ژی جینپینگ: آمریکا به تمامیت ارضی چین احترام بگذارد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: رئیس جمهور چین در دیدار با همتای آمریکایی خود از وی خواست تا به تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور در مسائل مرتبط با تایوان و تبت احترام بگذارد.

ژی جینپینگ: آمریکا به تمامیت ارضی چین احترام بگذارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا؛ ژی جینپینگ، رئیس جمهور چین، از آمریکا خواست تا به تعهد خود درباره احترام به حاکمیت و یکپارچگی ارضی چین در قبال مسائل تایوان و تبت احترام بگذارد.

ژی طی دیدار با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود، در حاشیه نشست امنیت هسته ای دیروز (دوشنبه) اعلام نموده که واشنگتن هرگز نباید از هر نوع فعالیتی که هدفش تجزیه کردن چین است حمایت کند.

ژی درباره مسائل مناطق شرق و جنوب دریای چین اظهار داشت که آمریکا باید موضعی منصفانه و عینی داشته و کوشش بیشتری برای دستیابی به یک راهکار مناسب انجام دهد.

اوباما نیز در این دیدار اظهار داشت که کشورش هرگز موضع خود را عوض ننموده و به حاکمیت و یکپارچگی ارضی درباره تایوان و تبت احترام می گذارد.

وی در ادامه اضافه کرد که واشنگتن قصد تضعیف ثبات چین و یا مهار آن را نداشته و از اصلاحات در این کشور حمایت می نماید.

اوباما گفت که کشورش مایل است تا اختلافات و تفاوت های خود با چین را به روشی سازنده حل نموده و با پکن برای ارسال سیگنال های مثبت مبنی بر اینکه هر دو طرف متعهد به ارتقای روابط هستند، همکاری کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 417

به "ژی جینپینگ: آمریکا به تمامیت ارضی چین احترام بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژی جینپینگ: آمریکا به تمامیت ارضی چین احترام بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید