امنیت و صلح محور رایزنی های کرزی در دهلی

به گزارش آخرین خبر، در حالی که مقامات پاکستانی همکاری در روند صلح افغانستان را به مسئله کشمیر ارتباط می دهند رئیس جمهور سابق افغانستان در سفر به هند با نخست وزیر این کشور درباره مسایل امنیتی و روند صلح گفت وگو کرد.

امنیت و صلح محور رایزنی های کرزی در دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان و شرایط امنیتی این کشور با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نخست وزیر هند، مودی در این دیدار تاکید نمود که دهلی نو حمایتش را از روند صلح افغانستان، امنیت و ثبات این کشور و همچنین افغانستانی فراگیر، متحد، دموکراتیک و مستقل ادامه خواهد داد.

کرزی که سه سال بطور موقت و 10 سال نیز به عنوان رئیس جمهور منتخب زمام امور افغانستان را در دست داشت همچنان از نفوذ بالایی در این کشور و کشورهای منطقه برخوردار است.

دیدار کرزی با مودی در حالی اتفاق افتاده که پس از اقدام بی سابقه هند مبنی بر لغو خودمختاری و اختیارات ویژه جامو و کشمیر تنش های دهلی-اسلام آباد افزایش یافته و نگرانی ها نسبت به تاثیرگذاری این وضعیت بر روند صلح افغانستان تشدید شده است.

اسد ماجد خان سفیر پاکستان در واشنگن اخیراً به رسانه ها گفته بود که ممکن است پاکستان به دلیل تشدید تنش ها با هند نظامیان خود را از مرز افغانستان به کشمیر اعزام کند که این موضوع ممکن است روند صلح افغانستان را با چالش روبرو کند.

با این حال جی شنکر وزیر خارجه هند چند روز پیش بر حمایت دهلی از مذاکرات صلح با طالبان تاکید نموده و گفته بود: هند همیشه از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت نموده و در این راستا به همکاری با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 234

به "امنیت و صلح محور رایزنی های کرزی در دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت و صلح محور رایزنی های کرزی در دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید