انگل؛ جدیدترین اثر فیلم ساز کره ای منتقدان را به تحسین واداشت

به گزارش آخرین خبر، فیلم انگل (Parasite) جدیدترین ساخته بونگ جون-هو فیلمساز کره ای در جشنواره فیلم کن 2019 به نمایش درآمده و تحسین گسترده منتقدان بین المللی را برانگیخته است.

انگل؛ جدیدترین اثر فیلم ساز کره ای منتقدان را به تحسین واداشت

انگل از 10 منتقد مجله اسکرین دیلی نمره 3.4 از 4 را دریافت نموده و تا این لحظه بهترین فیلم جشنواره کن از دید این منتقدان بین المللی است.

فیلم های پرتره یک بانو در آتش (Portrait of a Lady on Fire) اثر سلین سیاما فیلم ساز فرانسوی و درد و شکوه (Pain and Glory) اثر پدرو آلمودوار کارگردان اسپانیایی دو فیلم دیگری هستند که مشترکا با نمره 3.3 صندلی دوم جدول منتقدان را تا به این لحظه اشغال نموده اند . جشنواره فیلم کن 2019 فردا 4 خردادماه به سرانجام می رسد و سه فیلم مورد اشاره از شانس های مهم دریافت جوایز اصلی جشنواره هستند.

فیلم انگل اثر تحسین شده بونگ جون-هو درباره خانواده فقیری است که در جهت بعضی اتفاقات به زندگی یک خانواده ثروتمند وارد می شوند. فیلم از بعضی جهات تم مشترکی با آثار پیروز سال گذشته همین جشنواره همچون دزدان فروشگاه (Shoplifters) و سوختن (Burning) دارد. دزدان فروشگاه فیلمی ژاپنی است که سال گذشته پیروز شد نخل طلای جشنواره را تصاحب کند و سوختن فیلمی بود که سال 2018 تحسین شده ترین فیلم منتقدان جشنواره لقب گرفت. همچنین هر دو اثر در میان عمده لیست های بهترین فیلم های سال 2018 قرار داشتند.

منتقدانی که درباره فیلم سینمایی انگل دست به قلم برده اند عمدتا به تمجید این اثر پرداخته اند. در وبسایت راتن تومیتوز 21 نقد درباره این اثر نوشته شده که رضایت 95 درصدی منتقدان را بازتاب می دهد. همچنین هر 11 نقد ثبت شده در وبسایت متاکریتیک درباره این فیلم مثبت است و مجموع نمره 86 را برای این اثر به ثبت رسانده.

جان بلیزدیل منتقد سینه ویو که به فیلم نمره 100 از 100 داده انگل را کالبدشکافی استادانه نابرابری اجتماعی و روانشناسی پول توصیف نموده و می گوید گرچه در سال های اخیر خانواده های کم درآمد به سوژه پرطرفداری در میان فیلم های حاضر در جشنواره فیلم کن تبدیل شده اند اما به ندرت می توان اثری به درخشانی فیلم بونگ جون-هو در میان شان یافت .

بلیزدیل صحنه هایی از فیلم را یادآور کتاب هایی چون یادداشت های زیر زمینی فیودور داستایفسکی و مسخ اثر فرانتس کافکا می داند و به این نکته اشاره می نماید که فیلم حتی در لحظات کمیک هنوز وجه تراژیک قدرتمندی دارد.

دیوید ارلیخ منتقد ایندی وایر که فیلم انگل را مستحق نمره 91 از 100 دانسته فیلم را اثری می داند که به شکلی بی رحمانه و خشمگین خوب ساخته شده. او در توصیف فیلم می نویسد: گاهی گیج کننده است، سپس تنشی غیرقابل تحمل دارد و در همه لحظات آنچنان سرگرم کننده است و خوب تنظیم شده که وقتی ریتم فیلم تغییر می نماید به سختی متوجه آن می شوید.

جاستین چانگ منتقد لس آنجلس تایمز که به فیلم نمره 90 از 100 را داده و در میان تحسین کنندگان آن قرار داد معتقد است در جشنواره کن 2019 اثری به قدرت فیلم انگل نمایش داده نشده. او فیلم را از بعضی زوایا با ما (Us) ساخته جدید جردن پیل مقایسه می نماید و معتقد است فیلم بونگ جون-هو از فیلم پیل فراتر می رود.

چانگ می گوید اثر جدید بونگ جون-هو عصبانی ترین و پرخاشگرترین فیلم بخش مسابقه سال جاری جشنواره کن است. تمثیلی کمیاب از داراها و ندارها که از نظر احساسی و عقلانی درگیرکننده است.

در ادامه می توانید امتیازات مجموعه منتقدان بین المللی را به فیلم های اکران شده در جشنواره کن 2019 ببینید. این جدول در روزهای آینده باقی مانده تا سرانجام جشنواره تکمیل می گردد:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 170

به "انگل؛ جدیدترین اثر فیلم ساز کره ای منتقدان را به تحسین واداشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "انگل؛ جدیدترین اثر فیلم ساز کره ای منتقدان را به تحسین واداشت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگل؛ جدیدترین اثر فیلم ساز کره ای منتقدان را به تحسین واداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید