سفینه های فضایی آمریکا و روسیه قرار است در فضا جابجا شوند

به گزارش آخرین خبر، در 28 سپتامبر دو سفینه فضایی ناسا و روسیه با یک دیگر جابه جا می شوند تا شرایط را برای ورود گروه بعدی خدمه ایستگاه فراهم نمایند.

سفینه های فضایی آمریکا و روسیه قرار است در فضا جابجا شوند

به گزارش خبرنگار ، به نقل از ناسا؛ سه نفر از ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی قرار است روز سه شنبه 28 سپتامبر سوار یک سفینه به نام سایوز MS-18 شده و آن را جابجا نموده تا خود را برای ورود مجموعه بعدی خدمه ایستگاه آماده نمایند.

براساس گزارش ها، مهندسان پرواز 65 ونده هی دوبرف ناسا، اولگ نوویتسکی و پیوتر دوبروف قرار است، از آژانس فضایی روسیه ساعت 8:21 صبح از فضا به سمت زمین حرکت نمایند؛پیش بینی می گردد این دو سفینه ساعت 9 صبح در ماژول آزمایشگاهی چند منظوره ناوکا پهلو بگیرند. گفته شده، این اولین باری است که یک فضاپیما به ماژول نو ناوکا متصل می گردد.

طبق گفته ناسا انتقال این سفینه، در بندر راسوت انجام می گردد. بعلاوه یک فضاپیمای دیگر سایوز به نام MS-19 هم در فضا آزاد شده و سه خدمه روسی را در ماه اکتبر به ایستگاه فضایی منتقل می نماید. فرمانده سایوز ، فضانورد آنتون شاکلروف از Roscosmos و شرکت نمایندگان در فضا، کلیم شیپنکو و یولیا پرسیلد قرار است سه شنبه 5 اکتبر از ایستگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به ایستگاه فضایی در کره ماه بروند.

ونده هی و دوبروف قرار است تا مارس 2022 در ایستگاه بمانند. لازم به ذکر است، ونده هی رکورد طولانی ترین پرواز فضایی را برای یک آمریکایی ثبت نموده است. این در حالی است که نویتسکی، شیپنکو و پرسیلد قرار است در ماه اکتبر سوار بر فضاپیمای سایوز MS-18 به زمین بازگردند.

بیش از 20 سال است که انسان ها بطور مداوم در ایستگاه فضایی بین المللی زندگی و کار نموده اند. لازم به ذکر است، آنان دانش علمی را توسعه داده و فناوری های نوی را به نمایش گذاشته اند. اما این دستاوردها را نمی توان در زمین استفاده کرد. براساس گزارش ها، به اسم یک کوشش دنیای، 244 نفر از 19 کشور دنیا، از آزمایشگاه جاذبه تماشا نموده اند که میزبان 3000 تحقیق و پژوهش از 108 کشور و منطقه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1870

به "سفینه های فضایی آمریکا و روسیه قرار است در فضا جابجا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفینه های فضایی آمریکا و روسیه قرار است در فضا جابجا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید