تحصیل در مونترال چگونه است؟

به گزارش آخرین خبر، کالج­ های کانادا در آمریکای شمالی از اعتبار بالایی برخوردارند. در بین شهرهای مختلف کانادا، مونترال کبک در سال 2017 توانست شهرهای مهمی همچون پاریس و لندن را شکست دهد و به عنوان بهترین شهر دانشجویی دنیا انتخاب گردد. این رده بندی توسط سایت QS و با معیارهایی مانند قیمت مناسب، رضایت­مندی دانشجویان و فعالیت کارفرمایان صورت می گیرد. بیش از 17000 دانشجوی بین­ المللی در مونترال تحصیل می کنند.

تحصیل در مونترال چگونه است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

تحصیل در مونترال کانادا

برای تحصیل در مونترال کانادا ضروری است تا افراد از سن 5 سالگی برای آموزش وارد مدارس شوند و در نهایت پس از اتمام 11 سال دوران مدرسه، برای ادامه تحصیلات در دانشگاه های مونترال، یک دوره 2 ساله در کالج را بگذرانند. با وجود اینکه زبان اصلی و رایج بیشتر مدارس دولتی در مونترال کانادا، فرانسوی است اما مدارس دولتی به زبان انگلیسی نیز در مونترال وجود دارد. البته زبان انگلیسی در مدارس فرانسوی زبان نیز همیشه به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش داده می گردد به گونه ای که بسیاری از مدارس موجود در مونترال کانادا بصورت دو زبانه هستند. همچنین مهاجران در صورت تحصیل در مدارس انگلیسی زبان، می توانند از مدارس بین المللی موجود در مونترال کانادا استفاده نمایند.

مونترال دارای برنامه ­های متنوع پیش­ دانشگاهی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. علاوه بر مقاطع تحصیلی، گواهینامه ­های تخصصی، دوره­ های غیر اعتباری و آنلاین، مطالعات تابستانی در مونترال وجود دارد. دانشجویان می ­توانند در بعضی از بهترین دوره­ های بین المللی MBA در مونترال نیز شرکت نمایند.

دانشگاه های مونترال کانادا

امروزه شهر مونترال کانادا به جهت برخورداری از 12 کالج و 6 دانشگاه برتر در سطح دنیا به مقصد مناسبی برای تحصیل دانشجویان تبدیل شده است. شهر مونترال که دارای رتبه چهارم شهرهای برتر دانشگاهی در دنیا می باشد با ارائه بیش از 600 رشته تحصیلی پذیرای دانشجویان از سراسر دنیا می باشد.

همچنین باید توجه گردد که زبان اصلی و رایج داشگاه ها و کالج های مونترال کانادا نیز فرانسوی می باشد که افراد در صورت تسلط نداشتن به این زبان ضروری است تا در ابتدا با داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 5.5، پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت نمایند و سپس بعد از اتمام دانشگاه، برای ادامه تحصیل، جهت فراگیری زبان فرانسوی نیز اقدام نمایند.

دانشگاه های انگلیسی زبان مونترال

به جهت رایج بودن زبان فرانسوی در مونترال، تعداد دانشگاه ها و کالج های انگلیسی زبان در این شهر محدود می باشد به گونه ای که از بین 6 دانشگاه این شهر، دانشگاه McGill و Concordia در همه مقاطع و رشته ها، به زبان انگلیسی آموزش داده می گردد.

کالج های انگلیسی زبان مونترال

از بین 12 کالج مونترال کانادا، کالج های Dawson College ،John Abbott به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین افرادی که تمایل به تحصیل و فراگیری زبان فرانسوی را دارند می توانند از دانشگاه هایی چون دانشگاه مونترال (UQAM ،Sherbrooke University ،(UdeM نیز استفاده نمایند.

هزینه تحصیل در مونترال کانادا

هزینه تحصیل در مونترال کانادا بسته به مقطع تحصیلی و نوع رشته انتخابی، متغیر است اما بطور کلی این میزان شهریه مبلغی بین 12 الی 19 هزار دلار کانادا در سال می باشد. همچنین در صورت تحصیل در مدارس بین المللی ضروری است تا میانگین 25 هزار دلار کانادا به صورت سالیانه پرداخت نمایید.

بورسیه تحصیل در مونترال کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا پذیرش تحصیلی، به میزان درجه علمی و صلاحیت دانشجو بستگی داره به گونه ای که بر این اساس در حال حاضر به دانشجویان کارشناسی ارشد، 6 الی 15 هزار دلار کانادا و به دانشجویان مقطع دکترا، 9 الی 18 هزار دلار کانادا بورسیه تعلق می گیرد.

زبان فرانسه در مونترال

مونترال دومین شهر فرانسوی زبان در دنیا است. برنامه ­ها و دوره ­های زیادی به زبان انگلیسی در این شهر وجود دارد و حتی می ­توانید بسیاری از برنامه ­های مطالعه دو زبانه را پیدا کنید. علاوه بر این از مصاحبه با مردم در خیابان ­ها به زبان فرانسه نترسید، اغلب مردم در شهر مونترال دو زبانه هستند.

فرصت­های کاری در مونترال

مونترال به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجارت، دنیاگردی و سایر بخش­های مالی در کانادا فرصت­های شغلی مناسبی برای دانشجویان فراهم می­ کند. این شهر دارای بعضی صنایع تأثیرگذار مانند هوافضا، الکترونیک، مهندسی نرم­افزار، داروسازی، طراحی، ارتباط از راه دور، نساجی و حمل و نقل است. همچنین قبل از فارغ ­التحصیلی، دانشجویان در مونترال به راحتی می­توانند یک شغل پاره­ وقت وفرصت­های کارآموزی پیدا نمایند.

هزینه­ های زندگی برای دانشجویان در مونترال

برای دانشجویان بین­ المللی آگاهی داشتن از میزان بودجه­ لازم برای تامین هزینه ­های زندگی بسیار مهم است. در مورد هزینه­ های زندگی، مونترال شهری مناسب برای دانشجویان است. با حداقل بودجه ماهانه 1000 دلار کانادا می­توانید هزینه ­های محل اقامت، غذا و فعالیت­های مرتبط با اوقات فراغت را تأمین کنید. مواد غذایی به مدت یک ماه برای شما هزینه­ای در حدود 350 دلار کانادا خواهد داشت و یک وعده غذایی ارزان در یک رستوران به طور متوسط 12 دلار کانادا هزینه دارد.

مزایای تحصیل در مونترال کانادا

  • استاندارهای بالا در سطح آموزشی
  • 6 دانشگاه برتر در سطح دنیا
  • ارزان بودن هزینه تحصیل در شهر مونترال کانادا واقع در استان کبک
  • معتبر بودن دانشگاه ها برای مشاغل و کاریابی
منبع: اینترنت
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1264

به "تحصیل در مونترال چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در مونترال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید