خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می گردد

به گزارش آخرین خبر، ایرنا/ براساس آخرین اخبار واصله، خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می گردد.

خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می گردد

احمد حمزه زاده در بازدید از خانه تاریخی منتسب به باقرخان ملقب به سالار ملی اضافه نمود: موضوع خانه تاریخی منتسب به باقرخان سالیان سال است که مطرح بوده و جلساتی با مالکان متعدد آن برگزار شده است.

وی گفت: خانه تاریخی منتسب به باقرخان با نام خانه مرحوم طوبی ثبت ملی شد که این تغییر نام در جاری بودن قوانین میراث فرهنگی نسبت به آن تأثیری ندارد و ما ملزم به رعایت قوانین هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حفاظت از این منطقه تاریخی گفت: این منطقه تاریخی در نهضت مشروطه و در دوره های مختلف تاثیر ویژه ای داشته و ما نیازمند حفظ این اثر هستیم.

حمزه زاده، ادامه داد: در جلسه مشترک میراث فرهنگی و شهرداری تبریز مسایل مربوط به تملک و بازسازی این بنای تاریخی تصمیم گیری و پس از تملک آن اقدامات لازم برای بازسازی این اثر تاریخی انجام می گردد و سپس برای راه اندازی کاربری فرهنگی در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

محدوده خانه منتسب به باقرخان در دوره مشروطه سنگر جبهه مشروطه خواستار محله خیابان (خیاوان) بود و باقرخان ریاست مجاهدین این محله را برعهده داشت و همراه با ستارخان به جنگ مسلحانه با قشون دولتی که تبریز را در محاصره داشت، پرداخت و بعدها در مجلس شورای ملی لقب سالار ملی را گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1968

به "خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه منتسب به سالار ملی با همکاری شهرداری تبریز حفظ و تملک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید