چرا مرورگر Arc برترین جایگزین برای گوگل کروم است؟

به گزارش آخرین خبر، مرورگرهای وب، تجربه کاربران را هنگام گشت وگذار در اینترنت رقم می زنند. از زمانی که کاربران به سرعت از اینترنت اکسپلورر فاصله گرفتند، گوگل کروم به مرورگر پیش فرض غالب در خانه ها تبدیل شد. کروم بدون شک کاربرپسند است، اما مسائل خاص خود را هم دارد. با باز کردن تعداد زیادی تب، سرعت آن کاهش می یابد، حجم زیادی از حافظه رم را اشغال می نماید و موارد دیگر. در بین تمام مرورگرهای معروف، حالا مرورگر Arc را داریم که بعد از ماه ها حضور در macOS، بالاخره برای ویندوز ارائه شده است.

چرا مرورگر Arc برترین جایگزین برای گوگل کروم است؟

این مرورگر رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به رقبا در پیش گرفته و در این مطلب می خواهیم بگوییم که چرا مرورگر Arc نسبت به گوگل کروم مجذوب نمایندهیت بیشتری دارد.

راه اندازی مرورگر Arc

راه اندازی این مرورگر بسیار مجذوب نماینده تر از حد انتظار است. فرآیند راه اندازی در نگاه اول کمی ترسناک به نظر می رسید. بالاخره ویژگی های تازه زیادی بود که باید درباره آنها یاد می گرفتیم. اما این فرآیند بسیار تعاملی بود. به عبارت دیگر، دستورالعمل ها آنقدر محاوره ای بودند که گویی Arc به صورت شفاهی به ما می گفت در مرحله بعدی چه کاری انجام دهم. برای مثال، Arc یک راهنمای مفصل در خصوص نحوه آغاز به کار در یک تب داشت.

تصویر زیر نشان می دهد که Arc اصول پین کردن تب ها، استفاده از فضاها، باز کردن تب ها به وسیله نمای تقسیم شده و موارد دیگر را به آموزش داد. به محض کلیک کردن روی هر گزینه، یک آموزش ویدیویی کوتاه در هر مرحله همراه ما بود. حتی دستورالعمل های متنی نیز مجذوب نماینده و دقیق بودند و کل فرآیند راه اندازی را به امری ساده تبدیل می کردند.

با اینکه تغییر به Arc یک آغاز تازه بود، اما این مرورگر با امکان وارد کردن رمزهای عبور ذخیره شده، بوکمارک ها و حساب های کاربری از کروم، باعث شد احساس راحتی در خانه تازه داشته باشیم. جالب اینجاست که می توانید تم های رنگی را برای مطابقت با حال و هوای خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید که رنگ ها فقط چند گزینه پیش فرض نیستند. رنگ های مجذوب نمایندهی مانند مرجانی و بنفش تیره و غیره وجود دارند.

احتمال سخت بودن مهاجرت در ابتدای کار

در 30 دقیقه ابتدایی استفاده از مرورگر Arc، دلتنگ کروم شدیم و دوست داشتیم برگردیم. Arc معایبی دارد. اولین مورد، رابط کاربری گیج نماینده در نگاه اول است. بعد از عادت کردن به سادگی کروم، در دریای بی انتهای امکانات Arc احساس گم شدن داشتیم. بنابراین، Arc احتیاجمند یادگیری است.

برای مثال، سازگاری با اصطلاحات خاص Arc مانند فضاسازی (Spaces)، حامل (Easels)، تقویت نماینده (Boosts) و غیره، سخت بود. به محض باز کردن Arc، تعداد زیادی دکمه روی صفحه وجود داشت. این موضوع، به خصوص بعد از جابه جایی از مرورگری ساده مانند کروم، بسیار گیج نماینده بود. بعلاوه نگرانی هایی در خصوص مسائل جزئی تر مانند پیدا کردن تب های بسته شده، فایل های دانلود شده و غیره داشتیم.

علاوه بر این، مرورگر Arc هر هفته به روزرسانی دریافت می نماید. یک پنجره بازشو در پایین صفحه ظاهر می گردد که برای به روزرسانی باید روی گزینه به روزرسانی کلیک کنید و سپس برنامه مجددا راه اندازی می گردد. خب، این موضوع در کروم به لطف به روزرسانی های اتوماتیک، هرگز مسئله ای نبود. باید بگوییم این پنجره بازشو آزاردهنده است و تا زمانی که به روزرسانی را انجام ندهید، بسته نخواهد شد.

با این حال، بعد از چند بار استفاده اجباری، فهمیدیم که Arc آماده تبدیل شدن به مرورگر پیش فرض ما است. بله، هنگام جابه جایی مشکلاتی وجود داشت، اما همین بود. به محض اینکه زمان کافی را برای کشف ویژگی های Arc صرف کردیم، متوجه شدیم که با کروم چه امکاناتی را از دست داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های کلیدی Arc آشنا شوید.

پروفایل ها؛ از قابلیت های مجذوب نماینده مرورگر Arc

برخلاف کروم که پروفایل ها را بر اساس ایمیل شما جدا می نماید، Arc از قابلیت Spaces برای ساختن پروفایل بر پایه نوع استفاده شما پشتیبانی می نماید. البته، شما می توانید ایمیل های مختلف را به هرکدام از این فضاها متصل کنید. در حالی که دیدگاه کروم بر اساس حساب کاربری است، Arc اولویت را به سناریوهای استفاده شما بر ماهیت حساب گوگل تان می دهد.

برای ساماندهی کارهای مختلف، Spaces به شدت مفید واقع می گردد. در کل Arc کنترل زیادی در دست شما قرار می دهد تا به هر نحوی که دوست دارید از مرورگر Arc برای انجام کارهای متنوعی بهره ببرید. اگر به زیبایی های کوچک اهمیت می دهید، عاشق این خواهید شد که می توانید برای هر فضاسازی یک آیکن اختصاصی انتخاب کنید.

خداحافظی با تب های شلوغ

سازماندهی تب ها در مرورگر Arc متفاوت از کروم است. بر خلاف کروم که تمام تب ها به صورت ردیفی در بالای صفحه قرار می گیرند، Arc از یک نوار کناری برای فهرست کردن تب های فعال شما استفاده می نماید. در ابتدا، فکر به طور اتوماتیک تب ها را در نوار بالای صفحه جستجو می کرد. با این حال، پس از عادت کردن به آن، متوجه شدیم که پیمایش به وسیله نوار کناری کار ما را بسیار ساده تر نموده است.

زمانی که در گوگل کروم تعداد زیادی تب باز می کنید، نشانگرهای کوچک تب اغلب بی فایده هستند. بعد از مدتی، مقدار نشانگر تب آنقدر کوچک می گردد که نمی توانید بین صفحات تمایز قائل شوید. با این حال، با چیدمان تب در نوار کناری، می توانم به طور واضح نام هر تب را ببینم. بنابراین، هنگام جستجوی تب مناسب در دریای تب های باز، آزمون و خطای زیادی وجود ندارد.

مرور راحت تر بر تب های پرهوادار در مرورگر Arc

اما بخش برجسته تب ها در Arc تفکیک آن ها به بازدیدهای مکرر و تب های امروز است. بیایید ابتدا در خصوص تب های بازدید مکرر یا Frequently Visited Tabs صحبت کنیم. می دانید، همه ما سایت هایی داریم که به طور مرتب به آن ها سر می زنیم.

در کروم، هر بار که می خواهیم به صفحات پربازدید خود دسترسی پیدا کنم، باید یک تب تازه باز کنیم یا بخشی از URL را تایپ کنیم. با این حال، Arc این تکرار را کاهش می دهد. شما می توانید وب سایت هایی را که اغلب بازدید می کنید به نوار کناری اضافه کنید. بنابراین، با یک ضربه روی دکمه، به آنجا خواهید رسید.

برترین بخش ماجرا چیست؟ تب های پرهوادار شما به تعداد تب های باز اضافه نمی شوند، فضای کمتری در نوار تب اشغال می نمایند و پیمایش را آسان تر می نمایند.

خط خطی کردن در مرورگر Arc!

یکی از قابلیت های بسیار مجذوب نماینده در مرورگر Arc، مشخصه Easels است. این مشخصه فضایی برای نوشتن هرچیزی که دوست دارید، فراهم می نماید. شما می توانید با استفاده از ابزار رسم، طرح اولیه ای ایجاد کنید، از اشکال مختلف برای نشان دادن افکارتان بهره ببرید، تصاویر اضافه کنید و حتی به طور موازی یک پنجره مرورگر باز کنید.

به عنوان مثال یک فضا برای ردیابی حرکات قیمت سهام موردعلاقه خود ایجاد کنید. بنابراین، دیگر احتیاجی نیست برای این کار به وب سایت ها مراجعه کنید. همانطور که می بینید، چنین فضایی مجذوب نمایندهیت بسیار زیادی دارد و برای انواع و اقسام کارها می توانید از آن بهره ببرید.

باید اعتراف کنیم که در ابتدا به نظر می رسید چنین مشخصه ای اصلا مفید نیست و فقط وقت را تلف می نماید. اما بعد از مدتی استفاده، به شدت به آن اعتیاد پیدا می کنید. عملا Easels همان تخته سیاه در مرورگر Arc است که به شدت مفید واقع می گردد.

شخصی سازی گسترده

یکی دیگر از قابلیت های مجذوب نماینده مرورگر Arc، مشخصه Boosts است که با استفاده از این قابلیت، می توانید هر سایتی را که می خواهید متناسب با سلیقه خود شخصی سازی کنید. به عنوان مثال در تصویر پایین می توانید ببینید که قادر به تغییر ظاهر جیمیل با آیکن ها و فونت موردنظر خود هستید.

با این ویژگی، می توانید هر بخشی از یک وب سایت را حذف کنید، یا به قول Arc، آن را Zap کنید، فونت را تغییر دهید، با مقدار فونت بازی کنید، ایموجی های دلخواه خود را اضافه کنید و غیره. اگر هوادار شخصی سازی هستید، عاشق مرورگر Arc خواهید شد.

دیگر ویژگی های مهم مرورگر Arc

در کنار موارد اشاره شده، باید به چند مورد دیگر هم بپردازیم:

این مرورگر از قابلیت های هوش مصنوعی مجذوب نمایندهی پشتیبانی می نماید که برای کارهای متنوعی و بر اساس احتیاج خود می توانید از آن ها بهره ببرید.

درون مرورگر یک ابزار پیشرفته برای مسدود کردن تبلیغات تعبیه شده و در نتیجه دیگر لازم نیست برای این کار در پی افزونه های مختلف بگردید.

اگر مثلا مشغول وب گردی هستید و کسی تماس تصویری با شما می گیرد، با قابلیت تصویر در تصویر می توانید به راحتی هر دو کار را انجام دهید.

در نهایت اگر قبل از کلیک بر روی لینک می خواهید ببینید چه محتوایی دارد، کافی است نشانه گر ماوس را روی لینک موردنظر قرار دهید و سپس کلید Shift را نگه دارید تا در یک نگاه از محتوای لینک موردنظر خبردار شوید.

سخن پایانی

بسیاری از کاربران همچنان از گوگل کروم استفاده می نمایند زیرا به آن عادت نموده اند. با وجود اینکه مرورگرهایی مانند فایرفاکس و مایکروسافت اج هم حرف زیادی برای گفتن دارند، اما در این میان مرورگر Arc پیروز شده قابلیت هایی را ارائه کند که در مرورگرهای رقیب پیدا نمی شوند یا حتی اگر وجود داشته باشند، استفاده از آن ها به این راحتی ها نیست.

همانطور که گفتیم این مرورگر به غیر از macOS برای ویندوز هم ارائه شده و ضمناً در iOS هم می توانید از آن بهره ببرید. توصیه می کنیم حداقل برای چند روز از آن بهره ببرید و به احتمال زیاد خیلی زود به مرورگر مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. در نهایت باید بگوییم که اگر در پی خرید لپ تاپ هستید، به فروشگاه خبرنگاران سر بزنید.

منبع: GuidingTech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 خرداد 1403 بروزرسانی: 2 خرداد 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2363

به "چرا مرورگر Arc برترین جایگزین برای گوگل کروم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مرورگر Arc برترین جایگزین برای گوگل کروم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید