آنالیز ژنوم گیاهان به ساخت ترکیبات دارویی موثر یاری می نماید

به گزارش آخرین خبر، ترکیبات مفید بسیاری در گیاهان وجود دارد که آنالیز ژنوم آن ها می تواند به ساخت دارو های موثرتر در مقابله با بیماری های یاری کند.

آنالیز ژنوم گیاهان به ساخت ترکیبات دارویی موثر یاری می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، آنتراکینون ها دسته ای از ترکیبات طبیعی هستند که بعلت خواص دارویی و کاربرد های دیگر مانند رنگ های زیست سازگار، ارزشمند هستند. علیرغم توجه زیاد به این ترکیبات، مکانیسم فراوری آن ها توسط گیاهان همچنان در هاله ای از ابهام است.

گروه بین المللی از دانشمندان ژنی را یافته اند که مسئول سنتز آنتراکینون در گیاهان است. یافته آن ها می تواند به دانشمندان یاری کند تا یک مکانیسم گیاهی برای برداشت این ترکیبات در مقادیر زیاد بسازند.

سو ری از موسسه علوم کارنگی گفت: سناتورا، گیاهی با ویژگی دارویی آنتراکینونی است که مدت هاست در سنت های باستانی چین شناخته شده و مزایای ضدمیکروبی و ضدانگلی دارد.

باوجود کاربرد های گسترده، مطالعات ژنومی سناتورا محدود است. با راهنمایی سانگ هوکانگ از انستیتوی ملی علوم کشاورزی کره با همکاری دانشمندان بین المللی، آرایه ای از رویکرد های پیچیده ژنتیکی و بیوشیمیایی برای شناسایی اولین آنزیم سازنده آنترانوئید در گیاهان استفاده شد.

کانگ گفت: اکنون که مراحل اولیه را طی نموده ایم، می توانیم به سرعت تمام ژن های درگیر در سنتز آنتراکینون را شرح دهیم.

هنگامی که فرآیند سنتز این ترکیبات مهم توسط گیاهان کاملاً شناخته گردد، می توان از این دانش برای مهندسی گیاه استفاده کرد تا غلظت بالایی از آنتراکینون ها برای استفاده های دارویی فراوری گردد.

ری نتیجه گرفت: همان تکنیک هایی که ما برای یاری به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی یا سوخت های زیستی استفاده می کنیم، می توانند برای توسعه روش های فراوری پایدار دارو های گیاهی نیز استفاده شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1400

به "آنالیز ژنوم گیاهان به ساخت ترکیبات دارویی موثر یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ژنوم گیاهان به ساخت ترکیبات دارویی موثر یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید