کوهنوردان قوچان از میراث فرهنگی حفاظت می کنند

به گزارش آخرین خبر، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از همکاری کوهنوردان قوچانی در حفاظت از میراث فرهنگی خبر داد.

کوهنوردان قوچان از میراث فرهنگی حفاظت می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سرهنگ محمد علی مدیر در این باره گفت: جلسه ای با حضور مدیر میراث فرهنگی شهرستان قوچان، مسئول امنیتی انتظامی فرمانداری و معاون اداره ورزش جوانان شهرستان، مسئول هیئت کوهنوردی و مدیران باشگاه های کوهنوردی شهرستان با هدف تعامل و همکاری بیشتر بین میراث فرهنگی و هیئت های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی برگزار گشت.

او با بیان این که با توجه به وسعت زیاد شهرستان و پراکنده بودن آثار نیازمند کمک همه جانبه دستگاه ها و مردم هستیم، ادامه داد: مقرر شد باشگاه های کوهنوردی با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برای حفظ و حراست آثار تاریخی طبیعی تلاش و در صورت مشاهده هرگونه حفاری و مورد مشکوکی بلافاصله با میراث فرهنگی یا نزدیک ترین پاسگاه در محل اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع جرم در زمینه حفاری های غیرمجاز، جابجایی اشیای تاریخی تاکید و اظهار کرد: امیدواریم آثار تاریخی و هویتی را که از نیاکان به ما منتقل شده، به همین شکل برای آیندگان نگهداری کنیم.

شهرستان قوچان داری 135 اثر شناسایی شده که تعداد 45 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 659

به "کوهنوردان قوچان از میراث فرهنگی حفاظت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهنوردان قوچان از میراث فرهنگی حفاظت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید