تصاویر نظافت خیابان با جاروبرقی های شهری ، این دستگاه ها چگونه کار می نمایند؟

به گزارش آخرین خبر، شهر استکهلم، مرکز سوئد، سیستم های سنتی دفع زباله را کنار گذاشته است و از روش نوین سطل های جاروبرقی بهره می برد.

تصاویر نظافت خیابان با جاروبرقی های شهری ، این دستگاه ها چگونه کار می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، استکهلم یک سیستم جمع آوری زباله زیرزمینی دارد که از فشار هوا و لوله ها برای انتقال سریع و کارآمد کیسه های زباله از نقطه ای به نقطه ای دیگر استفاده می نماید. این اقدام تقریباً شبیه یک فیلم علمی تخیلی است و سیستم جمع آوری زباله اتوماتیک (AWCS) نامیده می گردد.

ENVAC، شرکتی که مبدع این نوآوری است، اشاره می نماید که مزایای این طرح در مقایسه با سیستم های مدیریت زباله سنتی که هنوز در شهرهای دنیا به وفور وجود دارد، قابل توجه است.

مردم زباله های از پیش تفکیک شده خود را در کیسه های مخصوص به سطل های به اصطلاح جاروبرقی می اندازند. سپس، سیستم زباله پنوماتیک ثابت، کیسه ها را در فواصل طولانی به وسیله لوله ها به ایستگاه جمع آوری منتقل می نماید تا زباله ها در کانتینرهای مخصوص فشرده شوند.

برای انتقال زباله، سیستم از هوای فراوری شده به وسیله پنکه هایی استفاده می گردد که فشار منفی در سیستم لوله ایجاد می نماید. هوا با فشار اتمسفر وارد لوله ها می گردد، پسماند جامد را به دام می اندازد و به ایستگاه جمع آوری می رساند.

یک سیستم جمع آوری زباله بادی ثابت، می تواند چندین نوع زباله را به طور همزمان با استفاده از یک لوله زباله برای هر جریان زباله جداگانه مدیریت کند. به طور معمول، دو تا چهار جریان زباله جداگانه در یک شبکه لوله حمل ونقل جابه جا می شوند.

در ایستگاه جمع آوری، هر جریان زباله به یک کانتینر معین راهنمایی می گردد. جمع آوری هر نوع زباله به طور جداگانه از هر گونه خطر اختلاط زباله و مواد قابل بازیافت جلوگیری می نماید.

هوای مورد استفاده برای راندن کیسه های زباله از میان لوله ها، قبل از رهاسازی مجدد در جو فیلتر می گردد. سپس کامیون های حمل زباله در نهایت برای سرویس دهی به ایستگاه جمع آوری وارد عمل می شوند، اما با توجه به اینکه بیشتر کار آنها قبلاً به وسیله نیروی فشار هوا صورت گرفته است، مسیرهای آنها کوتاه و بهینه سازی شده و منجر به کاهش آلودگی صوتی، ترافیک و انتشار CO2 می گردد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2213

به "تصاویر نظافت خیابان با جاروبرقی های شهری ، این دستگاه ها چگونه کار می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر نظافت خیابان با جاروبرقی های شهری ، این دستگاه ها چگونه کار می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید