بلندترین هتل ماژولار دنیا

به گزارش آخرین خبر، بزرگترین شرکت هتلداری دنیا کلید افزایش عایدی و بعلاوه ایجاد آرامش بیشتر مهمانان خود را در ساخت هتلی به سبک ماژولار (این سبک ساخت و ساز در واقع قطعات اصلی ساختمان در مکان دیگر ساخته و بعد در مکان اصلی مونتاژ می شود) تشخیص داده است.

بلندترین هتل ماژولار دنیا

شرکت بین المللی ماریوت (Marriott) برنامه ای برای ساخت بلندترین هتل ماژولار در جهان در محله NoMad منهتن دارد. این هتل قرار است 168 اتاق داشته باشد که قطعات آن از کارخانه ای در لهستان به نیویورک منتقل می شود. انتقال قطعات پیش ساخته در هنگام شب انجام می شود، زیرا در این زمان خیابان ها خلوت هستند و امکان جابه جایی قطعات عظیم در خیابان وجود دارد. انتظار می رود قطعات هتل در نود روز آماده و هتل در سال آینده افتتاح شود. ماریوت تصمیم دارد که در این برج به توسعه دهندگان، موسسات اقتصادی و صاحبان کارخانه خدمات ارائه دهد.

اریک جیکوبز (Eric Jacobs) کارشناس ارشد توسعه شرکت در آمریکای شاقتصادی در این مورد گفته است: هدف ما حرکت صنعت است. در این پروژه هزینه و زمان واقعا برای صاحبان و توسعه دهندگان مهم است. در واقع موضوع اصلی سرعت دادن به بازار است که با سرعت گرفتن بازار ما هم می توانیم حرکت کنیم و این برای همه خوب است.

شرکت های هتلدارای مانند ماریوت، ساخت و ساز به سبک ماژولار را توسعه می دهند، چراکه این سبک می تواند به آنها در افزایش عایدی یاری کند. جیکوبز گفته است که این روش باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا کار اصلی یعنی ساخت اتاق های هتل در کارخانه ها انجام می شود.

چالش اقتصادی

ساخت و ساز به سبک ماژولار در جهان هتل سازی سبک جدیدی نیست اما این سبک به مقدار کافی برای متوقف کردن توسعه دهندگان غیرممکن هست. طبق گفته سنت پاتل (Sanat Patel) شریک مدیریتی در Avana Capital، تامین اقتصادی پروژه NoMad کار بسیار دشواری است، زیرا این سبک پروژه ها احتیاج به هزینه های بیشتری نسبت به ساختمان های سنتی دارند. برای این پروژه 65 میلیون دلار وام گرفته شده است.

تام هردمن (Tom Hardiman) مدیر اجرایی موسسه ساختمانی ماژولار می گوید که در زمان یکسان، ظرفیت فراوری کارخانه ها بسیار محدود است، زیرا کارخانه های موجود مشغول ساخت بیمارستان، خوابگاه دانشجویی و حتی خانه هستند.

کمبود نیروی کار ساختمانی منجر به طولانی تر شدن فرایند رشد ساخت قطعات در کارخانه می شود. ماریوت مشوق های اقتصادی متعددی برای پروژه های ماژولار دریافت نموده است و خود هم می تواند بین توسعه دهندگان، معماران، پیمان کاران و وام دهندگان ارتباط ایجاد کند.

AC Hotel به وسیله شرکت Concord Hospitality به مالکیت رابرت چون (Robert Chun) پیشرفته است. جایکوبز گفته است که در عرض پنج سال ساخت هتل به سبک ماژولار می تواند 25 درصد از ساخت و ساز هتل در آمریکای شاقتصادی را شامل شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1815

به "بلندترین هتل ماژولار دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین هتل ماژولار دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید