تور چین ارزان: سامسونگ با یاری چین قیمت گوشی هایش را پایین می آورد

به گزارش آخرین خبر، سامسونگ در بسیاری از بازارهای کلیدی باید با شرکت های چینی رقابت کند که بی وقفه در حال عرضه گوشی های مقرون به صرفه قیمت مجذوب کننده هستند. طی چند سال گذشته سامسونگ توجه ویژه ای به گوشی های میان رده و پایین رده خود نشان داده تا بتواند شرکت های چینی را در این حوزه شکست دهد.

تور چین ارزان: سامسونگ با یاری چین قیمت گوشی هایش را پایین می آورد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در راستای همین موضوع، سامسونگ به رویکرد فراوری مشترک بعضی از گوشی های خود روی آورده است. برای این کار، کارخانه های چینی تعدادی از گوشی های سامسونگ را فراوری می نمایند که چنین فرایندی منجهر به کاهش قابل توجه هزینه های ساخت می شود. بر اساس تازهترین گزارش های منتشر شده، سامسونگ به تازگی فراوری 20 میلیون گوشی تازه را به این کارخانه های چینی سفارش داده است. با توجه به اتخاذ این تصمیم، ظاهرا مدیران سامسونگ از این همکاری رضایت دارند.

همانطور که احتمالا می دانید، بخش بزرگی از گوشی های سامسونگ در کارخانه های ویتنام فراوری می شوند. سامسونگ برای افزایش ظرفیت خطوط فراوری گوشی های خود در این کشور میلیاردها دلار سرمایه گذاری نموده و به همین دلیل روز به روز به شمار گوشی های فراوری شده در این کشور افزوده می شود. بعلاوه باید به هند هم اشاره کنیم که کارخانه های این کشور سالانه بیش از 100 میلیون گوشی برای سامسونگ فراوری می نمایند. البته باید خاطرنشان کنیم گوشی های فراوری شده در هند عمدتا به دست کاربران هندی می رسند. در همین رابطه می توانیم به فراوری 8 درصد از گوشی های سامسونگ در کشور کره جنوبی هم بپردازیم که این گوشی ها هم عمدتا برای کاربران کره ای ساخته می شوند.

سامسونگ تا اواسط 2019 به طور گسترده با کارخانه های چینی همکاری می کرد اما برای مدتی این همکاری متوقف شد. اما حالا بسیاری از گوشی های مقرون به صرفه قیمت سامسونگ در چین فراوری می شوند. باید خاطرنشان کنیم کارخانه های موردنظر صرفا فراورینماینده این گوشی ها نیستند بلکه در زمینه طراحی و توسعه هم نقش مهمی را ایفا می نمایند. سامسونگ هم بیشتر در زمینه کنترل کیفیت و ارائه بعضی مشخصه ها انجام وظیفه می نماید. این یعنی سامسونگ برای طراحی و ساخت این گوشی ها نقش همه جانبه ای را ایفا نمی نماید و نقش شرکت های چینی در این زمینه اهمیت بیشتری دارد.

در ابتدا سامسونگ برای فراوری 50 میلیون گوشی با این شرکت های چینی قرارداد امضا نموده بود که حالا شمار سفارش ساخت را به طور قابل توجهی افزایش داده است. گوشی هایی مانند گلکسی A03، A03s و A22 5G در این دسته قرار دارند و سامسونگ برای طراحی و ساخت آن ها چندان خود را درگیر نمی نماید. سامسونگ به لطف بهره گیری از این رویکرد می تواند هر ساله تعداد زیادی گوشی مقرون به صرفه قیمت را راهی بازار کند که این گوشی ها در کشورهای فقیر هواداران زیادی دارند.

علاوه بر کشورهای اشاره شده، سامسونگ معمولا برای قاره های مختلف از کارخانه های متفاوتی برای گوشی های خود استفاده می نماید. به عنوان مثال کاربران ساکن آمریکای لاتین که می خواهند گوشی های سامسونگ را بخرند، معمولا گوشی های ساخت کشور برزیل به دستشان می رسد. سابقه خطوط فراوری گوشی های سامسونگ در برزیل به سال 1999 برمی شود و بیش از 6 هزار کارگر برزیلی برای این شرکت کار می نمایند. سامسونگ به لطف بهره گیری از قوانین مالیاتی در برزیل می تواند گوشی های خود را با قیمت مناسبی به دیگر کشورهای منطقه صادر کند.

باید ببینیم آیا سامسونگ در آینده نزدیک در کنار گوشی های پایین رده، آیا ساخت گوشی های میان رده را هم به شرکت های چینی می سپرد یا نه. به نظر شما آیا سامسونگ در چند سال آینده هم می تواند مقام اول بازار موبایل را حفظ کند؟ نظرات خود را با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2125

به "تور چین ارزان: سامسونگ با یاری چین قیمت گوشی هایش را پایین می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: سامسونگ با یاری چین قیمت گوشی هایش را پایین می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید