برگزاری تور آموزش گنج یابی با 500 نفر!

به گزارش آخرین خبر، یکی از مدعیان باستان شناسی که ادعا نموده بود تور آموزش گنج یابی با حضور 540 نفر و 140 خودرو در اصفهان برگزار نموده، متواری شده با این حال، یگان حفاظت از میراث فرهنگی قول دستگیری وی را داد.

برگزاری تور آموزش گنج یابی با 500 نفر!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

یکی از جوانان که ادعا می نماید باستان شناس است گروهی در فضای مجازی تشکیل داده و فیلم های آموزشی در مورد گنج یابی و باستان شناسی منتشر می نماید.

وی در یک فراخوان از تمامی هواداران خود در فضای مجازی خواست تا در روزهای اخیر به نیک آباد در نزدیکی شهر اصفهان بروند آن طور که فیلم های او در فضای مجازی پخش شده است و براساس ادعای خودش 540 نفر با 140 خودرو در این کلاس آموزش گنج یابی شرکت نموده اند.

او همچنین مخالفان خود را با الفاظ رکیک خطاب قرار داده و اعلام نموده که هواداران زیادی دارد که همگی آنها حامی اش هستند.

اگرچه این ادعا جای سوالات زیادی دارد چون در شهری نزدیک به اصفهان بعید است که کسی بتواند چنین اجتماعی راه بیندازد بدون اینکه کسی خبردار گردد آن هم با فراخوانی که این فرد داده است. همچنین تا کنون هیچ فیلمی از این کلاس آموزشی منتشر نشده است هرچند که این فرد در صفحه خود نشان می دهد چندین خودرو با راهنمایی او در حال رفتن به نقطه ای از یک بیابان هستند.

او که نام مستعار خود را پوآرو گذاشته حالا تحت پیگرد یگان حفاظت از میراث فرهنگی نهاده شده است چرا که بسیاری از باستان شناسان با دیدن این فیلم به یگان حفاظت میراث فرهنگی انتقاد نموده بودند که اگر این ادعا درست است پس یگان حفاظت از میراث فرهنگی چه می نماید؟ به خصوص آنکه انتشار فیلم های آموزشی از چگونگی به دست آوردن علامت های مربوط به گنج یابی خیلی وقت است از صفحه وی منتشر می گردد.

حالا سردار سرتیپ دوم امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از صدور احکام سنگین قضائی برای برگزارکنندگان کاروان آموزش میدانی گنج یابی خبر داده و گفته است: این کاروان از سوی فردی سودجو در یکی از روستاهای اصفهان راه اندازی شده است که به محض اطلاع از این موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان، فرماندهی انتظامی استان و دادستانی نهاده شد، بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری افراد سودجو و برگزارکننده این کاروان شروع شد. فعالیت این کاروان از سوی یکی از مخبرین به نیروی انتظامی و یگان حفاظت اعلام می گردد و مأموران به محل حضور این کاروان مراجعه کردند که بعد از وقوع درگیری بین مأموران و افراد سودجو، سه متهم در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور بیان نمود: با توجه به همکاری بسیار خوب یگان حفاظت و قوه قضائیه، ظرف همین روز احکام قضائی سنگین برای متهمان صادر شد، تا درس عبرتی برای افراد سودجویی باشد که به دنبال حفاری غیرمجاز و دستیابی به اشیای تاریخی هستند. در همین رابطه پیگیری برای دستگیری متهم اصلی این پرونده که در حال حاضر متواری است، در دستور کار واقع شده است، حکم توقیف خودروی او در سراسر کشور اعلام شده و این نوید را می دهیم که متهم اصلی پرونده که معروف به پوآرو است، نیز به زودی دستگیر خواهد شد.

سردار رحمت الهی گفت: به نظر می رسد انگیزه اصلی این افراد، کسب منافع، معروف شدن در فضای مجازی، افزایش دنبال کنندگان در صفحات اجتماعی و… باشد که در هر حال این اقدام با هر انگیزه ای که باشد، از نظر ما محکوم است و دستگاه قضائی نیز احکام سنگینی را برای این عمل مجرمانه در نظر گرفته است.

او در ادامه با هشدار به حفاران غیرمجاز و افراد سودجو گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر کشور تمام تحرکات و فعالیت های حفاران غیرمجاز را رصد می نماید. با توجه به همکاری بسیار خوب قوه قضائیه با این یگان، با افراد سودجو و حفاران غیرمجاز به شدت برخورد می گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1186

به "برگزاری تور آموزش گنج یابی با 500 نفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تور آموزش گنج یابی با 500 نفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید