تجدید پذیرها انرژی مورد احتیاج جهان را تضمین می نمایند

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انرژی، موتور محرک انجام هر کاری است و باید توجه داشت که تا نیرو و انرژی نباشد هیچیک از موجودات زنده توان انجام هیچ گونه فعالیتی را نخواهند داشت.

تجدید پذیرها انرژی مورد احتیاج جهان را تضمین می نمایند

آژانس بین المللی انرژی از سرمایه گذاری 304 میلیارد دلاری در پروژه های فراوری برق دنیا از منابع تجدیدپذیر طی سال 2018 خبر داده و اعلام نموده است که برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در حوزه حمل ونقل، همچنین گرمایش خانه ها نیز 25 میلیارد دلار هزینه شده است.به غیر از این حوزه ها ،240 میلیارد دلار هم برای افزایش بهره وری فراوری و استفاده از انرژی در بخش های خانگی، صنعتی و حمل ونقل هزینه شده است.

کل سرمایه گذاری های دنیای در حوزه انرژی در سال گذشته 1.8 تریلیون دلار بود و اختصاص یک سوم از این رقم به انرژی های تجدیدپذیر و افزایش بهره وری می تواند خبر شادمان کننده ای باشد اما نکته اینجاست که میزان سرمایه گذاری ها در این بخش ها طی دو سال گذشته رشدی نداشته است.

میزان رشد فراوری سالانه برق از منابع تجدیدپذیر شامل انرژی بادی، خورشیدی، آبی و غیره در سال 2000 حدود 25 گیگاوات بود اما میزان رشد آن در سال 2016 هفت برابر سال 2000 بود و از آن به بعد رشد چندانی نداشته است.

بر اساس گزارش پروژه دنیای کربن که میزان انتشار گازهای گلخانه ای را منتشر می نماید، ایران در سال گذشته حدود 672 میلیون تن دی اکسید کربن فراوری نموده و صندلی هفتم را در دنیا از لحاظ انتشار گازهای گلخانه ای داشته است.چین با 9 میلیارد و 839 میلیارد تن و آمریکا با پنج میلیارد و 270 میلیون تن، بزرگترین فراوریکننده های دی اکسید کربن در سال گذشته بوده اند. در صندلی های بعدی هند، روسیه و آلمان قرار دارند.

این در حالی است که ایران بر اساس توافق پاریس برای جلوگیری از گرمایش زمین، متعهد شد که تا سال 2030 حدود 7.5 گیگاوات نیروگاه تجدیدپذیر راه اندازی کند و قرار بود بخش اعظم آن تا سال 1400 راه اندازی گردد.

با توجه به ضرورت فراوری انرژی های تجدید پذیر یقیناً ایران نیز برنامه ریزی های لازم را برای تامین و فراوری انرژی های تجدید پذیر مورد احتیاج کشور را انجام داده و اجرایی می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 172

به "تجدید پذیرها انرژی مورد احتیاج جهان را تضمین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجدید پذیرها انرژی مورد احتیاج جهان را تضمین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید