راه اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش

به گزارش آخرین خبر، مدرسه علمی و مهارتی و دانشکده صنعت چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز راه اندازی می گردد.

راه اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایران با فراوری 180 میلیون جفت رتبه 11 دنیا و با مصرف 180 میلیون جفت مصرف سالانه رتبه 19 دنیا و همچنین رتبه هفتم فراوری کفش آسیا را بعد از چینٰ هند، ویتنام، اندونزی، پاکستان و بنگلادش دارد.

تبریز با فراوری 90 میلیون جفت کفش در سال حدود 60 درصد فراوری کشور همچنین 90 درصد فراوری کفش دست دوز تمام چرم کشور (در 60 کارگاه فراوری کفش چرم دست دوز) را در اختیار خود دارد.

این در حالیست که در تبریز تعداد 50 واحد صنعتی و 3 هزار واحد کوچک و متوسط در بخش فراوری فعالیت دارد. این شهر عظیم ترین فراورینماینده کفش های ایمنی و پوتین نظامی بوده و عظیم ترین کارخانه چرم ایران همچنین عظیم ترین کارخانه فراوری زیره کفش خاورمیانه در تبریز قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در این باره توضیح داد: در بخش فروش تعداد یک هزار و 350 واحد در سطح شهر تبریز فعالیت می نمایند، در بخش خدمات تعداد 300 واحد فعالیت دارد.

علیرضا جباریان اعلام کرد: در صنعت کفش تبریز حدود 50 هزار نفر به صورت مستقیم فعالیت دارند که حدود 110 هزار نفر از این صنعت به صورت مستقیم ارتزاق می نمایند و تعداد 50 هزار نفر بصورت غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

وی در ادامه به میزان صادرات کفش نیز اشاره نمود و گفت: در حال حاضر کفش ایران به ویژه تبریز به کردستان عراق، سوریه و وان ترکیه صادر می گردد.

جباریان اضافه نمود: به دنبال افزایش تقاضا و اقبال خوب کفش تبریز با همکاری دانشگاه آزاد، مدرسه مهارتی و دانشکده کفش ایران در تبریز به زودی راه اندازی می گردد تا مهارت های سنتی و بومی و منحصر به فرد استادکاران به صورت علمی و دانشگاهی به کارآموزان منتقل گردد.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: هم اکنون همه کارگاه های فراوری کفش در تبریز جذب نیرو دارند و فرصت های شغلی در این بخش فراوان است، به همه جویندگان کار قول می دهم که به محض سرانجام دوره های آموزشی در واحدهای فراوری کفش می توانند کار پیدا نمایند، زیرا حجم تقاضای بازار داخل و خارج برای فراوریات ما بالاست و در حال حاضر جوابگوی تقاضاها نیستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1216

به "راه اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین مدرسه علمی و دانشکده صنعت چرم و کفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید