اشتغال زایی با افتتاح برج فناوری کرمانشاه توسعه می یابد

به گزارش آخرین خبر، رییس جهاد دانشگاهی گفت: پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله جهاد دانشگاهی و استانداری کرمانشاه طراحی و اجرا شد.

اشتغال زایی با افتتاح برج فناوری کرمانشاه توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مریم ملونی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح برج فناوری کرمانشاه که با حضور رییس جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار گردید، با اشاره به توسعه زیست­ بوم نوآوری و فناوری در کشور گفت: برای دستیابی به این مهم با مقوله جهانی سازی محصولات و خدمات روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: عناصر مختلفی در شکل گیری ایده تا رسیدن به محصول دخیل است که علاوه بر حمایت استارتاپی و شرکتی باید پشتوانه فضای فکری هم برای صاحبان ایده در نظر گرفته گردد.

ملونی با اشاره به اینکه افتتاح این برج می تواند کرمانشاه را به قطب فناوری کشور و منطقه تبدیل کند، بیان نمود: برای اینکه برج بتواند این تاثیرگذاری را داشته باشد باید یک هماهنگی و هم افزایی در زیست بوم استانی و منطقه­ای شکل گیرد تا شرکت های دانش­بنیان با موضوع کسب و کار های نوآورانه و با کسب دانش های نو زمینه توسعه صنایع نوین و اشتغال جوانان را فراهم نمایند.

مدیرکل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری را در سه مرحله تعریف کرد و گفت: در مرحله اول از توسعه علم و فناوری و در مرحله دوم از شکل گیری مراکز رشد، نوآوری و شرکت های دانش­بنیان حمایت کردیم به طوری­که امروز 5 هزار و 800 شرکت دانش­بنیان و واحد فناور در کشور فعالیت می­ نمایند.

وی مرحله سوم حمایت­ ها را نگاه های چندجانبه برای توسعه زیست­بوم فناوری کشور دانست و تاکید نمود: در این مرحله 110 خدمت ویژه از نظر مادی و معنوی برای توسعه کل فناوری های نوین در نظر گرفته شده است.

توسعه اشتغالزایی

حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی هم در این مراسم گفت: با توجه به ماموریت ذاتی جهاد دانشگاهی مبنی بر توسعه فناوری و اشتغال­زایی و بعلاوه در راستای توسعه نظام نوآوری و فناوری استان کرمانشاه و به منظور جهت ­دهی به ظرفیت­ های دانشی قابل توجه در استان، پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه فعالیت خود را با تاسیس مرکز رشد واحد های فناور در سال 84 شروع کرد و به اسم اولین و پویاترین پارک علم و فناوری غرب کشور با تکیه بر مزیت­ های استانی و منطق ه ­ای هدف اصلی خود را تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان قرار داد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل پروژه برج پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان کرمانشاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به وسیله جهاد دانشگاهی و استانداری کرمانشاه طراحی و اجرا شد.

برج فناوری کرمانشاه

این پروژه در یکی از برترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان ­ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی و شریان ­های مرکزی و اصلی شهری قرار گرفته و با مساحت 20 هزار متر مربع در 16 طبقه طراحی و اجرا شده است.

برج فناوری دارای فضا های اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده­ ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحد های فناور در مرحله پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات اقتصادی و صندوق های سرمایه گذار خطرپذیر و موسسات خدمات­رسان به واحد های مستقر است؛ که با مشارکت اقتصادی استانداری، معاونت علمی و فناوری و جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی اجرا شده است. در این طرح، 65 میلیارد تومان تسهیلات دولتی و 47 میلیارد ریال تسهیلات بخش خصوصی نقش داشته است.

با افتتاح این برج 323 درصد به فضا های قابل واگذاری به واحد های فناور و دانش­بنیان اضافه کرده شده و فضای لازم برای استقرار 110 شرکت نو فراهم می­گردد.

عملیات اجرایی ساخت این برج فناوری به وسیله جهاد دانشگاهی کرمانشاه در راستای تامین فضای اداری، آزمایشگاهی و نمایشگاهی واحد های فناور درسال 89 در 16 طبقه و 20 هزار متر مربع زیربنا شروع شد.

علاوه بر تامین فضای لازم برای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور، شرایط برای حضور شرکت­ های ارائه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه ها، نهاد های اقتصادی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده ­ها و واحد های تحقیق و توسعه صنایع عظیم هم فراهم شده است.

در حال حاضر بالغ بر 250 واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند که با بهره برداری از برج فناوری 20 هزار متر مربع (323 درصد) به فضا های قابل واگذاری به واحد های فناور و دانش ­بنیان اضافه کرده شده و فضای لازم برای استقرار 110 شرکت فناور نو فراهم می گردد.

در کنار 110 شرکت فناور و ایجاد فضا های اشتراکی، مراکز نوآوری، شتابدهنده­ها، ستاد پارک علم و فناوری، موسسات رشد یافته، واحد های فناور در مرحله­ی پیش رشد و رشد، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری، موسسات اقتصادی و صندوق ­های سرمایه­ گذار خطرپذیر و موسسات خدمات ­رسان به واحد­های مستقر در این برج فناوری که در یکی از برترین نقاط شهری به جهت دسترسی آسان به مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، سازمان­ ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی ساخته شده مستقر می شوند و امید آن می رود که از این طریق گامی اساسی در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری استان کرمانشاه برداشته گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1785

به "اشتغال زایی با افتتاح برج فناوری کرمانشاه توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی با افتتاح برج فناوری کرمانشاه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید