هدست اپل طرفدارانش را ناامید کرد!، عکس

به گزارش آخرین خبر، زومیت نوشت: به نظر می رسد به علت محدودیت های مختلف، هدست واقعیت ترکیبی اپل نسبت به آنچه انتظار می رفت بسیار متفاوت خواهد بود.

هدست اپل طرفدارانش را ناامید کرد!، عکس

تیم کوک امیدوار است هدست واقعیت ترکیبی اپل، تغییر بسیار مهمی در بازار این محصولات ایجاد کند. توسعه این محصول و ساخت قابلیت های آن، محدودیت هایی دارد که شاید باعث شده از هدف اصلی خود دور گردد.

مارک گورمن از بلومبرگ توضیحات بیشتری درمورد هدست واقعیت ترکیبی اپل ارائه داده که نشان می دهد این دستگاه نسبت به آنچه غول فناوری کوپرتینویی انتظار داشت به شدت تغییر نموده است. براساس اعلام چندین منبع ناشناس که با هدست اپل کار نموده اند، ابتدا قرار بود این محصول به عنوان عینک واقعیت افزوده سبک معرفی گردد و اکنون ساختاری شبیه هدست های واقعیت مجازی گرفته و ارائه ویژگی های واقعیت افزوده را ازطریق دوربین آسان می نماید.

اکنون حدود هفت سال از اولین باری که اپل تصمیم گرفت هدست واقعیت ترکیبی بسازد گذشته است و این محصول درحال حاضر به دستگاهی تبدیل شده که برای کاهش وزن، از باتری های مجزا بهره می برد. اپل این فناوری را ابتدا سال 2015 آزمایش کرد در آن موقع عملکرد خوبی نداشت. شرکت مستقر در کوپرتینو ابتدا قصد داشت هدست واقعیت افزوده اش به عنوان مانیتور اکسترنال برای مک عمل کند و امکان تماس های ویدیویی چندنفره را فراهم سازد اما خاتمه مجبور شد ویژگی های مذکور را کنار بگذارد.

اپل هرسال یک میلیارد دلار و بیش از هزار مهندس را به هدست واقعیت ترکیبی خود اختصاص داده است. براساس اعلام گیزمودو، اگرچه هدست اپل احتمالاً با قیمت سه هزار دلاری عرضه خواهد شد اما همچنان انتظار می رود برای شرکت مذکور ضرر در پی داشته باشد. متا قبلاً چنین ضررهایی را با عرضه هدست های کوئست خود تجربه نموده، اما مقرون به صرفه ترین مدل های این شرکت فقط چندصد دلار قیمت دارند. به هرحال اخیراً فروش کوئست 2 افزایش یافته و قیمت کوئست پرو جدیدتر، از 1500 دلار به 1000 دلار رسیده است.

انتظار می رود هدست واقعیت افزوده اپل به طور پیش فرض با چند برنامه ازجمله Books، دوربین، سافاری، موزیک، ایمیل و فیس تام عرضه گردد. این شرکت می خواهد هدست آینده اش به فناوری متحول کننده ای مثل آیفون تبدیل گردد. اگر اپل در حوزه واقعیت افزوده به یکی از پیشروان این بازار تبدیل گردد احتمالاً عایدی سالانه 25 میلیارد دلاری به دست خواهد آورد.

انتظار می رود اپل هدست Reality را در رویداد WWDC امسال معرفی و آن را در امسال عرضه کند. شاید این محصول به علت قیمت 3000 دلاری بلافاصله با پذیرش گسترده مردم روبرو نگردد. مینگ چی کو، تحلیلگر خبرهای مرتبط با اپل می گوید شرکت کوپرتینویی احتمالاً تا سال 2025 دو نسخه از هدست خود را عرضه خواهد نمود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2300

به "هدست اپل طرفدارانش را ناامید کرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست اپل طرفدارانش را ناامید کرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید