مشکل مسافران ایرانی در هند برای بازگشت ، انجام پرواز ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت

به گزارش آخرین خبر، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه تقاضای سفر در حمل و نقل هوایی به شدت کاهش یافته است، گفت: در حال رایزنی با مقامات هندی برای انجام یک پرواز خالی به بمبئی یا دهلی برای بازگرداندن مسافران ایرانی هستیم.

مشکل مسافران ایرانی در هند برای بازگشت ، انجام پرواز ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران مقصود اسعدی سامانی درباره آخرین شرایط پیگیری برقراری پرواز به هند برای برگرداندن مسافران ایرانی، گفت: پس از آنکه کشور هندوستان اظهار داشت، همه پرواز ها به ایران و از ایران را لغو نموده است، بعضی مسافران ایرانی که در هند بودند، برای بازگشت دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: در این راستا برای برقرار پرواز به دهلی با بمبئی بدون مسافر، رایزنی ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شرکت های هما و ماهان اجرا شده است، اما هنوز مجوزی از کشور هند دریافت ننموده ایم.

* انجام پرواز های داخلی با کمتر از 50 درصد ظرفیت

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب شده است هواپیما های شرکت های هواپیمایی داخلی با کمتر از 50 درصد ظرفیت پرواز نمایند، گفت: ابطال بلیت از سوی مسافران ادامه دارد برای پرواز های نوروزی هم ابطال بلیت را داشته ایم.

* خروج تعداد زیادی هواپیما از چرخه عملیات

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان نمود: با شیوع بیماری و کاهش تقاضای سفر، تعداد زیادی از ناوگان حمل و نقل هوایی از چرخه عملیات خارج شده است.

وی ا. فزود: در حال حاضر در جهت رشت به دلیل نبود تقاضا، همه پرواز ها متوقف شده است و در جهت رامسر نیز با همین شرایط روبرو هستیم.

* احتمال توقف پرواز های کیش

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: به تازگی در کیش جلسه ای برگزار شده است تا در راستای جلوگیری از شیوع بیمار کرونا، ورود پرواز ها به این جزیره محدود گردد.

وی با بیان اینکه شرکت های زیادی به کیش پرواز دارند، گفت: قطعاً توقف پرواز های کیش در صورت اجرایی شدن، موجب کاهش بیشتر پرواز ها می گردد.

اسعدی سامانی گفت: با این حال ما تابع وزارت بهداشت هستیم. وزارت بهداشت به مسافران توصیه نموده است که در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمتر سفر نمایند و سفر های غیرضروری را به تعویق بیندازند و ضرورت دارد، در راستای جلوگیری شیوع این بیماری، همه موارد بهداشتی رعایت گردد.

اسعدی سامانی گفت: البته ناوگان حمل و نقل هوایی به طور مستمر ضدعفونی و محلول پاشی می گردد تا از انتقال بیماری جلوگیری گردد، ضمن آنکه دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پرواز ها بابت جلوگیری از شیوع بیماری اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 860

به "مشکل مسافران ایرانی در هند برای بازگشت ، انجام پرواز ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل مسافران ایرانی در هند برای بازگشت ، انجام پرواز ها با کمتر از 50 درصد ظرفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید