اتحادیه دام سبک: قیمت گوشت قرمز حداکثر 200هزار تومان است

به گزارش آخرین خبر، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نرخ دام زنده حداکثر قیمت گوشت شقه گوسفندی بره نر 200هزار تومان، میش 120هزار تومان و بز 100هزار تومان است اما در بازار و حتی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز گران فروشی می گردد.

اتحادیه دام سبک: قیمت گوشت قرمز حداکثر 200هزار تومان است

افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک در تبادل نظر با تسنیم گفت: قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به فراوری ندارد و عوامل خارجی قیمت گوشت را در بازار مشخص می نمایند.

وی اضافه کرد: میانگین قیمت دام زنده نر در کشور 85 هزار تومان است هرچند این محصول در رنج قیمت 80 تا 100 هزار تومان به فروش می رسد به طوری که در استان خوزستان که صادرات دارد 100 هزار تومان و در استان مرکزی 80 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: نسبت تبدیل دام زنده به لاشه یا شقه 45 درصد است بنابراین حداکثر قیمت گوشت قرمز در بازار نباید بیشتر از 200 هزار تومان در هرکیلوگرم باشد.

وی توضیح داد: فعالان بازار گوشت هر کیلوگرم میش زنده را 50 هزار تومان و بز را 40 هزار تومان می خرند که در نتیجه گوشت شقه این دام ها نباید بیش از 100 هزار تومان به فروش برسد اما چنین قیمت هایی در بازار یافت نمی گردد زیرا آنها را به نام گوشت گوسفندی نر بره به فروش می رسانند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قیمت دام زنده کمی افزایش داشته است اما جهش قیمت گوشت قرمز در بازار ربطی به فراورینماینده ندارد و این عوامل بازار هستند که قیمت ها را مشخص می نمایند که نزدیک شدن به بازار شب یلدا و شب عید نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2227

به "اتحادیه دام سبک: قیمت گوشت قرمز حداکثر 200هزار تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه دام سبک: قیمت گوشت قرمز حداکثر 200هزار تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید