تایلند سرزمین جنگل های شگفت انگیز!

به گزارش آخرین خبر، تایلند، سرزمین فیل ها و معابد گوناگون، جنگل های شگفت انگیزی دارد. جنگل های تایلند برای ماجراجویان و هیجان دوستان، یکی از بهترین مکان های دیدنی است. در میان جنگل های انبوه و پر رمز و راز تایلندی، هیجان زده خواهید شد، شاید هم به اوج آرامش برسید چرا که در جنگل های تایلند صدای زیبای پرندگان هر لحظه به گوش می رسد. بر طبق آمار حدودا 18،972،000 هکتار در تایلند، جنگل وجود دارد که 6،726،000 هکتار آن، به عنوان جنگل های طبیعی و متراکم، دسته بندی شده اند.

تایلند سرزمین جنگل های شگفت انگیز!

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

  1. پارک ملی خائو یای تایلند (Khao Yai National Park)

پارک های ملی، درواقع بخش هایی از جنگل های طبیعی هستند که به منظور حفظ آن ها، توسط دولت هر کشور اداره می شوند. این پارک ملی که بخش عظیمی از جنگل های تایلند را تشکیل می دهد، در سال 1962 میلادی به عنوان اولین پارک ملی تایلند شناخته شد. جنگلی که پارک ملی کاویای تایلند در آن قرار گرفته بخشی از مجموعه جنگل های تایلند است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. در این پارک ملی، فیل، خرس، سمور و میمون به وفور دیده می گردد. بیشترین صدایی که در این جنگل به گوش میرسد، صدای 300 گونه پرنده محلی است که از جمله آن ها می توان به صدای دارکوب، زاغ و جغد اشاره نمود.

تا به امروز چندین ببر و مار پیتون در این جنگل دیده شده است با این حال؛ این جنگل امنیت بالایی دارد و به طور کامل خدمات امنیتی در آن اجرا می گردد.

تفریحاتی که در پارک ملی کاو یای تایلند می توان انجام داد:

  • شما می توانید با اتومبیل خود، وارد این پارک شوید و در بین درختان سر به فلک کشیده و هوای تمیز آن، رانندگی کنید.
  • دوچرخه سواری در این پارک بسیار لذت بخش است.
  • به برج های دیده بانی این جنگل بروید و چشم انداز 360 درجه مناظر آن را ببینید.
  1. پارک ملی پاهینگ نام (Park Pa Hin Ngam)

یکی از بزرگترین پارک های ملی تایلند که حدودا 25 درصد از مساحت تایلند را پوشانده، پارک پا هینگ نام است که نه تنها جنگل آن تماشایی است بلکه صخره های عجیب و غریبی که در دل این جنگل تایلندی قرار گرفته، بسیار جالب توجه است. این پارک ملی، در فصل های بارانی، از شکوفه های صورتی رنگ، پر می گردد و این جنگل را به منظره ای نفس گیر و زیبا، بدل می نماید.

در این جنگل، دو آبشار نامتوک تپ پراتان و نامتوک تپ فانوم قرار گرفته که یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی تایلند محسوب می گردد. همچنین خدمات اقامتی و رفاهی برای توریستان و گردشگران به طور کامل ارائه داده می گردد تا گردشگران از تماشای این پارک ملی محبوب، نهایت لذت را ببرند.

  1. پارک ملی سای تنگ (Sai Thong National Park)

پارک ملی سای تنگ با دارا بودن 3400 هکتار از جنگل های تایلند به عنوان مهمترین و اصلی ترین جاذبه گردشگری تایلندی شناخته می گردد. آبشار سای تنگ منظره ای خیره نماینده در این پارک ایجاد نموده است که دلیل اصلی گردشگران برای رفتن به این منطقه را می سازد. این آبشار بیش از 100 متر ارتفاع دارد و در فاصله یک کیلومتری دفتر این پارک قرار گرفته است.

  1. پارک ملی تات تون (Tat Ton National Park)

پارک ملی تات تون در محدوده کوه ها و جنگل فو لائن خا قرار گرفته و چندین جاذبه طبیعی دیدنی دارد. از مهمترین جاذبه های دیدنی این جنگل تایلندی، وجود چندین آبشار دیدنی است که در فصل های بارانی، از همواره زیباترند. در این پارک مقبره مرد مقدس تایلندی هم قرار گرفته که برای تایلندی ها حائز اهمیت است. آن ها سالانه 4 بار به این مقبره می آیند تا در حرم مرد مقدس، دعا نمایند.

  1. پارک ملی مو کو سورین (Mu Ko Surin Park)

این پارک ملی در کنار مرز تایلند و میانمار واقع شده است و یک مجمع الجزایر زیبا در دریای اندامان است. در این پارک 5 جزیره مهم و شگفت انگیز قرار گرفته که هر یک از آن ها به تنهایی، یک روز زمان برای گشت و گذار لازم دارد. جزیره های این پارک ملی، میزبان گردشگرانی است که به غواصی علاقه دارند. شما می توانید با غواصی در آب های شفاف و کم عمق پارک ملی مو کو سورین، ماهی های رنگارنگ و مرجان های زیبای تایلندی را تماشا کنید. همچنین می توانید در این جنگل تایلندی، قایق سواری کنید و در دریای درخشان و آرام آن، ساعت ها گشت و گذار کنید.

  1. پارک ملی موکوسی میلان (Mu Ko Similan)

اگر دلتان می خواهد که 11 جزیره زیبا و شگفت انگیز تایلندی را در کنار سواحل ماسه ای درخشان و طلایی این کشور ببینید، حتما پارک ملی موکو سیمیلان را انتخاب کنید. این پارک ملی که در جنگلی بسیار شگفت انگیز قرار گرفته، انواع تفریحات دریایی را دارد. شما می توانید از غواصی و شنا در آب های این پارک لذت ببرید و در کنار آن از غذاهای دریایی تایلندی هم نوش جان کنید.

  1. پارک ملی آئو پانگ نگا (Ao Phang Nga)

پارک ملی آئو پانگ نگا نیز از جمله پارک های ساحلی تایلند است که توانسته بین گردشگران، محبوبیت بسیاری کسب کند. نکته جالب توجه این است که در پارک ملی آئو پانگ نگا، فیلم جیمزباند فیلمبرداری شده است به همین دلیل، این منطقه بعد از آن، محبوبیت بسیاری کسب کرد. در جزایر این پارک می توانید کایاک سواری کنید، غواصی کنید و یا در کنار سواحل آن، آفتاب بگیرید.

  1. پارک ملی اراوان (Erawan)

80 درصد پارک ملی اراوان، بکر و دست نخورده است. این پارک ملی مشهور تایلندی، در دل جنگل های تایلند قرار گرفته و جاذبه اصلی آن، آبشاری است که به زیبایی از بین صخره ها به زمین میریزد و دریاچه کوچکی را ایجاد می نماید. اراوان به معنای فیل هندی است. از آن جایی که بالای این آبشار مشابه سر فیل است، این لقب به این آبشار داده شده است. لذت شنا در دریاچه این جنگل را از دست ندهید. در جنگل اراوان می توانید انواع حیواناتی همچون آهو، فیل وحشی، خرس وحشی و … را تماشا کنید.

  1. پارک ملی نونگ نوچ (Nong Nooch)

در میان جنگل های تایلند، نونگ نوچ، یکی از کاملترین مجموعه گیاهان را در دل خود جای داده است. این جنگل، گل های ارکیده، درختان نخل، درختان میوه های استوایی همچون، نارگیل، انبه، پرتقال فراوانی دارد. بیشترین جاذبه تماشایی که در جنگل نونگ نوچ می بینید، باغ های دسته بندی شده است. بخشی از این جنگل متعلق به رزهای وحشی است. بخش دیگر آن باغ سانسوریا قرار گرفته و چندین باغ دست ساز نیز، در آن وجود دارد. باغ مجسمه حیوانات، باغ سفالگری، باغ ماشین و باغ قلب ها از جمله باغ های مهم این جنگل به شمار می فرایند.

  1. پارک ملی خائو سام روی یوت (Khao Sam Roi Yot)

پارک ملی خائو سام روی یوت مجموعه ای از پرندگان گوناگون را در دل خود جای داده است و غار پایا ناخن نیز، در آن قرار گرفته است. علاوه بر تماشای غار سه هزار ساله این جنگل، می توانید از معابد و سواحل آن نیز بازدید کنید.

در جنگل های تایلند چه تفریحاتی می توان انجام داد:

جنگل های تایلند هر ساله از نظر امکانات رفاهی و تفریحی کامل تر می شوند چرا که سالانه میزبان گردشگران بسیاری هستند. در جنگل های تایلند می توانید تفریحات زیر را انجام دهید.

زیپ لاین در دل جنگل

زیپ لاین های تایلند در دل جنگل های متراکم تایلند قرار گرفته است و پروازی بر فراز درختان سر سبز و انبوه این جنگل را به هیجان دوستان، هدیه می دهند. انتخاب با خودتان است. می توانید در صدای طبیعت جنگل های تایلند غرق شوید و یا هیجان را با زیپ لاین سواری انتخاب کنید.

رفتینگ در آب های جنگ های تایلند

اگر می خواهید کمی آدرنالین خونتان بالا برود، کافی است رفتینگ را در رودهای پرتلاطمی که در دل جنگ های تایلندی قرار گرفته است انتخاب کنید. اگر از هیجان خوشتان نمی آید، می توانید در آب های آرام این جنگل ها، قایق های سنتی تایلندی را سوار شوید و از منظره لذت ببرید.

کوه نوردی و صخره نوردی

در کنار پیاده روی در جنگل های تایلند می توانید کوه نوردی و صخره نوردی هم انجام دهید که البته این کار نیازمند تخصص و ابزار است. کفش مناسب، ابزار کوه نوردی و صخره نوردی، باید حتما به همراه داشته باشید.

غارنوردی در جنگل های تایلند

بعضی از جنگل های تایلندی هنوز هم رمز و رازهای بسیاری دارند و در دل بعضی از آن ها، غارهای شگفت انگیزی وجود دارند که صخره های آهکی و استالاگتیت ها و استالاگمیت های آن ها، به تنهایی یک جاذبه دیدنی خلق می نمایند. شاید تصور کنید که غارنوردی در جنگل های تایلند، ترسناک است اما غارهای تایلندی، غارهای بزرگی هستند که معمولا جاهای تنگ و ترسناک ندارند.

منبع: سفرمی
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 849

به "تایلند سرزمین جنگل های شگفت انگیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند سرزمین جنگل های شگفت انگیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید