نازایی تهدید جدی برای جمعیت است

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حال حاضر سی درصد از زوج های جوان دچار نازایی هستند که این یک تهدید برای کشور اسلامی است که باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم که تا جمعیت قابل قبول در سال های آینده داشته باشیم.

نازایی تهدید جدی برای جمعیت است

علی اصغر خیرخواه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت امروز سی ام بهمن ماه در حاشیه بازدید از بخش های بیمارستان کاشانی جیرفت اعلام کرد: بیمارستان کاشانی تنها بیمارستان تک تخصصی زنان در جنوب شرق است که حوزه جنوب استان کرمان، بخشی از نواحی سیستان و بلوچستان و بعلاوه نواحی از استان هرمزگان را پوشش می دهد از این جهت این بیمارستان از جایگاه مهمی در منطقه برخوردار است.

وی اضافه نمود: بحث مادران باردار،مادران پر خطر و نوزادانی که متولد میشنود برای ما بسیار اهمیت دارند و شاخص های جمعیتی که تاکید دولت هم بر افزایش جمعیت و موالید بیشتر برای رشد جمعیت کشور اسلامی ما است بسیار برای ما حائزاهمیت است،.

خیرخواه گفت: بیمارستان کاشانی را با دید و نگرش دیگری مورد توجه داشته ایم و تمام اقدامات رفاهی و درمانی که برای مادران باردار که در واقع دو فرد خدمت گیرنده برای ما محسوب می گردد، صورت می گیرد و امید است، روزهای بهتر با فضای فیزیکی مناسبت تر و نیروهای لازم چه به صورت سخت افزاری و نرم افزاری در بیمارستان کاشانی در آینده نزدیک نویدی برای مردم جنوب استان کرمان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: یکی از کارهای مهم خصوصا با توجه به شعار دولت برای افزایش موالید و افزایش جمعیت کشور بحث نازایی است در حال حاضر سی درصد از زوج های جوان دچار نازایی هستند که این یک تهدید برای کشور اسلامی ما است ما باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم که انشالله جمعیت کشورمان یک جمعیت قابل قبول در سال های آینده باشد.

خیر خواه با اشاره به شرایط جمعیتی کشور گفت: با توجه به اینکه جمعیت کشور ما جمعیت پیری است و از آن طرف هم سی درصد جمعیت جوان ما دچار ناباروری هستند این توجه ویژه ای را میطلبد که دولت وارد این قضیه شده است و ماهم در جنوب استان کرمان از این سیاست کاملا پیروی میکنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: مجوز یک کلینیک ناباروری برای جنوب کرمان دریافت نموده ایم، تقریبا کارهای اولیه صورت گرفته به مرحله خوبی رسیدیم و انشالله کلینیک ناباروری و بعد از آن هم بخش ناباروری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با هزینه های دولتی برای مردم راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط پروژه های در حال احداث بیمارستان کاشانی اضافه نمود: بیمارستان کاشانی سال ها قبل ساخته شده است و اولین بیمارستان حوزه جنوب کرمان است در حال حاضر هم قسمتی از خدمات درهمان ساختمان های قدیمی ارائه میگردد است اما در کنار آن زایشگاه و بخش های نو اضافه شده اند و ان شالله بخش های دیگر هم در این دولت حتما به این بیمارستان اضافه خواهد شد که در حال حاضر بخش مراقبتهای پس از زایمان که چند اتاق عمل هم در این بخش داریم در حال احداث است و پیگیر هستیم تا فرایند احداث با پیشرفت بهتری ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2069

به "نازایی تهدید جدی برای جمعیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نازایی تهدید جدی برای جمعیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید