سیاستمداران اروپایی به آتن درباره نزدیکی بیش از حد به روسیه هشدار دادند

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: بعضی سیاستمداران بلند پایه اروپایی در آستانه سفر نخست وزیر یونان به اروپا درباره نزدیکی بیش از حد به مسکو و جدایی اتحادیه اروپا به آتن هشدار دادند.

سیاستمداران اروپایی به آتن درباره نزدیکی بیش از حد به روسیه هشدار دادند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپایی قبل از سفر آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان به روسیه به وی درباره جدایی اتحادیه اروپا هشدار داد.

وی که در تبادل نظر با روزنامه هانوفرشه آلگماینه سایتونگ سخن می گفت از نخست وزیر یونان خواست که شرکای اروپایی خود را فریب ندهد. این مسئله قابل قبول نیست که در ازای یاری های روسیه به یونان موضع واحد اروپا در سیاست روسیه در معرض خطر قرار گیرد.

گونتر کیرش بایم رئیس کمیسیون اروپایی مجلس آلمان هم اظهار نظر مشابهی را در این باره ایراد نموده و گفته است که اگر دولت یونان اعتقاد دارد که شفا و سعادت و اقبال خود را می تواند در مسکو پیدا کند سوار بر اسب اشتباهی شده است.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان همچنین گفت: کسی که همچنان خواستار یاری های اروپایی است باید قطب نمای آن بروکسل را نشان دهد و نه مسکو را.

آلکسیس تسیپراس، نخست وزیر یونان می خواهد چهار شنبه (هشت آوریل) به مسکو سفر کند. در نهم ماه می نیز وی در جشن های هفتادمین سالگرد انتها جنگ در پایتخت روسیه شرکت خواهد نمود. این در حالی است که صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری فرانسه با توجه به بحران اوکراین شرکت در این جشن را رد نموده اند.

کمیسر ارزی اتحادیه اروپا نیز به نخست وزیر یونان درباره نزدیکی بیش از حد به مسکو هشدار داده است.

این در حالی است که گابی زیمر رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس اروپا از سفر نخست وزیر یونان به روسیه دفاع نموده و گفت: این مسئله (در این سفر) مطرح نیست که اتحادیه اروپا و روسیه در برابر یکدیگر قرار گیرند.

وی اضافه کرد: آتن کوشش می نماید که روسیه توقف واردات کشاورزی از غرب را لغو کند. یونان علاقه زیادی به این مسئله دارد که این تولیدات کشاورزی را به بازار وارد کند. این ها مذاکراتی معمولی هستند.

مسکو در پاسخ به تحریم های اروپا علیه روسیه در جریان بحران اوکراین واردات بسیاری از مواد غذایی از اروپا را ممنوع اعلام نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 348

به "سیاستمداران اروپایی به آتن درباره نزدیکی بیش از حد به روسیه هشدار دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمداران اروپایی به آتن درباره نزدیکی بیش از حد به روسیه هشدار دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید