سازمان جهانی بهداشت: می گردد شیوع آبله میمونی را در اروپا حذف کرد (تور اروپا ارزان)

به گزارش آخرین خبر، مقامات سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کردند حذف کردن شیوع آبله میمونی در اروپا امکان پذیر است و به شواهدی درباره کند شدن شمار موارد بیماری در چند کشور این قاره اشاره نموده است.

سازمان جهانی بهداشت: می گردد شیوع آبله میمونی را در اروپا حذف کرد (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز نشانه های تشویق نماینده ای از کاهش مداوم هفته به هفته در موارد آبله میمونی در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، پرتغال، اسپانیا و انگلیس نیز کند شدن مشابهی در فرایند شیوع بیماری در بعضی از بخش های آمریکا با وجود کمبود منابع واکسن مشاهده می گردد.

هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: به نظر ما می تون سرایت مداوم انسان به انسان آبله میمونی را در منطقه اروپا از بین برد. برای حرکت به سوی حذف بیماری ضروری است ما کوشش هایمان را به طور فوری افزایش دهیم.

توزیع واکسن باوارین نوردیک برای آبله میمونی که برای پیشگیری از آبله هم تایید شده است، به دلیل محدودیت عرضه آن تحت تاثیر قرار گرفته است، گرچه سازمان های ناظر بهداشتی در کشورها قدم هایی برای استفاده بیشتر از ذخابر موجود برداشته اند.

سازمان های ناظر بهداشتی در اتحادیه اروپا و انگلیس از شیوه تزریق دوزهای کمتر واکسن به صورت داخل پوستی حمایت می نماید که امکان استفاده از یک ویال واکسن را برای پنج نفر فراهم می نماید.

  • اسپانیا و انگلیس در مواجهه با کمبود واکسن آبله میمونی دوز آن را کاهش می دهند

سازمان جهانی بهداشت می گوید علاوه بر کمبود عرضه واکسن با توجه به این که رساندن واکسن به افراد واجد شرایط وقت می برد و مدتی هم طول می کشد تا واکسن تاثیر کند، به نظر می رسد که عوامل اصلی زمینه ساز این فرایند رو به کاهش، شناسایی سریع تر بیماری است که باعث می گردد بیماران زودتر خودشان را ایزوله نمایند و تغییرات رفتاری باشد.

تا به حال بیش از 47600 مورد تاییدشده بیماری آبله میمونی در 90 کشور که سابقه شیوع بوم گیر یا آندمیک بیماری نداشته اند، از اوائل ماه مه (اوائل اردیبهشت) شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت شیوع آبله میمونی را یک اضطرار بهداشت جهانی اعلام نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2184

به "سازمان جهانی بهداشت: می گردد شیوع آبله میمونی را در اروپا حذف کرد (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: می گردد شیوع آبله میمونی را در اروپا حذف کرد (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید