جاذبه های گردشگری بندر انزلی

به گزارش آخرین خبر، بندر انزلی در ساحل دریای مازندران از اولین بنادر ایران است که به دلیل موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، اروپای کوچک نامیده می گردد.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

بندر انزلی یکی از بزر گ ترین بنادر ایران محسوب می گردد که در فاصله 40 کیلومتری شهر رشت واقع شده است. انزلی از اولین شهرهای ایران است که به دلیل ورود مهاجران ارمنی و اروپایی که از جنگ دنیای گریخته بودند با فرهنگ غربی آشنا شد. گردش در جاذبه های گردشگری این شهر مثل تالاب، موزه نظامی، حافظیه، برج ساعت و … خاطره هایی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان خواهند داشت. خبرنگاران در بخش گردشگری خود به معرفی چند نمونه از جاذبه های گردشگری بندر انزلی پرداخته است. با ما همراه باشید.

تالاب انزلی

تالاب یا مرداب انزلی در جنوب غربی شهر انزلی واقع شده است. این تالاب در عین حال که یکی از مهم ترین تالاب های ایران محسوب می گردد، در فهرست تالاب های بین المللی نیز به ثبت رسیده است. تالاب انزلی به دلیل وجود لاله مرداب و نیلوفر های آبی شناور، منظره بی نظیری دارد.

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

پناهگاه حیات وحش سرخانکل در محدوده تالاب بین المللی انزلی واقع شده است. از حیات وحش این پناهگاه می توان به پرندگان مهاجر نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی ها، طاووسک، یلوه، کاکایی و ماهی های بومی مانند سوف، هشترخان، کپور، سیم، شوک (اردک ماهی) و ماهیان مهاجر از قبیل ماهی سفید، سفید کولی و سیاه کولی اشاره نمود.

بلوار ساحلی بندر انزلی

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است، از قدمت بالایی نیز برخوردار بوده و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران محسوب می گردد. این بلوار با چشم اندازی زیبا رو به دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی، فضایی چشم نواز و دل انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است.

حافظیه انزلی

بنای حافظیه انزلی در سال 1311 به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی در بلوار ساحلی انزلی احداث شده است. این بنای سفیدرنگ که به حافظیه شیراز شباهت دارد، پیش از این، مکان برگزاری کنسرت های موسیقی بوده و اکنون به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه های کوچک نقاشی و صنایع دستی استفاده می گردد.

پل غازیان

پل تاریخی غازیان یکی از پل های مهم شهر انزلی است و زمان ساخت آن به دوره پهلوی می رسد. این پل روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در راستا ارتباطی تهران - رشت واقع شده است. پل غازیان در زمان خود از معدود پل های پیشرفته دنیا در نوع خود بوده و بر همین اساس، جزو پل های تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

کاخ موزه نظامی

ساخت کاخ موزه نظامی انزلی یا کاخ میان پشته به دستور پهلوی اول و به دست مهندسان ایرانی در سال 1308 ‪ شروع شد و پس از دو سال به انتها رسید. این عمارت زیبا با پنجره های بزرگ، چشم انداز بسیار زیبایی به خزر دارد. اگرچه این موزه، نام نظامی را با خود به یدک می کشد، اما بنای زیبا و اشیای ظریف و هنرمندانه آن بر وجهه خشک و نظامی سلاح های موجود در آن چیرگی دارد.

برج ساعت انزلی

برج ساعت یا مناره انزلی، در گذشته نوعی فانوس دریایی بود که از آن برای روشن کردن منطقه در شب و ایجاد راستا برای کشتی ها در دریا استفاده می شد. به همین دلیل در گذشته روی این مناره ها چراغ هایی تعبیه می شده است. این بنا که در میدان انزلی واقع شده، در سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هنوز زمان را به درستی نشان می دهد.

اگر جز در ماه های خرداد، تیر و مرداد به انزلی سفر می کنید ترجیحا چتر یا بارانی همراه داشته باشید. لوسیون های ضد گزش پشه و داروهایی برای نیش پشه نیز به کار شما خواهند آمد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 697

به "جاذبه های گردشگری بندر انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بندر انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید