طوفان دید افقی ایرانشهر را به شدت کاهش داد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر گفت: وزش باد و گردوخاک و نفوذ گردوغبار طوفان امروز استان کرمان به ایرانشهر شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 2000 متر کاهش داد.

طوفان دید افقی ایرانشهر را به شدت کاهش داد

مجید خواجه زاده در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ظهر امروز طوفان شدید گردوخاک برخی نواحی کرمان و کویر لوت را درنوردید و موجب تشکیل توده عظیم گردوغبار شد که عصر امروز به ایرانشهر رسید و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 2000 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: بر اساس گزاش های اداره هواشناسی کرمان، ظهر امروز طوفان گردوخاک دید افقی در این شهر را به 800 متر کاهش دید و سرعت لحظه ای باد به مرز 80 کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر افزود: هم اکنون از غلظت ذرات غبار در هوای ایرانشهر کاسته شده و انتظار می رود وزش باد در این شهر تا فردا ادامه داشته باشد.

خواجه زاده گفت: باد و گردوخاک و کاهش دید افقی در تردد در محورهای مواصلاتی ایرانشهر به ویژه ایرانشهر به بم را برای ساعاتی با اختلال همراه کرد.

وی در بخش دیگری به شرایط دمایی ایرانشهر اشاره کرد و گفت: امروز بیشینه دمای ایرانشهر در گرمترین لحظات به 33.7 درجه سلسیوس رسید که نسبت به دیروز بیش از سه درجه گرمتر شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی فردا جریانات شمالی استان را تحت تأثیر قرار می دهد که مهمترین پیامد آن برای ایرنشهر کاهش محسوس و موقتی دمای هوا در روز جمعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 870

به "طوفان دید افقی ایرانشهر را به شدت کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان دید افقی ایرانشهر را به شدت کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید