اقتصاد روستاهای کردستان با توسعه بوم گردی شکوفا می گردد

به گزارش آخرین خبر، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اقتصاد روستاهای کردستان با توسعه بوم گردی شکوفا می گردد.

اقتصاد روستاهای کردستان با توسعه بوم گردی شکوفا می گردد

یعقوب گویلیان در مراسم افتتاحیه اقامتگاه بوم گردی روستای بلبر با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در روستاهای استان گفت: گردشگری روستایی یکی از مهمترین بخش های صنعت گردشگری است که موجب درآمدزایی و اشتغال پایدار برای روستاییان می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: به علت وجود روستاهای زیادی در کردستان با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعتی زیبا و خاص، حمایت از ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

او در ادامه اعلام کرد: مجموعه اقامتی یاسر ازغ با 600 مترمربع زیربنا در دو طبقه پلکانی و هفت اتاق و دو هال پذیرایی ساخته شده و ظرفیت اسکان 40 نفر مسافر را در یک شب دارد.

گویلیان اضافه نمود: این واحد با اشتغالزایی برای چهار نفر و با هزینه یک میلیارد و 300 میلیون تومان که یک میلیارد آن آورده شخصی بود، احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و افزایش ظرفیت اقامت در این اماکن می تواند در حفظ فرهنگ غنی، میراث فرهنگی منطقه و توسعه گردشگری نقش موثری ایفا نماید.

او اعلام کرد: امیدواریم استقبال بیشتری برای احداث و راه اندازی اقامتگاه های سنتی در این روستا و روستاهای هدف گردشگری استان گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2064

به "اقتصاد روستاهای کردستان با توسعه بوم گردی شکوفا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد روستاهای کردستان با توسعه بوم گردی شکوفا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید