انتشار تصاویری از چهره انسانی که 30 هزار سال پیش در مصر زندگی میکرد

به گزارش آخرین خبر، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست رسیده، انتشار تصاویری از چهره انسانی که 30 هزار سال پیش در مصر زندگی میکرد، صورت گرفت.

انتشار تصاویری از چهره انسانی که 30 هزار سال پیش در مصر زندگی میکرد

محققان تصاویری را به عنوان چهره احتمالی یک مرد 30 هزار ساله مصری منتشر نموده اند که می تواند سرنخ های جدیدی را درباره تکامل انسان ارائه دهد.

باستان شناسان در سال 1980 میلادی بقایای اسکلت مردی را در یک محوطه باستان شناسی واقع در دره نیل از دل خاک بیرون کشیدند. آنالیز های انسان شناسی نشان داد که این مرد در زمان مرگ 17 تا 29 ساله بوده و قد آن 160 سانتیمتر بوده است. براساس مقاله ای که در بیست و دوم مارس منتشر شده، این اسکلت قدیمی ترین نمونه انسان خردمند است که تا به امروز در مصر کشف شده و یکی از قدیمی ترین اسکلتهای دنیا شناخته می گردد.

با این حال، اطلاعات کمی درباره او وجود دارد و می دانیم که این مرد به همراه یک تبر سنگی دفن شده است.

اکنون پس از گذشت 40 سال از کشف این اسکلت، گروهی از محققان برزیلی چهره احتمالی این مرد را با استفاده از ده ها تصویر دیجیتالی بازسازی نموده اند که حین مشاهده اسکلتهای این مرد گردآوری شده اند. بقایای به جای مانده از این مرد در مجموعه موزه مصر واقع در قاهره نگهداری می گردد.

به گفته مائوسیر الایس سانتوس که یک باستان شناس است، جمجمه این مرد که بخش اصلی مورد احتیاج برای بازسازی چهره او محسوب می گردد، سالم به جای مانده است.

محققان امیدوارند ارائه تصویر این مرد باستانی بتواند درک بهتری را برای باستان شناسان درباره نحوه تکامل انسان در طول زمان ایجاد کند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2283

به "انتشار تصاویری از چهره انسانی که 30 هزار سال پیش در مصر زندگی میکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار تصاویری از چهره انسانی که 30 هزار سال پیش در مصر زندگی میکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید