پیش بینی قیمت پراید در سال جاری ، چه کسی پراید را گران کرد؟

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، مدتی است که دیگر خط فراوری پراید متوقف شده و دیگر فراوری نمی گردد. قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط فراوری، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده اند.

پیش بینی قیمت پراید در سال جاری ، چه کسی پراید را گران کرد؟

آن طور که تا به امروز اعلام شده اندازه تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته اند. هرچند آنها اعلام نموده اند که اندازه خودروهای معوق در طرح های پیش فروش را به کمترین حد ممکن طی سال های اخیر رسانده اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی اندازه خودروهای ناقص در پارکینگ به 140 هزار خودرو می رسد.

ناتوانی خودروسازان در تامین قطعات خودرو هم به بحران فعلی دامن زده است.

در همین حال که بازار به علت بی پاسخ ماندن به تقاضاهای موجود تحت فشار است، قیمت دلار هم نوساناتی داشته که به نظر می رسد این نوسانات به بازار خودرو هم سرایت نموده است.

از هفته پیش هم که وزیر صمت رسما از مخالفت خود با واردات خودروهای خارجی سخن گفت تا امروز قیمت پراید دو میلیون تومان افزایش یافته است.

طبق آخرین گزارش ها تا لحظه نگارش این گزارش قیمت پراید 111 به 154 میلیون تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته دو میلیون تومان افزایش یافته است.

هفته گذشته وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت نموده بود که خبرنگاران گزارش داد اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک نوی برای بازار خودرو محسوب می گردد و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می نماید.

پیش از این پیش بینی می شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت.

بدین ترتیب در صورت تداوم شرایط فعلی یعنی اگر گشایشی در آزادسازی واردات خودرو صورت نگیرد، قیمت دلار همچنان نوسان داشته باشد، خودروهای جایگزین پراید وارد بازار نشوند، احتمالا کاهش قیمت پراید کمی از دور از دسترس باشد. آیا ممکن است بازار پراید طبق انتظار عمل کند یا اینکه با وعده ها و اقدامات نو این بازار متاثر خواهد شد؟

در همین مورد گزارش آخرین قیمت پراید را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1893

به "پیش بینی قیمت پراید در سال جاری ، چه کسی پراید را گران کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی قیمت پراید در سال جاری ، چه کسی پراید را گران کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید