در پشت صحنه فیلم مگالوپولیس کوپولا چه اتفاقات عجیبی رخ داد؟

به گزارش آخرین خبر، فیلم آخر فرانسیس فورد کوپولا پس از چالش های متعدد و طولانی، بالاخره به اتمام رسید و با نهایی شدن فیلمبرداری مگالوپولیس و به خاتمه رسیدن تدوین آن، سال جاری در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته می گردد. این فیلم هنوز هیچ پخش کننده ای در آمریکا ندارد. شرکت های پخش می گویند که سرمایه گذاری روی آن هم پرهزینه و هم پرمخاطره است؛ به خاطر اینکه اثر نهایی این کارگردان بسیار شخصی است و تبلیغ کردن آن به مخاطبان امری سخت است. چالش برانگیز بودن آخرین اثر این کارگردان قبلا مطرح شده بود؛ اما آن چه اکنون در حال برملا شدن است، اوضاع آشفته فیلمبرداری مگالوپولیس و بعضی از داستان ها در خصوص رفتارهای تعجب برانگیز کارگردان است که خود فرانسیس فورد کوپولا آن ها را رفتارهایی سنت گرا خطاب نموده است؛ رفتارهایی که روزهای فیلمبرداری را تبدیل به یک کابوس تمام عیار نموده بوده است.

در پشت صحنه فیلم مگالوپولیس کوپولا چه اتفاقات عجیبی رخ داد؟

رفتار های عجیب فرانسیس فورد کوپولا

بر اساس گزارشی از مجله گاردین، کوپولای 85 ساله، زنان را در حین فیلمبرداری به دامان خود می کشید و حتی با نزدیک شدن به آن ها در مواقعی نامناسب، سعی می کرد که آن ها را با روش نامتعارف خود، وارد حس و حال صحنه بکند. در دفاع از این موضوع، دارن دیمتر، یکی از تهیه نمایندگان اجرایی مگالوپولیس گفت که فرانسیس فورد کوپولا با در آغوش گرفتن های مهربانانه و بوسیدن گونه های عوامل سعی نموده که احساس صمیمیت را میان گروه فیلم سازی خود به وجود بیاورد. این کار او برای یاری به الهام بخشیدن و برقراری احساس نزدیکی میان عوامل بود که برای حس و حال فیلم بسیار مهم بوده است. دیمتر در ادامه اضافه کرد:

نزدیکی نامتعارف کارگردان در طول یک سکانس فیلمبرداری دو روزه که در یک کلوپ شبانه اتفاق می افتد، اتفاق افتاده است. گزارش گاردین بعلاوه مسائل دیگری را که در طول فیلمبرداری مگالوپولیس باعث فراز و نشیب و بی نظمی فیلمبرداری شده است را توضیح داده است. بازیگران اصلی، مانند آدام درایور، تنها در خصوص فرایند ساخت فیلم به شکل مثبت صحبت نموده اند؛ اما بعضی دیگر از عوامل فیلم می گویند که از نظر سخت بودن فیلمبرداری اثر، مگالوپولیس می تواند با اثر پیشین این کارگردان یعنی اینک آخرالزمان رقابت کند! گفته شده که تعداد زیادی از عوامل پشت صحنه در نیمه راه، فیلمبرداری را ترک کردند؛ در حالی که کوپولا با آغاز بازسازی یکی از املاک خود که دقیقا با ساخت فیلم همزمان شده بود، سختی بیشتری را به فرایند فیلمبرداری اضافه نموده بود. یکی از عوامل پشت صحنه ادعا نموده:

مسائل فیلمبرداری مگالوپولیس تمامی نداشته است

فیلم آخر فرانسیس فورد کوپولا یک سفر 40 ساله را تا به امروز طی نموده است. در واقع مگالوپولیس فیلمی است که این کارگردان دهه های متعددی، آرزوی ساخت آن را داشته است. اینکه این کارگردان حتی بسیاری از ثروت و زندگی خود را گرو گذاشته است تا بتواند هزینه ساخت این فیلم را تأمین کند نیز موضوع عجیبی نیست؛ چون مانند این رفتار را در ساخت فیلم اینک آخر الزمان که نه تنها یکی از برترین فیلم های فرانسیس فورد کوپولا است، بلکه یکی از مهم ترین آثار تاریخ سینما نیز است، در همان ابتدای کارنامه هنری خود دارد. با وجود اینکه بعضی از او به عنوان یک فیلمساز مؤلف یاد می نمایند ، بعضی از عوامل پشت صحنه مدعی هستند که زمان زیادی به خاطر رفتار خود کارگردان تلف شده است؛ زیرا او بعضی روزها حتی برنامه ای برای فیلمبرداری نداشته است:

ظاهراً در دسامبر 2022 اوضاع به قدری بد شد که تقریباً در میانه فیلمبرداری، بیشتر مسئولان امور جلوه های بصری و هنری یا کنار رفته بودند یا اخراج شدند. مایک فیگیس که یک مستند پشت صحنه از فرایند ساخت این فیلم را کارگردانی نموده است، ادامه داد:

دیمتر در خصوص رفتار کوپولا در سر صحنه اظهار نظر بیشتری نموده است و در خصوص این فیلمساز حرفه ای حسابی صحبت نموده است. او در ادامه اضافه کرد:

در مگالوپولیس، پس از اینکه حادثه ای یک کلان شهر، که به متروپلیس شباهت دارد را ویران می نماید، سزار کاتالینا با نقش آفرینی آدام درایور که معماری است که توانایی کنترل زمان را دارد، میخواهد شهر نابود شده را به صورت یک آرمان شهر پایدار دوباره بازسازی کند. شهردار فاسد فرانکلین سیسرو مخالف او است که به شرایط حال حاضر شهر پایبند مانده است. در این فیلم ناتالی امانوئل، آبری پلازا، شیا لابوف، جیسون شوارتزمن، لارنس فیشبرن و داستین هافمن نیز ایفای نقش نموده اند.

منبع: movieweb

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1403 بروزرسانی: 16 مرداد 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2373

به "در پشت صحنه فیلم مگالوپولیس کوپولا چه اتفاقات عجیبی رخ داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پشت صحنه فیلم مگالوپولیس کوپولا چه اتفاقات عجیبی رخ داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید