1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند

به گزارش آخرین خبر، جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته حدود 95 هزار آمریکایی دیگر به کرونا مبتلا شدند و بیش از یکهزار و 200 نفر از آن ها جان خود را از دست دادند.

1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که در 24 ساعت گذشته 94 هزار و 942 نفر در سراسر آمریکا به ویروس کووید-19 مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به 47 میلیون و 731 هزار و 123 نفر رسیده است.

جانز هاپکینز بعلاوه گزارش نموده است که در شبانه روز گذشته، دست کم یکهزار و 212 نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-19 در سراسر ایالات متحده به 771 هزار و 118 نفر افزایش یابد.

آمار دانشگاه جانز هاپکینز در حالی است که پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را 48 میلیون و 592 هزار و 810 نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را 793 هزار و 651 نفر اعلام نموده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دست کم 257 میلیون و 688 هزار و 14 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان، پنج میلیون و 153 هزار و 367 نفر جان خود را از دست داده اند ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز شنبه 29 آبان ماه گزارش کرد که ایالات متحده در همه گیری کرونا رکورد دیگری را ثبت کرد و تعداد مرگ و میر این کشور در سال 2021 که هنوز بیش از یک ماه به خاتمه آن مانده از تعداد فوتی های ثبت شده این کشور در سال 2020 فراتر رفت.

این گزارش، توسعه نوع بسیار مسری دلتا و نرخ پایین واکسیناسیون در بعضی جوامع را از عوامل این مرگ و میر بالا در ایالات متحده عنوان نموده است.

ین رکورد تاریک علیرغم این واقعیت است که سه واکسن کرونا در این کشور مجاز شده، که اخیراً برای بچه ها پنج سال به بالا هم مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، حدود 69 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل تا حدی در مقابل کرونا واکسینه شده اند، در حالی که 59 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

در میان این گروه، آمریکایی های 65 ساله و بالاتر از نرخ واکسیناسیون بسیار بالایی برخوردارند. بر اساس داده ها، تقریباً 100 درصد افراد در آن محدوده سنی حداقل تا حدی واکسینه شده اند، در حالی که 86 درصد به طور کامل واکسینه شده اند.

از طرف دیگر، اخیراً خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش کرد که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان های آمریکا به ویژه در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار نموده و بخش های مراقبت های ویژه با کمبود تخت روبرو شده است و همچنان مسائل کمبود دارو یک معضل در آمریکاست.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید نموده که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می توان تغییری در فرایند صعودی ابتلا و فوتی های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی های کرونا در آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن موجب شده تا مقدار محبوبیت وی در زمینه مقابله با ویروس کووید-19 فرایندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً یک نظرسنجی در مورد مقدار رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفت که نشان داد مقدار محبوبیت جو بایدن به پایین ترین مقدار از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه ایپسوس انجام شد نشان داد، مقدار رضایت آمریکایی ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر 50 درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1976

به "1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 آمریکایی دیگر ظرف 24 ساعت قربانی کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید