اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر صندلی جهانی آن است

به گزارش آخرین خبر، ایسنا/ براساس سخنان مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی کشور، اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر صندلی جهانی آن است.

اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر صندلی جهانی آن است

ویدا توحدی در نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی با بیان اینکه بعد از ثبت جهانی زیلو به عنوان صنایع دستی میبد، مورد تایید سازمان مالکیت فکری نهاده شد و به آن نشان جغرافیایی صنایع دستی داده شد که این مسئله نشان می دهد جهان هم زیلوی میبد را شناخته است، البته در کنار آن خرمای پیارم حاجی آباد نیز صاحب نشان شد که می تواند ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع دستی باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهایی برای آموزش، فراوری، عرضه و معرفی صنایع دستی در شهرهای جهانی صنایع دستی لازم است، گفت: ایجاد دهکده صنایع دستی و شهرک صنایع دستی اقدام و لازمه بسیار مهمی است که باید شهرداران در ایجاد آن اهتمام نمایند.

توحدی با اشاره به ضرورت ایجاد دانشکده های مرتبط با صنایع دستی توضیح داد: تا به امروز دانشکده مرتبطی در این زمینه نداشتیم لذا باید برای تعامل و رایزنی در این خصوص با دانشگاه ها اقدام کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در مورد گالری های مرتبط نیز باید اقدام گردد، گفت: باید حضور جوانان و نقش آفرنیی آن ها در حوزه صنایع دستی را با تکیه بر استفاده از این پتانسیل و ارتقای خلاقیت ها افزایش دهیم.

توحدی نسبت به برندسازی و ایجاد لوگوهایی خاص برای صنایع دستی نیز تاکید نمود و گفت: در مورد بسته بندی ها باید توجه داشته باشیم که عرصه و توزیع باید با لوگوی شهر جهانی انجام گردد، چرا که این اعتبار جهانی مورد تایید همه کشورها و به راحتی در جهان قابل عرضه است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در خاتمه این برندهای جهانی را بسیار موثر در برندسازی و تبلیغات دانست و گفت: بسیاری از شهرها، آرزوی داشتن چنین برندهایی را دارند و باید از این ظرفیت به خوبی در راستای معرفی شهرها استفاده کرد که یکی از این اقدامات می تواند وراد شدن به وسیله شبکه شهرهای خلاق باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1714

به "اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر صندلی جهانی آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای نشان جغرافیایی زیلو بیانگر صندلی جهانی آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید