قانون جهش فراوری راهی برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان

به گزارش آخرین خبر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصویب لایحه جهش فراوری شرکت های دانش بنیان را عاملی برای پشتیبانی هرچه بیشتر از این نوع شرکت ها دانست.

قانون جهش فراوری راهی برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان

اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگاردر خصوص لایحه جهش فراوری شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: به منظور حمایت هر چه بیشتر از شرکت های دانش بنیان طرحی تحت اسم قانون جهش فراوری شرکت های دانش بنیان به مجلس شورای اسلامی در یک ماه گذشته ارائه شد که کلیات این طرح در صحن مجلس به تصویب رسید.

او اضافه کرد: این طرح که به وسیله فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس اسلامی برای حمایت از کسب و کار شرکت های دانش بنیان ارائه شده است، برداشتن موانع بر سر راه توسعه کسب و کار این شرکت ها از قبیل اخذ مالیات، بازار سازی مناسب و تسهیل گری در ارائه مجوز ها به شرکت های دانش بنیان را از اهداف قانون جهش فراوری شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

قادری فر اعلام کرد: با تصویت این قانون پشتیبانی هرچه بیشتر از شرکت های دانش بنیان صورت خواهد گرفت و سهم مناسبی برای ارائه محصولات فناوری داخلی روز به روز افزایش میابد.

او گفت: دولت موظف است با هدف جهت دهی، حمایت های مالیاتی، به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش بنیان لیست شرکت های دانش بنیان و محصولات موردنیاز دستگاه های اجرای را به صورت تخصصی و مجزا شناسای، کند و لیست آن ها را به صورت سالانه اعلام کند که این کار سبب می گردد تا دستگاه های اجرایی با افزایش تقاضا بخشی از بودجه سالانه خود را برای بازار سازی و تسهیل خرید از لیست ارائه شده، اختصاص دهند.

رئیس مرکز فناوری راهبردی توضیح داد: ارائه یاری های بلاعوض دولتی به شرکت های دانش بنیان و فناور با هدف توسعه فناوری از دیگر خدمات این قانون است؛ بعلاوه دستگاه های اجرایی مجازند املاک، زمین و ساختمان های خود را برای استقرار شرکت ها و موسسات دانش بنیان واحد های فناور خلاق بدون واگذاری مالکیت در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند.

قادری فر با اشاره به افزایش پارک های علم و فناوری گفت: در قانون جهش فراوری به دانشگاه ها و موسسات آموزشی غیر دولتی اجازه داده می گردد تا نسبت به تاسیس و راه اندازی پردیس های استانی پارک علم و فناوری اقدام نمایند.

او گفت: معاونت علمی که و فناوری رئیس جمهور مسئولیت پیگیری اجرای این قانون را برعهده دارند که و موظف است که هر 6 ماه یک بار گزارش اجرای آن را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارئه دهند.امیدواریم در اوایل تابستان با تصویت نهایی این قانون حمایت های خوبی از کسب و کار های شرکت های دانش بنیان انجام گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1832

به "قانون جهش فراوری راهی برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جهش فراوری راهی برای حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید