری های توصیه می نمایند بچه هایی که در معرض خطر بالای عوارض ناشی از آنفلوآنزا هستند باید واکسن آنفلوآنزا بزنند، از جمله: همه بچه ها بین شش ماه تا پنج سال

بایدها و نبایدهای واکسن آنفلوآنزا

بایدها و نبایدهای واکسن آنفلوآنزا

کارشناسان کنترل و پیشگیری بیماری های توصیه می نمایند بچه هایی که در معرض خطر بالای عوارض ناشی از آنفلوآنزا هستند باید واکسن آنفلوآنزا بزنند، از جمله:

همه بچه ها بین شش ماه تا پنج سال

بچه هایی که به بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی، آسم، بیماری قلبی - عروقی، دیابت، بیماری کلیوی و ایدز مبتلا هستند.

خواهران و برادران همه پرستاران بچه ها و افرادی که تماس خانگی نزدیک با بچه ها گروه های پرخطر قرار دارند، باید واکسن آنفلوآنزا بزنند. این کار قرارگیری بالقوه بچه ها را در معرض ویروس آنفلوآنزا کاهش می دهد.

واکسن آنفلوآنزا به دو شکل در دسترس قرار گرفته است:

1) واکسن تزریقی آنفلوآنزا که برای استفاده در بچه ها بالای شش ماه و بزرگسالان مورد تایید قرار گرفته است.

2) واکسن آنفلوآنزا به صورت اسپری بینی که برای بچه ها بالای دو سال و بزرگسالان مورد تایید قرار گرفته است.

بعضی از پژوهش ها بیانگر آن هستند که واکسن آنفلوآنزا به صورت اسپری بینی ممکن است نسبت به واکسن تزریقی در پیشگیری از آنفلوآنزا در بچه ها موثرتر باشد. در خصوص برترین شیوه واکسیناسیون بچه هاتان با پزشکتان مشورت کنید. بچه ها زیر 9 سال در صورتی که برای اولین بار در مقابل آنفلوآنزا واکسینه می شوند، به دو دوز واکسیناسیون با فاصله یک ماه احتیاج دارند زیرا یک دوز منفرد واکسن ممکن است ایمنی کافی را برای آنها فراهم نیاورد. برترین زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا هر سال پیش از آغاز فصل آنفلوآنزا یعنی پاییز و زمستان است. واکسیناسیون آنفلوآنزا باید هر سال با واکسن مربوط به همان سال که بر ضدویروس های تازه آن سال است، تکرار گردد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1861

به "بایدها و نبایدهای واکسن آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای واکسن آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید