آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

به گزارش آخرین خبر، سوالی که این روزها بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا از ما می نمایند و آن هم این است که آیا در حال حاضر و براساس شرایط کرونایی حاکم بر دنیا و استرالیا، آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟ از این رو تصمیم گرفتیم تا جواب دقیقی را برای شما دوستان عزیز ارائه کنیم به همین منظور با یکی از بهترین وکلای مهاجرت به استرالیا مصاحبه ای را انجام دادیم تا بتوانیم پاسخ مناسبی برای این سوال بدست آوریم. اما باید در این بخش و قبل از آغاز این مقاله بگوییم که دولت استرالیا ویزاهای بسیاری را برای مهاجران درنظر گرفته است ولی موضوع بحث این مقاله بر سر سه ویزای اصلی استرالیا یعنی کاری، سرمایه گذاری و تحصیل می باشد و عمده تمرکز خود را بر این ویزاها گذاشته ایم.

آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟

تاثیر کرونا بر سیستم مهاجرت دنیا

همه ما می دانیم استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا در کنترل ویروس کرونا بوده است کشوری جزیره ای در جنوب شرق کره زمین اما دور بودن آن و جزیره ای شکل بودن آن دلیل اصلی بر کمی شیوع کرونا در استرالیا نبوده است و باید پذیرفت که اصلی ترین دلیل مدیریت بسیار قوی دولت استرالیا در مدیریت شرایط بحرانی بوده است. هر ایالت شرایط و قوانین خاص خود را دارد و در همان روزهای ابتدایی تمامی مرزهای خود را بستند و شرایط قرنطینه را برای مسافران در نظر گرفتند. کشورهایی مانند استرالیا و کانادا که بسیاری از برنامه ریزی های خود را بر پایه ورود مهاجران برنامه ریزی نموده اند و هرساله بسیاری از نیروهای کاری خود را از این طریق تامین می نموده اند اما در این سال تمامی پیش بینی ها تغییر کرد و در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تمامی کشورها مرزهای خود را بستند و از این رو دیگر امکان اقدام برای ویزاها وجود نداشت.

شرایط ویزای کار استرالیا در دوران کرونا

اولین گروه ویزایی را به دسته ویزاهای کاری استرالیا اختصاص می دهیم چرا که براساس آمارهای اداره مهاجرت استرالیا هرساله بیش از نیمی از مهاجران به وسیله ویزاهای کاری وارد استرالیا می شوند و به همین منظور در ابتدا این جهت را آنالیز می کنیم هرچند که باید بگوییم که ویزاهای کاری اصلی ترین راه مهاجرت به تمامی کشورها می باشد و در مقاله با عنوان کشورهای محبوب برای مهاجرت کاری به این موضوع اشاره شده است. در این سال جهت ویزاهای کاری استرالیا به هیچ عنوان شرایط مناسبی را تجربه نکرد و میزان صدور ویزا در این بخش بشدت کاهش یافت و به نوعی این سال، سالی بسیار سختی برای تمامی مهاجران در سراسر دنیا بوده است و این شرایط فقط شامل استرالیا نبوده است و تقریبا تمامی کشورها را در برگرفته است. استرالیا هر ساله به طور میانگین چیزی در حدود 200 هزار نفر را با ویزای کاری وارد کشور می نموده است و براساس برنامه ریزی ها باید این فرایند ادامه دار باشد خوشبختانه از سال 2021 شرایط کمی تغییر نموده است و دولت استرالیا در حال برنامه ریز برای شروع دوباره ویزاها می باشد و در سه ماهه اول این سال ویزاهایی را هم صادر نموده است تا نشان دهد که این جهت را به طور کلی نبسته است. دولت استرالیا میزان سهمیه ویزاهای این بخش را برای سال مالی جدید چیزی در حدود 30% کاهش داده است و این انتظار هم می رفت که با چنین برنامه ای روبرو شویم. اما پیشنهاد ما این است که دیگر وقت اقدام کردن است و در خاتمهی این مقاله به شما شرح خواهیم داد که چرا باید خود را برای اخذ ویزا آماده کنیم.

شرایط ویزای سرمایه گذاری استرالیا در دوران کرونا

یکی از دیگر جهتها ویزای سرمایه گذاری می باشد که نه تنها متوقف نشده است بلکه با سرعت بیشتری در حال صدور این ویزاهای می باشند. یکی از اصلی ترین سابکلاس های این جهت ویزای 188 استرالیا می باشد که تقریبا بیشتر متقاضیان ویزای سرمایه گذاری استرالیا آن را انتخاب می نمایند و دلیلی ندارد جز شرایط راحت و مناسب آن و نکته بسیار جالب در این ویزا این است که در این سال مالی سهمیه ویزای 188 نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر شده است. اما سوال اینجاست که چرا باید این اتفاق بیافتد و در شرایط کرونایی سهمیه ها افزایش یابد؟ با آمدن کرونا تقریبا تمامی دولت ها با مسائل مالی شدیدی روبرو شدند و بسیاری از مشاغل با تعطیلی روبرو شدند افزایش نرخ بیکاری و رشد مالی منفی را در پی داشت از این رو دولت ها استقبال بالایی از سرمایه های خارجی می نمایند تا به این شکل بتوانند تا حدودی شرایط مالی را بهبود ببخشند. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در خصوص بهترین ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستید به لینک تعیین شده آن مراجعه کنید تا از شرایط و جهت اطلاعات مناسبی را بدست آورید.

شرایط ویزاهای تحصیلی در دوران کرونا

استرالیا یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی می باشد و هرساله بسیاری از متقاضیان این کشور را برای تحصیل انتخاب می نمایند اما خوب شرایط این سال مالی را تمامی متقاضیان ویزای تحصیلی مشاهده کردند و دیدند که یا کلاس ها تشکیل نشده است و یا به صورت آنلاین اما دولت استرالیا چاره ای ندارد جز پذیرش دانشجویان بین المللی چرا که بخش بزرگی از درآمد این کشور را همین جهت تشکیل می دهد و در شرایط کنونی دولت استرالیا چاره ای ندارد تا سریعا برنامه ریزی هایی را در جهت ورود هرچه سریع تر این دانشجویان ببیند.

چرا بهترین زمان برای مهاجرت می باشد؟

در گذشته هرگز این صحبت را نمی کردیم چرا که تحلیلی برای شرایط پیش آماده وجود نداشته است و هیچ وکیل و دفتر مهاجرتی نمی توانست تاریخ دقیقی برای بازگشایی ها اعلام کند و در حال حاضر هم شرایط به همین شکل می باشد و تاریخ دقیقی نمی توان گفت که چه زمانی صدور ویزاها به حالت قبل باز خواهد گشت. اما چرا باید شروع به اقدام کرد؟ باید بگویید در روز های اخیر ایالت ها بصورت آهسته شروع به صدور ویزاها نموده است و از طرفی بارها در مجلس استرالیا به موضوع کمبود نیرو کار در استرالیا اشاره شده است چرا که فعالیت مشاغل به حالت طبیعی برگشته است و همچنین واکسیناسیون در استرالیا شروع شده است اینها دلایلی است که می توان امید داشت که دیگر دولت استرالیا توان ادامه این فرایند را ندارد. اما شما باید به موارد زیر هم توجه کنید:

  • شما برای اخذ ویزای کاری احتیاج به اسسمنت دارید که در صورت دریافت اسسمنت مثبت 3 سال اعتبار دارد.
  • نمره زبان دریافتی شما از آزمون ها نیز 3 سال اعتبار دارد.
  • در مجموع فرایند شما از ابتدا تا خاتمه چیزی در حدود 1 تا 1/5 سال زمان بر می باشد.

این موارد که در بالا اشاره کردیم دلایلی می باشد که شما باید زودتر اقدام کنید تا در صف اخذ انواع اقامت استرالیا شرایط بهتری داشته باشید چرا که با باز شدن درهای استرالیا تعداد بسیاری از متقاضیان اقدام خواهند کرد و در این بین افرادی که زودتر اقدام نموده اند و نمره زبان و اسسمنت آماده دارند شرایط بسیار مناسبی خواهند داشت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1691

به "آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا امکان مهاجرت به استرالیا وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید