کاخ تچر تخت جمشید گالری عکس شد ، اصرار مدیرکل میراث فارس و مخالفت مدیر پایگاه تخت جمشید با برگزاری نمایشگاه عکس

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران: کاخ تچر تخت جمشید از ظهر امروز تبدیل به گالری نمایش عکس شده است. اقدامی که تا به امروز بیسابقه بوده و با روح این بنای تاریخی ثبت جهانی شده نیز هیچ همخوانی ندارد.

کاخ تچر تخت جمشید گالری عکس شد ، اصرار مدیرکل میراث فارس و مخالفت مدیر پایگاه تخت جمشید با برگزاری نمایشگاه عکس

منابع محلی با ارسال این تصویر برای خبرنگاران اعلام نموده اند که برغم مخالفت مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با برپایی این نمایشگاه بی ربط با تخت جمشید و اصلا ماهیت برپایی این نمایشگاه در کاخ تچر تخت جمشید، مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس بر برگزاری این نمایشگاه به مدیریت یک بانوی ایرانی تاکید نموده و اصرار داشته است این نمایشگاه در کاخ تچر تخت جمشید برگزار گردد.

براساس گزارش این منابع، برگزار کننده این نمایشگاه عکس با حدود 30 عکاس ایرانی گفت وگو نموده و از هر یک از آن ها یک قطعه عکس برای برگزاری این نمایشگاه گرفته است. آلفرد یعقوب زاده که به عکاس جنگ معروفیت دارد و تمرکز خاص او بر عکس های سیاسی و نبردهای جنگی است، نیز در لیست عکاسانی بوده که از او یک قطعه عکس برای نمایش در این نمایشگاه وسط کاخ تچر تخت جمشید این میراث جهانی کشور گرفته شده است.

سوال این است که چرا باید درست وسط کاخ تچر برای برگزاری چنین نمایشگاهی آن هم با برهم زدن منظر فرهنگی اثر و ایجاد مزاحمت بصری برای بازدید کنندگان انتخاب گردد. در حالای که کارشناسان تخت جمشید و از آن مهمتر مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز با برپایی این نمایشگاه مخالفت نموده اند. اما با اصرار مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، کاخ تچر تخت جمشید برای برگزاری این نمایشگاه میدانی با عنوان تصویر میراث انتخاب شده است. این در حالی است که این نمایشگاه می توانست در حاشیه و محیط های پیرامونی صفه تخت جمشید برگزار گردد و هیچ علت برای اصرار به برپایی آن در کاخ تچر تخت جمشید وجود نداشته باشد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2366

به "کاخ تچر تخت جمشید گالری عکس شد ، اصرار مدیرکل میراث فارس و مخالفت مدیر پایگاه تخت جمشید با برگزاری نمایشگاه عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ تچر تخت جمشید گالری عکس شد ، اصرار مدیرکل میراث فارس و مخالفت مدیر پایگاه تخت جمشید با برگزاری نمایشگاه عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید