نگاهی به کلکسیون مجذوب کننده خودروهای مایکل جکسون
به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: مایکل جکسون اسطوره دنیای پاپ است و کمتر کسی را سراغ داریم که ترانه های او را نشنیده باشد یا دست کم نام او به گوشش نخورده باشد. مایکل از 5 سالگی در صحنه های موسیقی حضور داشت و در طول حدود 45 سال فعالیت اش توانست به یکی از چهره های فراموش نشدنی تاریخ موسیقی تبدیل گردد.
مایکل جکسون حدود 10 آلبوم استودیویی منتشر نموده است که 5 آلبوم از این تعداد به عنوان پرفروش ترین آلبوم های دنیا شناخته می گردد. این موارد باعث شد تا مایکل جکسون به ثروتی افسانه ای دست پیدا کند و پس از گروه بیتلز و الویس پرسلی به عنوان پرفروش ترین خواننده دنیا لقب گرفته است. ثروت مایکل جکسون به مقدار ای بود که هرچقدر هم ولخرجی می کرد باز هم پول های او تمام نمی شد. جالب است بدانید حتی پس از مرگ مایکل در سال 2009 ثروت او همچنان باقی ماند و در سال 2016 عمارتی که در آن زندگی میکرد چیزی حدود 826 میلیون دلار قیمت گذاری شد.
در بین تمامی عمارت های بزرگی که مایکل جکسون خریداری نموده بود عمارت او در منطقه ای نزدیک به کالیفرنیا بیشتر از همه به چشم می خورد. این عمارت که مزرعه نِوِرلند (NeverLand Ranch) نام گرفته بود چیزی حدود 2700 هکتار مساحت داشت و مایکل جکسون آن را در سال 1988 با قیمت گزاف 17 میلیون دلار خریداری نموده بود.
در این عمارت بزرگ شاهد نصب چندین دستگاه چرخ و فلک و سایر اسباب بازی های تفریحی بچه ها بودیم. اگر از طرفداران مایکل باشید حتماً به خوبی می دانید که در این عمارت یک باغ وحش و سینما نیز وجود داشت. به این تجهیزات هیچ کاری نداریم اما چیزی که چشم ما را در میان ولخرجی های مایکل جکسون در این عمارت به خود جلب می نماید گاراژی از خودروهای رنگ و وارنگ است که مایکل جکسون در طول سال های زندگی اش از برای حمل و نقل در این عمارت چند هزار هکتاری استفاده می نموده است.
بسیاری از خودورهای مایکل جکسون را کسی از نزدیک ندیده بود تا اینکه برای پرداخت قرض هایش در سال 2009 این خودروها به فروش رفت و این زمان بود که معین شد سلطان پاپ سوار بر چه خودروهایی می شده بود.
کلکسیون خودروهای مایکل جکسون از چیزی که فکرش را بکنید جالب تر است و هر خودرویی که فکرش را بکنید در کلکسیون او پیدا می گردد، جالب اینجاست که مایکل جکسون حتی یک خودروی آتش نشانی را نیز در گاراژ شخصی اش نگهداری می کرد. با این حساب خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم به کلکسیون خودروهای سلطان پاپ دنیا نگاهی داشته باشیم.
لیموزین رولز رویس سیلور اسپور 2 مدل 1990
این لیموزین ها در سال 1990 طرفداران زیادی داشتند و به لحاظ ابعاد نیز با یکی از بزرگترین لیموزین های دنیا طرف هستیم. بزرگی این خودرو قیمت بیشتری را نیز برای آن در پی داشته اما بدون شک برای مایکل جکسون خرج کردن چنین پول هایی همچون پول خرد بوده است.
لیموزین رولز رویس سیلور اسپور 2، یک لیموزین بسیار جادار و بزرگ است که تجیزات داخلی آن از برترین مواد ساخته شده و تودوزی این لیموزین نیز از چرم سفید و پارچه مشکی تهیه شده تا داخل این لیموزین نیز همچون ظاهر بیرون آن بسیار شیک و اشرافی باشد. حتی در پشت پنجره های این لیموزین نیز پرده ای شیک و زیبا آویزان است تا سرنشین در داخل خودرو احساس کند در یک قصر مجلل نشسته است.
ویژگی های این لیموزین به همین جا ختم نمی گردد و این خودروی اشرافی در قسمت داخل به یک بار کامل نیز مجهز است، به لحاظ قدرت و توانایی نیز رولز رویس برای این لیموزین خود یک پیشرانه V8 با ظرفیت 6.75 لیتر را در نظر گرفته و این خودرو چهار دنده اتوماتیک دارد. این روزها چنین لیموزینی را می توان در بازارهای دنیای با قیمتی حدود 30 تا نهایتاً 50 هزار دلار خریداری کرد.
کادیلاک فلیت وود مدل 1954
عاشقان خودرو به خوبی می دانند که مجذوب کنندهیت های خودروهای قدیمی و کلاسیک قابل مقایسه با خودروهای مدرن و امروزی نیست و هیچ خودرویی جای خودروهای کلاسیک را نمی گیرد. مایکل جکسون نیز که چیزی از مال و منال دنیا کم نداشته است یک دستگاه کادیلاک فیلت وود مدل 1954 را به گاراژ شخصی اش اضافه نموده بود.
این خودرو در زمان ساخت خود یکی از برترین خودروهای کادیلاک به حساب می آمد و یک ویژگی خاص دیگر نیز داشت که باعث شده بود مایکل جکسون عاشق کادیلاک فلیت وود گردد. این ویژگی خاص حضور این خودرو در فیلم رانندگی برای خانم دیزی، محصول سال 1989 بود.
کادیلاک فیلت وود از یک پیشرانه V8 بهره می برد و سیستم خنک نمایندگی این خودرو نیز در زمان خودش کاملاً منحصر به فرد بود. این خودرو چیزی حدود 230 اسب بخار نیرو دارد که چنین قدرتی نیز در آن موقع مثال زدنی بود. کارشناسان خودرو قیمت کادیلاک فلیت وود مایکل جکسون را چیزی حدود 35 هزار دلار برآورد می نمایند در صورتی که این خودرو در دهه 50 میلادی تنها با قیمتی نزدیک به 6 هزار دلار خرید و فروش میشد.
گفته می گردد تنها علت خرید این کادیلاک علاقه شدید مایکل جکسون به فیلم رانندگی برای خانم دیزی بوده است. البته از قرار معلوم این کادیلاک در میان سلبریتی های قدیمی طرفداران زیادی داشت چرا که الویس پرسلی نیز یک کادلیاک فلیت وود را به کلکسیون خودروهایش اضافه نموده بود.
اتوبوس گردش گری ناپلئون مدل سال 1997
مایکل جکسون خواننده ای بود که ید طولایی در برگزاری تورهای دنیای داشت و دائم در سفر بود. اما کاملاً معین است سفرهای مایکل جکسون با سفرهای افراد معمولی فرق می نماید و دوست داشت طوری سفر کند که امکانات اشرافی و لاکچری منزل، در سفر نیز همراه او باشد. به همین منظور اتوبوس گردش گری ناپلئون مدل 1997 را خریداری کرد و این خودرو را به تمام امکاناتی که احتیاج داشت مجهز نمود. در این زمینه می توان به صندلی های بسیار نرم و راحت و پهن کردن فرش قرمز بسیار زیبایی در کف اتوبوس اشاره نمود.
مایکل جکسون در طول مدت برگزاری تور دنیای HIStory از این اتوبوس استفاده کرد و برای راحتی هرچه بیشتر خود یک حمام سیار را نیز داخل اتوبوس قرار داد تا این خودرو وسیله راحتی سلطان پاپ را فراهم کند. جالب اینجاست حمامی که در این اتوبوس تعبیه شده بود یک وان بزرگ نیز داشت. جالب تر اینکه این وان بزرگ با روکشی از طلا پوشیده شده بود و در قسمت هایی از آن نیز سنگ های باکیفیت گرانیت و چینی به چشم می خورد.
جی . ام .سی جیمی های سیِرا کلاسیک مدل 1988
با توجه به شناختی که از مایکل جکسون داریم بعید به نظر می رسد سلطان پاپ به چنین خودرویی علاقه داشته باشد چرا که جی . ام. سی جیمی یکی از رایج ترین خودروهای دهه 80 و 90 آمریکا بود و در آن موقع هرکسی را می دیدید یکی از این خودورها داشت. اگر از علاقه مندان خودرو و برند جی . ام . سی باشید حتماً به خاطر دارید که در آن موقع این برند دو مدل خودروی شاسی بلند را با نام های بلیزر (Blazer) و جیمی (Jimmy)، فراوری می کرد. این خودروها تا سال 1982 در زیرمجموعه برند شورولت به فروش می رسیدند و هر دو به لحاظ ظاهری شباهت های زیادی داشتند. حضور پیشرانه در جلوی خودرو و نصب یک بکسل در عقب را می توان از شباهت های اصلی میان جی . ام . سی سیرا و جیمی نام برد.
از آنجایی که مایکل جکسون همچون دیگر سلبریتی ها علاقه زیادی به خودروهای بزرگ و باابهت داشت یک دستگاه جی . ام .سی جیمی های سیِرا کلاسیک مدل 1988 (1988 GMC JIMMY HIGH SIERRA CLASSIC) را به کلکسیون شخصی اش اضافه نمود. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که تصاویر زیادی از مایکل جکسون که سوار بر این خودرو شده باشد در دسترس نیست و با توجه به خودروهای رنگ و وارنگ زیادی که در کلکسیون او به چشم می خورد بعید می دانیم زیاد سوار این خودرو شده باشد.
لیموزین لینکلن تَون کار مدل 1988
با نگاهی به کلکسیون خودروهای مایکل جکسون به راحتی متوجه می شوید که سلطان پاپ عاشق لیموزین بود و به همین منظور نیز یک دستگاه لیموزین لینکلن تَون کار مدل 1998 (1988 LINCOLN TOWN CAR LIMOUSINE) در گاراژ او جا خوش نموده بود. این خودرو دارای تودوزی زیبا و اشرافی از چرم و پارچه خاکستری بود و پنل جلوی آن هم از چوب گردو ساخته شده بود تا قسمت داخل این لیموزین برازنده مهمان ها و شخص مایکل جکسون باشد.
لیموزین لینکلن تون کار مدل 1988 پیشرانه ای 5.0 لیتری دارد و به لحاظ فضای داخلی نیز یکی از برترین و جادارترین لیموزین های زمان خود بود. از آنجایی که نزدیک به دو دهه از عمر این لیموزین می گذرد قیمت زیادی ندارد و مدل معمولی آن با امکانات استاندارد قیمتی حدود 11،500 دلار دارد . البته بدون شک لیموزین لینکلن تون کار که مایکل جکسون سوار آن می شد به علت اینکه افتخار سواری دادن به سلطان پاپ را دارد قیمتی بسیار گزاف تر پیدا نموده است.
ون فورد اکونولاین ای 150 مدل 1993
ممکن است در نگاه اول به این ون، فکر کنید با یک خودروی معمولی و نسبتاً قدیمی طرف هستید اما مطمئن باشید مایکل جکسون در خرید های خود اشتباه نمی کرد و این ون با تمامی ون های موجود در بازار فرق می نماید.
ون فورد اکونولاین ای 150 (1993 FORD ECONOLINE E150 VAN) به وسیله مایکل جکسون کاملاً شخصی سازی شده بود و یک دستگاه تلویزیون در قسمت جلوی این ون پیش روی سرنشینان قرار می گرفت تا در حین مسافرت و گشت و گذار، سرگرم باشند. حضور تلویزیون در خودروهای امروزی امری کاملاً معمولی و پیش پا افتاده است اما در نظر داشته باشید در مورد یک ون محصول سال 1993 صحبت می کنیم و در آن موقع کمتر خودرویی به تلویزیون مجهز بود.
یک کنسول بازی که به این تلویزیون وصل می شد، تودوزی چرم و امکانات شیک و لاکچری را می توان از دیگر ویژگی های این ون دانست. جالب اینجاست که ظاهر بیرونی این خودرو فرق زیادی با ون های دیگری که ساخته شده بود نداشت. مایکل جکسون به مقدار کافی پول و ثروت داشت تا ظاهر بیرونی این خودرو را نیز کاملاً اشرافی و لوکس طراحی کند اما ترجیح می داد این ون ظاهری کاملاً معمولی داشته باشد تا به راحتی بتواند سوار بر این خودرو در خیابان های شهر بدون اینکه شناخته گردد گشت و گذار کند. ون فوردی که مایکل جکسون سوار آن می شد به یک پیشرانه V6 با ظرفیت 4.9 لیتر مجهز بود و چهار دنده اتوماتیک داشت.
موتورسیکلت تورینگ هارلی دیویدسون مدل 2001
بعید می دانیم کسی توان خرید موتورسیکلت های هارلی دیویدسون را داشته باشد و یکی از این موتورسیکلت های افسانه ای را خریداری نکند. مایکل جکسون هم که پولش از پارو بالا می رفت برای تنوع هم که شده یک دستگاه هارلی دیوید سون تورینگ مدل 2001 را به کلکسیون خودروها و موتورهایش اضافه نمود. همان گونه که حتماً می دانید موتورسیکلت های هارلی دیویدسون مجذوب کنندهیت های زیادی دارند اما مایکل جکسون به این مجذوب کنندهیت ها بسنده نکرد و هاری دیویدسون تورینگ را شخصی سازی کرد تا به یک موتورسیکلت خاص و منحصر به فرد تبدیل گردد.
منحصر به فرد بودن این موتورسیکلت از این بابت بود که مایکل جکسون ظاهر آن را شبیه به موتورسیکلت های پلیس طراحی نموده بود. هما ن گونه که حتماً به خوبی می دانید چنین کاری منع قانونی دارد و پلیس هرگز اجازه آن را نمی دهد اما قضیه مایکل جکسون فرق می کرد و بعید می دانیم حتی اگر سوار این موتورسیکلت باابهت هم می شد پلیس او را جریمه می کرد. از طرف دیگر مایکل جکسون به رغم اینکه پول زیادی برای خرید موتورسیکلت تورینگ هارلی دیویدسون خرج نموده بود هرگز زمان آن را پیدا نکرد که حتی برای یک بار هم که شده سوار این موتورسیکلت قدرتمند گردد.
هارلی دیویدسون تورینگ مدل 2001 به یک پیشرانه V2 مجهز بود و به لطف 5 دنده ای که در این موتورسیکلت تعبیه شده بود 67 اسب بخار نیرو را در اختیار موتورسوار قرار می داد.
نمونه ای بازسازی شده از خودروی دیتِیمبِل مدل بی رودستر
سلبریتی ها علاقه زیادی به جمع آوری خودروهای کلکسیونی دارند. مایکل جکسون نیز که نمی دانست به ثروتش چکار کند نمونه ای بازسازی شده از خودروی دیتیمبل مدل بی رودستر (1909 DETAMBLE MODEL B ROADSTER REPLICA) را به گاراژ شخصی اش اضافه نمود. مایکل جکسون هرگز سوار این خودرو در خیابان ها دیده نشد و بدون شک از آن برای عبور و مرور در عمارت بزرگ خودش استفاده می نموده است. از طرف دیگر بعید می دانیم چنین خودرویی از جانب اداره هدایت و رانندگی کشورهای مختلف نیز مجوز حضور در خیابان ها را پیدا کند.
این خودرو به همان مقدار که ظاهری عجیب و غریب دارد معینات آن هم تا به امروز برملا نشده و تنها می دانیم که از موتور درون سوز یاری می گیرد. همان گونه که از نام آن پیدا است مایکل جکسون این خودرو را دقیقاً از روی نمونه اصلی خودروی دیتمبل مدل بی رودستر که یک خودروی بسیار قدیمی است سفارش داد تا با سوار شدن بر آن حال و هوای سرنشینان خودروهای اولیه را درک کند. این خودروی عجیب و غریب نیز همچون دیگر خودروهای مایکل جکسون پس از مرگ او دوام نیاورد و دست آخر در یک حراجی به فروش رسید.
مرسدس بنز 500 سِل مدل 1985
در این قسمت به یکی از موردعلاقه ترین خودروهای مایکل جکسون رسیدیم که از هر مناسبتی برای سوار شدن بر مرسدس بنز 500 سل (1985 MERCEDES-BENZ 500 SEL) بهره می جست. طرفداران مایکل جکسون بارها او را سوار بر این خودروی زیبا و کلاسیک می دیدند که از خانه اش به سمت استدیویی در لس آنجلس حرکت می کرد. در سال 1998 نیز که مایکل جکسون به عمارت بزرگ اش نقل مکان کرد این مرسدس بنز را با خودش برد و تا آخرین روزهای زندگی اش گاه او بیگاه سوار بر مرسدس بنز 500 سل دیده میشد.
طرفداران مایکل جکسون مدعی هستند او چیزی حدود یک دهه را سوار بر این خودرو شده است و هرگز از رانندگی با این مرسدس بنز زیبا خسته نمی شد. این مرسدس بنز در حال حاضر قیمت چندانی در بازارهای دنیای ندارد اما داستان نسخه ای که مایکل جکسون سوار آن می شد فرق می نماید و این خودرو در سال 2009 با قیمت گزاف 100 هزار دلار در یک حراجی به فروش رسید.
رولز رویس سیلور سِرپا مدل 1999
رولز رویس یکی از برند های محبوب در میان سلبریتی ها است و مایکل جکسون نیز با توجه به علاقه ای که به این برند داشت یک دستگاه رولز رویس سیلور سرپا مدل 1999 (1999 ROLLS-ROYCE SILVER SERAPH) را به کلکسیون خودروهای شخصی اش اضافه نموده بود. همان گونه که از رولز رویس انتظار داریم این خودرو ظاهر بسیار شیک و مجذوب کنندهی دارد و به لحاظ امکانات داخلی نیز با برترین مواد دنیا ساخته شده بود تا برازنده سلطان پاپ باشد. قسمت های زیادی از این خودرو با طلای 24 عیار و الماس روکش شده بود و مایکل جکسون در طراحی این خودرو شخصاً تغییراتی را اعمال کرد تا این خودرو با تمامی رولز رویس های آن موقع تفاوت داشته باشد.
طراحی های داخلی این رولز رویس نیز به وسیله برترین طراحان دنیا اجرا شده بود تا داخل این خودرو فضایی شاهانه و لوکس به خود بگیرد. به لحاظ قدرت نیز رولز رویس سیلور سِرپا حرف های زیادی برای گفتن دارد و این خودرو از یک پیشرانه V12 با ظرفیت 5.4 لیتر بهره می برد. این پیشرانه مقدار 321 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار می دهد و تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا این خودرو به یکی از لوکس ترین خودروهای کلکسیون مایکل جکسون شناخته گردد.
خودروی آتش نشانی جی . ام . سی های سیرا مدل 1986
انصافاً باید اعتراف کنیم سلبریتی را سراغ نداریم که در کلکسیون شخصی اش یک دستگاه خودروی آتش نشانی داشته باشد اما داستان مایکل جکسون با بقیه سلبریتی ها فرق می نماید و یک آتش نشانی قدیمی جی . ام . سی های سیرا محصول سال 1986 را در کلکسیون خودروهای او شاهد هستیم. این خودرو به صورت کاملاً اختصاصی برای تردد در عمارت بزرگ مایکل جکسون خریداری شده بود و در ابتدا یک خودروی معمولی بود تا اینکه با دست کاری های زیاد قسمت های مختلف یک خودروی آتش نشانی به آن اضافه شد و به خودرویی تمام عیار برای خاموش کردن آتش تبدیل شد.
مخزن آب، شیرآتش نشانی و چراغ های هدایت که در خودورهای آتش نشانی استفاده می نمایند زیر نظر مایکل جکسون با دقت تمام به این خودرو اضافه شد. جالب است بدانید مدت ها پیش مایکل در مصاحبه ای مدعی شد گاهی اوقات احساس می نماید همچون پیتر پَن، یکی از شخصیت های داستان های بچه ها است و هر چیزی که آرزو کند را در اختیار دارد.
در این زمینه می توان به همین خودروی آتش نشانی اشاره نمود که یکی از آرزوهای پسربچه ها است اما کمتر بچه ای در بزرگسالی به چنین آرزوی می رسد و یک دستگاه خودروی آتش نشانی را در گاراژ خانه اش نگه می دارد.
دوج وایپر مینی
این خودرو ظاهری مجذوب کننده برای بزرگ تر ها دارد اما همان طور که در تصویر آن می بینید نقاشی کارتون سیمپسون ها روی کاپوت آن ترسیم شده تا قیافه خشن این دوج وایپر مینی در نظر بچه ها نیز مجذوب کننده جلوه کند. در قسمت های کنار این دوج وایپر مینی نیز شاهد نقاشی های کارتونی هستیم تا دوج وایپر مینی به یک خودروی تمام عیار برای بچه ها و بزرگسالان تبدیل گردد.
جالب است بدانید دوج وایپر مینی که مایکل جکسون سوار آن میشد به لحاظ ابعاد دقیقاً نصف یک دوج وایپر طراحی شده بود و به همین علت مجوز استفاده در خیابان ها را نداشت اما این خودرو جای خودش را در عمارت بزرگ مایکل جکسون خوش نموده بود و بدون شک بچه های که از این مرکز بازدید می کردند حسابی تحت تأثیر این دوج وایپر کوچک اما مجذوب کننده قرار می گرفتند.
کالسکه مونتانا
هزار و یک مدل مختلف خودرو در دنیا وجود دارد اما انصافاً باید اعتراف کرد تجربه کالسکه سواری لطف دیگری دارد و کسی را سراغ نداریم که از سوار شدن بر کالسکه بدش بیاید. از طرف دیگر همان گونه که حتماً دیده اید بچه ها نیز علاقه زیادی به کالسکه دارند و مایکل جکسون به عنوان خواننده ای که روحیه های بچه هاه در بزرگسالی او نیز به جای مانده بودند یک کالسکه زیبا و شیک را برای گشت و گذار در عمارت بزرگ اش خریداری کرد.
در سال 2009 بسیاری از دارایی های مایکل جکسون برای پرداخت قرض هایی که بالا آورده بود به حراج گذاشته شد و این کالسکه نیز که بدون شک مایکل جکسون خاطره های خوشی با آن داشت فروش رفت. این کالسکه زیبا همچون تمامی کالسکه ها با اسب کشیده میشد اما به نیروی برق نیز مجهز بود و یک دستگاه پخش سی دی به همراه اسپیکرهای باکیفیت تعبیه شده بود. کالسکه مونتانا در نهایت با قیمتی بین 6 تا 8 هزار دلار به فروش رسید.
خودروی گلف پیتر پن
اگر خاطر شما باشد در بالا اشاره نمودیم که مایکل جکسون علاقه زیادی به پیتر پن داشت و در بسیاری از مواقع خودش را جای پیتر پن تصور می کرد. علاقه مایکل به این شخصیت داستانی به مقدار ای بود که یک خودروی گلف را به صورت کاملاً شخصی سازی شده با نقاشی هایی از پیتر پن سوار می شد.
در روی کاپوت این خودرو تصویری از مایکل جکسون در دنیای پیتر پن ترسیم شده بود و نقاشی های دیگری را نیز در سایر قسمت های این خودرو شاهد بودیم. این خودرو نیز دست آخر همچون دیگر دارایی های مایکل جکسون راهی حراجی شد و با قیمتی بین 4 تا 6 هزار دلار به فروش رسید.
از آنجایی که مایکل جکسون طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد، مطمئن هستیم شما هم خاطره های خوبی با سلطان پاپ دارید، در نتیجه در خاتمه پیشنهاد می کنیم خاطره های خود از ترانه های مایکل جکسون را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: hotcars
پ
منبع: برترین ها