بهترین گزینه برای بسته بندی؛ چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ گراور

به گزارش آخرین خبر، تصور کنید موظف شده اید که مقرون به صرفه ترین بسته بندی را انجام دهید، بدون اینکه کیفیت بسته را به خطر بیندازید. کوشش برای یافتن بهترین قالب، ویژگی ها و مواد اولیه می تواند دردسر باشد. همچنین تصمیم دریافت در خصوص روش های چاپ را به این موارد اضافه کنید. با این حال کاملا تعیین است که دچار سردرگمی خواهیدشد.

بهترین گزینه برای بسته بندی؛ چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ گراور

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

تیم ما این راهنمای مفید را برای شرح مزایا و معایب رایج ترین فن آوری های چاپی مورد استفاده در بسته بندی را برای پاسخ به این سوال ساده ایجاد نموده است: تفاوت بین چاپ فلکسوگرافی و چاپ گراور چیست؟

چاپ فلکسوگرافی چیست؟

چاپ فلکسوگرافی، که به آن چاپ فلکسو نیز گفته می گردد، یک روش چاپ نقش برجسته است. مشابه حروف چاپی که در آن جوهر از یک صفحه چاپ برجسته با استفاده از خشک نماینده های جوهر سریع به بستر انتخاب شده منتقل می گردد. چاپ فلکسوگرافی به طور مداوم در حال پیشرفت است، با پیشرفت در مطبوعات، صفحه سازی و فن آوری های چاپی، تقاضا برای این روش چاپ در بسته بندی افزایش پیدا نموده است.

چاپ گراور چیست؟

چاپ گراور یا روتوگراور فرایندی است که با استفاده از چاپ چرخشی قادر به فراوری تصاویر با ماندگاری بالا است. سیلندرهای عظیم مسی بسیار مستحکم با استفاده از قلم نوک لیزری یا الماسی با طرح انتخاب شده حک شده اند. از حکاکی ها به عنوان سلول یاد می گردد و در عمق های مختلف حک می گردد ، سلول های عمیق تر رنگ را شدیدتر ارائه می دهند.

مزایای چاپ فلکسوگرافی چیست؟

  • سرعت فراوری - ماشین آلات سرعت فشار بسیار بالایی دارند ، حتی سریعتر از روتوگراور کار می نمایند.
  • کاربردهای متنوع - چاپ فلکسوگرافی می تواند در طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله کاغذ و پلاستیک استفاده گردد.
  • هزینه های پایین تر - به لطف پیشرفت فن آوری صفحه، هزینه صفحات کم است، بنابراین برای حجم کم، فلکسوگرافی نسبت به چاپ افست لیتوگرافی ارزان تر است.

معایب چاپ فلکسوگرافی چیست؟

  • هزینه ها - هزینه چاپ صفحات هنوز هم می تواند برای فلکسوگرافی بالا باشد، اگرچه فراوری مواد جدید صفحه باعث شده قیمت گذاری رقابتی تر گردد.
  • کیفیت چاپ - چاپ فلکسو از تصاویر با تناوب پیوسته پشتیبانی نمی کند، بنابراین دستیابی به همان کیفیت چاپ ممکن با روتوگراور، به ویژه برای کارهای هنری پیچیده بسیار سخت است.
  • شدت رنگ - شفافیت و وضوح رنگ با چاپ فلکسوگرافی به اندازه چاپ روتوگراور نیست.

مزایای چاپ گراور چیست؟

  • دارای ریزه کاری - چاپ گراور تنها فرایند چاپ با سرعت و حجم بالا است که می تواند تصاویر با تناوب پیوسته را چاپ کند، همچنین به عنوان عکس و تصویر هم شناخته می گردد.
  • کیفیت چاپ - به عنوان یک فرآیند چاپ مستقیم، چاپ گراور باعث میگردد جوهر بهتر روی کاغذ بنشیند و کیفیت چاپ با ثبات تر گردد.
  • سرعت فراوری - زمان چاپ سریع است و دستگاه های مدرن قادر به فراوری حداکثر 14 متر فیلم در ثانیه هستند..
  • دوام - سیلندرهای گراور بسیار بادوام هستند ، می توانند برای چندین بار چاپ استفاده شوند.

معایب چاپ گراور چیست؟

  • هزینه های اولیه - هزینه های اولیه تنظیم سیلندر می تواند بسیار زیاد باشد. با این حال، این هزینه ها فقط یک بار است و در صورت استفاده برای کارهای معمولی چاپ، سیلندرها حداقل تا 18 ماه دیگر نیازی به تعویض نخواهند داشت.
  • هزینه های فراوری - چاپ گراور همواره به اندازه سایر روش های چاپ از نظر قیمت قابل رقابت نیست، به ویژه برای دوره های چاپ کوتاه تر. اما در مقایسه با تأمین نمایندگان Far East بسیار رقابتی است.
  • حجم سفارشات بالا - هزینه های نصب و راه اندازی مقدار سفارش بیشتری برای چاپ گراور را می طلبد اما MOQ در سال های اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

چه چیزی برای بسته بندی شما بهتر است؟

اعتراف می کنیم که درک تفاوت واقعی بین چاپ فلکسوگرافی و چاپ گراور سخت است. تا زمانی که نمونه ای از یک اثر هنری یکسان در فلکسو و دیگری در گراور نداشته باشید، نمیتوانید متوجه رجحان اثر چاپ گراور در کیفیت تصویر بشوید.

تعادل بین هزینه و کیفیت همواره چالش های سختی برای مارک ها به وجود می آورد. ما در چاپ پک های بسته بندی از حداکثر 12 چاپ فلکسوگرافی رنگی در ساخت ساک دستی آماده کاغذی استفاده می کنیم. با این حال، وقتی نوبت به بسته بندی انعطاف پذیر می رسد، معتقدیم که کیفیت چاپ گراور بسیار بیشتر از چیزی است که می توان با فلکسو بدست آورد.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1462

به "بهترین گزینه برای بسته بندی؛ چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ گراور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گزینه برای بسته بندی؛ چاپ فلکسوگرافی در مقابل چاپ گراور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید