کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران/فارس طی مراسمی با حضور استاندار فارس، کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت معدنی و فرآوری سرمه شهرستان فراشبند به بهره برداری رسید.

کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت 52 هکتار و سرمایه گذاری 3200 میلیارد ریال شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان صمت فارس، حمیدرضا ایزدی با بیان این که با بهره برداری این واحد صنایع معدنی برای 260 نفر اشتغال و همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی 873 نفر شغل ایجاد شده است، به محصولات فراوریی این طرح اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به ظرفیت 27000 تن و روی با ظرفیت 73000 تن در طول سال فراوری می شود.

او با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: این شرکت با دارا بودن بخش های مختلف در فرآیند معدن کاری تمام فعالیت ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می دهد که مجموعا با طرحهای ایجاد شده قبلی و با اجرای این طرح 150 هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می شود.

فرآوری مواد معدنی در راستای جلوگیری از خام فروشی معادن

ایزدی یادآور شد : فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش اضافه نموده، افزایش فراوری و اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه ای می سود.

گفتنی است، در مراسم افتتاح کارخانه سوم سرب و روی به همراه استاندار فارس، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین، فرماندار شهرستان فراشبند و مسولین ذی ربط استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2116

به "کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید