با برترین مدل های کاور مبل راحتی، رنگ و روی خانه خود را عوض کنید!

به گزارش آخرین خبر، کاور مبل راحتی برای حفاظت از مبل های شما در طی چندین سال استفاده بسیار مناسب هستند تا مجبور به شتسشوی مبل و تمیز کردن آن یا حتی تعویض روکش مبل راحتی در خانه نباشید. مبل های راحتی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین مبل های خانگی هستند و برای همین خرید کاور روی مبل راحتی هم اولین کار پس از خرید مبلمان راحتی محسوب می گردد. در این مطلب شما را با نکات خرید این کاورها و نحوه تزیین و حفاظت از مبلمان خود با این روکش ها، آشنا می کنیم.

با برترین مدل های کاور مبل راحتی، رنگ و روی خانه خود را عوض کنید!

کاور مبل راحتی شیک و نو خود را درست انتخاب کنید

بعضی افراد تصور می نمایند برای خرید کاور هیچ محدودیتی ندارند در صورتی که باید توجه داشته باشند، مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون داخلی و نقطه کانونی فضای پذیرایی شماست. هر گونه تغییری در رنگ و ظاهر آنها باید با دقت انجام گردد در غیر این صورت به نتیجه آن نمی توان امیدوار بود. در ادامه به شما آموزش می دهیم که چطور کاور مبل راحتی نو خود را انتخاب کنید که روی خانه شما تأثیر خوبی بگذارد:

کفپوش منزل شما باید با روکش مبل راحتی نوتان همخوانی داشته باشد. به اسم مثال لمینت و پارکت از جنس چوب هستند و در نتیجه برترین نوع روکش مبل، مدلی است که به رنگ قهوه ای و یا تنالیته های مختلف آن باشد. اگر می خواهید متفاوت به نظر برسید، پس به سراغ رنگ های مکمل مثل بژ، خاکستری و مشابه آن بروید.

دیوار منزل باید با کاور مبل راحتی ساده شما تناسب داشته باشد و البته این تناسب به معنای هم رنگ بودن نیست. همانطور که گفتیم مبلمان نقطه کانونی منزل هستند پس انتخاب روکشی با رنگ متضاد نسبت به دیوارها گزینه مناسبی است. به طور کلی رنگ دیوار نسبت به کفپوش برای ست شدن ارجحیت دارد چرا که مساحت بیشتری از خانه را به خود اختصاص می دهد.

متراژ منزل سومین عامل مهمی است که باید به آن توجه گردد. حتی داشتن زیباترین کاور مبل راحتی بدون تناسب با متراژ منزل مناسب نخواهد بود. در واقع باید بعد از انتخاب رنگ مناسب، بسته به متراژ، نوع پر رنگ یا کمرنگ آن را انتخاب کنید. برای متراژ کوچک نوع کمرنگ و برای متراژ عظیم باید نوع پر رنگ را انتخاب نمایید.

کدام نوع روکش مبل راحتی برای منزل شما مناسبتر است؟

بسیاری از خانم های خانه دار تصور می نمایند که انتخاب نوع کاور مبل راحتی فقط به قیمت آن بستگی دارد و کلا قیمت های بالاتر بهتر هستند. اما باید علاوه بر کیفیت بالای جنس روکش بسته به شرایطی که دارید، به تناسب آن با سبک و نوع دکوراسیون داخلی منزل هم توجه کنید. در ادامه چندین نوع کاور برای مبل های راحتی معرفی می کنیم:

کاور مبل راحتی پارچه ای که از جنس نخ و پلی استر هستند. ویژگی آنها تنوع بالا در رنگ و طرح و شستشوی راحت آنهاست. همین عامل یاری می نماید تا روکش مبل راحتی پارچه ای با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی سازگار باشد. در بعضی مدل ها، پارچه کاور مبل راحتی فقط بخش هایی را که در معرض کثیفی و لکه هستند می پوشاند (کاور مبل راحتی تیکه ای) و در بعضی دیگر به نحوی است که به طور کامل تمام قسمت های مبلمان پوشانده می شوند (پیراهن مبل راحتی پارچه ای). این بستگی به داشتن فرزند کوچک و سلیقه شما دارد. کاور مبل راحتی با پارچه بیشتر جنبه تزئیناتی دارد تا اینکه حفاظتی خوبی داشته باشد.

کاور مبل راحتی ژله ای که به آن کاور ژلاتینی برای مبل راحتی و کاور مبل راحتی طلقی هم می گویند ظاهر مبل شما را تغییر نمی دهند ولی در برابر انواع کثیفی، لکه و گرد و غبار از مبلمان شما حفاظت می نمایند. این مورد برای کسانی که دوست دارند ظاهر مبلمان آنها تغییر نکند بسیار مناسب است. البته بعضی افراد از کاور سلفونی مبل راحتی استفاده می نمایند که مقاومت خوبی ندارد و فقط برای حفاظت از مبلمان در سفرهای طولانی مناسب است.

جنس این طلق های ژله ای از PVC محکم است (برترین نوع کاور مبل راحتی پلاستیکی) و تمیز کردن آنها با یک دستمال مرطوب به راحتی امکان پذیر می باشد. با این حال سر و صدای آنها هنگام نشستن و عرق گیر نبودن از معایب این نوع کاور مبل راحتی است.

کاور مبل راحتی ال یکی از پرفروش ترین کاورهای مبل است که باید براساس سایز و متراژ کلی و نکاتی که در ابتدا گفتیم، برترین مدل را بخرید. روکش مبل راحتی ال در مدل های طرح دار و گل دار گزینه مناسبی هستند.

کاور مبل راحتی ضد آب برای کسانی که بچه کوچک یا حیوان خانگی دارند بسیار مناسب است. بعضی از انواع کاور مبل راحتی پس از شستشو فرم خود را از دست می دهند و پس از چند بار پاره می شوند. با خرید کاور ضد آب مبل راحتی نگران این موضوع نباشید.

کاور مبل راحتی دو رنگ برای مبلمان راحتی از نوع بی دسته و یا چستر مناسب می باشد چون این نوع مبلمان را می توان با رنگ های مختلف روبروی یکدیگر در منزل گذاشت که زیبایی زیادی دارند. شما هم برای حفظ این حالت بهتر است موقع خرید کاور مبل راحتی چستر یا کاور مبل راحتی بی دسته خود از نوع دو رنگ انتخاب کنید.

کاور مبل راحتی دسته چوبی یا کاور مبل راحتی تاجدار چون بیشتر به مبلمان سلطنتی شباهت دارند باید از روکش خاص مبلمان سلطنتی بهره ببرید. توجه داشته باشید که روکش مبلمان های مختلف را به جای یکدیگر بکار نبرید.

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1833

به "با برترین مدل های کاور مبل راحتی، رنگ و روی خانه خود را عوض کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین مدل های کاور مبل راحتی، رنگ و روی خانه خود را عوض کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید