تنیس روی میز پس از 11 ماه با برگزاری لیگ از حالت رکود خارج شد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، تیم فراسنج تهران که دومین سال حضور در لیگ برتر تنیس روی میز را تجربه می نماید در خاتمه مرحله رفت این رقابت ها با دو برد و یک تساوی صدرنشینی گروه الف را در اختیار گرفت.

تنیس روی میز پس از 11 ماه با برگزاری لیگ از حالت رکود خارج شد

این مرحله از مسابقات پنجشنبه گذشته به پایان رسید و فراسنج در حالی بالاتر از رعد پدافند هوایی کاشان، شادروان اقبال لطف الله نسبی کردستان و دانشگاه یزد در رده نخست گروهش نهاده شد که سال گذشته با کسب صندلی هفتم پرونده اولین حضور لیگ رجحان خود را بست. این تیم اما برای فصل جاری مسابقات با جذب نفراتی مانند نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی حضور نتیجه بخش تر در مسابقات را دنبال می نماید.

مجتبی صابری سرمربی تیم تنیس روی میز فراسنج با تاکید بر این موضوع گفت که برگزاری این لیگ، این رشته را پس از ماه ها از حالت رکود وایستای خارج کرد و نشان داد که بازیکنان طی این مدت هم بیکار نبوده اند و تمرینات شان را پیگیر بوده اند.

این مربی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: 11 ماه بود که جامعه تنیس روی میز هیچ رویداد و رقابت داخلی را شاهد نبود و از همین حیث با رکود و ایستایی کسل کننده ای روبرو شده بود. برگزاری لیگ اما میان تنیس روی میز و این شرایط فاصله ایجاد کرد.

وی با اشاره به ملاقاتهای برگزار شده در دور رفت مسابقات و نتایج به دست آمده در آن ادامه داد: آنچه در این مرحله توسط بازیکنان دیدیم باعث غافلگیری مان شد. بازیکنان بیشتراً باانگیزه و آماده بودند و نشان دادند که به اندازه کافی تمرین داشته اند و با جدیت وارد مسابقات شده اند. شاید بعضی بازیکنان نسب به سال گذشته افت داشتند اما در خصوص بیشتر بازیکنان شاهد پیشرفت بودیم.

سرمربی تیم تنیس روی میز فراسنج با اشاره به عمکرد تیم خود در مرحله رفت لیگ برتر اظهار داشت: اولین ملاقات ما با تیم با انگیزه و سخت کوش کردستان بود. در این رقابت بازی اول دوبل را واگذار کردیم اما در نهایت برنده شدیم. ملاقات دوم را هم با رعد پدافند برگزار کردیم. نتیجه دو ملاقات اول دوبل در این رقابت را واگذار کردیم و در نهایت هم مساوی شدیم. دانشگاه یزد هم حریف آخرمان بود. این تیم شاید به لحاظ مهره خیلی با قدرت نباشد اما دست و پا بسته هم نیست. این تیم را هم شکست دادیم.

صابری با تاکید بر اینکه شرایط گروه بندی تیم ها در گروه الف و ب مسابقات متفاوت از یکدیگر است، یادآور شد: گروه الف که ما هم در آن قرار داریم متفاوت از گروه ب و تا حدی سخت تر است. به نظرم واقعاً حیف است که از گروه ما یک تیم حذف گردد.

وی در ادامه و در واکنش به این موضوع که فراسنج دومین سال حضور در لیگ برتر را کاملاً متفاوت از اولین سال شرکت در این رقابت ها شروع کرد چراکه با در اختیار ملی پوشان، ترکیبی قدرتمندتر تشکیل داده است، گفت: سال گذشته با ترکیبی که میانگین سنی 15 - 14 سال داشت حضور در لیگ تنیس روی میز را شروع کردیم. با همان ترکیب و عملکرد خوبی که داشتیم بیشتر تیم ها را شگفت زده کردیم. بازیکن نامداری نداشتیم اما نفرات مان با انگیزه خود عملکرد خوبی داشتند.

سرمربی تیم تنیس روی میز اضافه کرد: برای لیگ سال جاری اما بازیکنان نامدار هم جذب کردیم چون به دنبال نتیجه گیری بهتر هستیم و کسب سکو برای مان اهمیت دارد. البته جوانان خود را حفظ کردیم اما نفرات ملی پوش را هم در اختیار گرفتیم تا به هدف مان برسیم.

این مربی البته در عین حال تاکید داشت که عضویت مدیریت این تیم در هیات رئیسه فدراسیون و توصیه فدراسیون برای یاری به ملی پوشان با جذب آنها بی تاثیر در این اقدام فراسنج (جذب بازیکنان تیم ملی) نبوده است؛ وی در این زمینه گفت: پتروشیمی حضور همیشگی در لیگ تنیس روی میز داشت و خیلی از بازیکنان ملی پوش را هم در اختیار می گرفت این تیم اما سال جاری بنا به دلایلی در مسابقات شرکت ندارد. در غیاب پتروشیمی سایر تیم ها هم توانایی اقتصادی برای جذب بازیکنانی در حد برادران عالمیان نداشتند.

وی در این زمینه ادامه داد: به همین دلیل فدراسیون از مدیریت فراسنج که عضو هیات رئیسه خودش هم است، خواست تا با جذب این بازیکنان به تنیس روی میز و آنها یاریی نموده باشد. ما خود به دنبال نتیجه گیری بهتر و بهبود شرایط برای دستیابی به آن بودیم اما این موضوع هم در جذب نفراتی مانند نوشاد و نیما عالمیان بی تاثیر نبود. چه بسا اگر ما نوشاد و نیما را جذب نمی کردیم آنها از لیگ سال جاری بیرون می ماندند چون تیم دیگری توانایی اقتصادی جذب آنها را نداشت.

با وجود در اختیار داشتن ملی پوشان تنیس روی میز، فراسنج در مرحله رفت متحمل یک تساوی شد در حالی که تیمی مانند شهرداری کرج بدون باخت و مساوی این مرحله را به پایان رساند، صابری در واکنش به این موضوع توضیح داد: یکی از دلایل همان مسئله گروه بندی است که به آن اشاره کردم و اینکه گروه ما واقعاً سخت تر است. ضمن اینکه این نام و اسم بازیکنان نیست که حرف اول را می زند بلکه انگیزه ها تاثیرگذارتر هستند به خصوص که هر بازیکن یک ملاقات انفرادی برگزار می نماید. پس اینگونه نیست که فکر کنیم چون ترکیب قدرتمندی داریم حتماً قهرمان می شویم، کوشش و انگیزه ها در این زمینه تاثیرگذارتر هستند.

سرمربی تیم تنیس روی میز فراسنج در پایان گفت: انجام ملاقاتهای دوبل در تنیس روی میز و نتیجه گیری از آنها به هماهنگی زیادی احتیاج دارد در حالی که به خاطر دیر ملحق شدن ملی پوشان در این زمینه تا حدی ضعف داشتیم. در کل اینکه امیدواریم در مرحله برگشت و پلی آف عملکرد بهتری داشته باشیم و به هدف مان نزدیک تر شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1483

به "تنیس روی میز پس از 11 ماه با برگزاری لیگ از حالت رکود خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنیس روی میز پس از 11 ماه با برگزاری لیگ از حالت رکود خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید