تشخیص سلامت باتری سامسونگ؛ از گوشی تا ساعت و تبلت و لپ تاپ

به گزارش آخرین خبر، هنگام استفاده از گجت های مختلف از جمله هر یک از دستگاه های سامسونگ، کیفیت باتری اهمیت زیادی دارد و برای عملکرد مناسب دستگاه، حفظ این کیفیت و تشخیص سلامت باتری سامسونگ می تواند به استفاده بهینه یاری کند و طول عمر آن را تا حد زیادی افزایش دهد.

تشخیص سلامت باتری سامسونگ؛ از گوشی تا ساعت و تبلت و لپ تاپ

در این مطلب به آنالیز راهکارهایی برای تشخیص سلامت باتری سامسونگ می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید تا حد زیادی طول عمر باتری گجت خود را آنالیز و با استفاده از راهکارهای مختلف، تضمین کنید.

آنالیز سلامت باتری گوشی سامسونگ

در میان گجت های مختلف، شاید سلامت باتری گوشی از اهمیت زیادتری برخوردار باشد. برای تشخیص و آنالیز سلامت باتری گوشی سامسونگ راه های متفاوتی وجود دارد که هم شامل راهکارهای عمومی اندروید و هم شامل راهکارهای اختصاصی سامسونگ می شوند و در این جا به مرور آن ها می پردازیم. اگرچه ممکن است بعضی از این روش ها در جزئیات متفاوت باشند، اما در مجموع به شما امکان می دهند تا فعالیت باتری را در هر دستگاه اندرویدی آنالیز کنید.

آنالیز سلامت دستگاه اندرویدی از تنظیمات

برنامه تنظیمات (Settings) را در گوشی خود باز و سپس مراقبت از باتری و دستگاه (Battery and Device Care) را انتخاب کنید. این گزینه را به راحتی از میان بخش های مختلف منو پیدا خواهید کرد، اما بعلاوه می توانید با اسکرول کردن صفحه و با استفاده از نوار جست وجو، آن را بیابید.

هنگامی که در بخش باتری قرار گرفتید و اگر اطلاعاتی که در پی آن هستید را بلافاصله ندیدید، در پی گزینه ای مانند مقدار مصرف باتری (Battery usage) باشید. از این جا می توانید شرایط باتری را در طول 24 ساعت گذشته و اینکه کدام برنامه ها بیشترین مصرف را داشته اند، ببینید.

اگر می خواهید یک برنامه را به صورت اجباری ببندید، آن را در منو انتخاب کنید. سپس گزینه ای برای غیرفعال کردن آن، توقف اجباری، یا تنظیمات بهینه سازی دلخواه در اختیار خواهید داشت.

مورد دیگری که احتیاج به آنالیز پیوسته ندارد اما بهتر است در نظر داشته باشید، دمای باتری است که اگر زیر 50 درجه سانتی گراد باشد، کاملا طبیعی است.

آنالیز سلامت باتری با استفاده از کد

گوشی های اندرویدی دارای منوهای تشخیصی مخفی هستند که می توانید با وارد کردن دنباله ای از اعداد، هش ها و ستاره ها در صفحه شماره گیری برنامه تلفن به آن ها دسترسی داشته باشید. چندین مورد از این موارد وجود دارد که شما را به منوهای مختلف می برد، اما در اینجا روی منوی مربوط به باتری تمرکز می کنیم که در بعضی دستگاه ها کاربرد دارد.

  1. بخش شماره گیری گوشی خود را در برنامه تلفن باز کنید و کد *#*#4636#*#* را وارد کنید. با وارد کردن ستاره آخر، باید به منوی زیر راهنمایی شوید.
  2. اکنون دنبال اطلاعات باتری بگردید و اگر ظاهر نشد، بیان گر این است که این روش برای شما کار نمی نماید. اگر نمایش پیدا کرد، با انتخاب آن اطلاعاتی مانند سطح شارژ، سلامت و دما نشان داده می گردد.

آنالیز سلامت باتری در گوشی سامسونگ

بعضی از گوشی های سامسونگ بخش آنالیز و تشخیص سلامت باتری جداگانه خود را در اپلیکیشن سامسونگ ممبرز دارند که به طور پیش فرض روی گوشی نصب است.

1. اپ سامسونگ ممبرز را باز کنید و زبانه Get Help را در پایین صفحه انتخاب کنید.

2. در بالای این منو، گزینه Interactive cheks یا Device Diagnostics را برگزینید.

3. از این لیست ویژگی ها، باتری را انتخاب کنید. این ویژگی ممکن است در تلفن شما از قبل تیک خورده باشد.

4. اکنون می توانید ببینید که شرایط سلامت باتری در گوشی شما چگونه است.

آنالیز سلامت باتری با استفاده از یک برنامه شخص ثالث

اگر هیچ یک از راه های پیشین اطلاعات کافی مورد نظر شما را نشان نداد، می توانید از اپلیکیشن های شخص ثالث بهره ببرید. از برنامه های خوب در این زمینه می توان به AccuBattery و CPU-Z و Battery اشاره نمود. این به شما جزئیاتی را شامل ظرفیت باتری، دما و مقدار استفاده برنامه ها از باتری را نشان می دهد.

این برنامه ها همه نسخه رایگان برای دانلود دارند اما شامل نسخه های حرفه ای و پولی هم می شوند.

آنالیز سلامت باتری تبلت سامسونگ

با توجه به اینکه هم گوشی ها و هم تبلت های سامسونگ از سیستم عامل اندروید استفاده می نمایند، راه های تشخیص سلامت باتری تبلت سامسونگ هم در هر دو گجت تا حد زیادی یکسان است، بنابراین می توانید از موارد اشاره شده در بالا بهره ببرید.

اما با وجود شباهت ها ممکن است تفاوت هایی هم در هنگام آنالیز سلامت باتری سامسونگ در گوشی ها و تبلت ها ببینید که می تواند شامل تفاوت اندک در رابط کاربری به علت ابعاد بزرگ تر صفحه نمایش یا گزینه های بیشتر برای مدیریت مصرف باتری باشد.

آنالیز سلامت ساعت هوشمند سامسونگ

برای نظارت بر شرایط باتری و مصرف آن در ساعت سامسونگ گلکسی، می توانید از چندین ویژگی داخلی و اپلیکیشن های مختلف بهره ببرید.

آنالیز باتری به طور مستقیم روی ساعت

برای آنالیز شرایط باتری و مصرف آن روی ساعت سامسونگ گلکسی مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. صفحه اصلی را به پایین بکشید تا پنل سریع باز گردد.
  2. در پی آیکون باتری بگردید که درصد فعلی باتری را نشان می دهد.

برای آنالیز جزئیات مصرف باتری این مراحل را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات ساعت بروید.
  2. به پایین اسکرول کنید و گزینه باتری را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت می توانید عمر تقریبی به جای مانده از باتری، مصرف باتری در طول زمان و اینکه کدام برنامه ها بیشترین مصرف را دارند، ببینید.

استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable

اپلیکیشن Galaxy Wearable روی گوشی هوشمند گلکسی که به ساعت متصل است، اطلاعات دقیق تری درباره مصرف باتری ارائه می دهد.

  1. اپلیکیشن Galaxy Wearable را که به طور پیش فرض همراه ساعت سامسونگ گلکسی شماست، باز کنید.
  2. ساعت خود را انتخاب کنید و مطمئن شوید که ساعت شما به اپلیکیشن متصل است.
  3. برای مشاهده اطلاعات باتری روی گزینه Battery در داشبورد اصلی ضربه بزنید. در اینجا درصد فعلی باتری و عمر تقریبی به جای مانده باتری را مشاهده خواهید کرد. بعلاوه می توانید یک تحلیل دقیق از مصرف باتری به وسیله برنامه ها و ویژگی های مختلف در آن ببینید.

استفاده از اپلیکیشن سامسونگ ممبرز

  1. اپ سامسونگ ممبرز را باز کنید.
  2. از نوار پایین، پشتیبانی (Support) را انتخاب کنید.
  3. در بخش عیب یابی دستگاه های متصل (Connected device diagnostics) گلکسی واچ خود را برگزینید.
  4. روی نصب (Install) ضربه بزنید.
  5. پس از نصب آغاز (Get Started) را بزنید.
  6. از بخش عیب یابی دستگاه، دکمه شرایط باتری (Battery status) را بزنید.
  7. زمانی که آنالیز خاتمه یافت، به صفحه قبل بازگردید.
  8. این بار شارژ بی سیم (Wireless charging) را انتخاب کنید.
  9. ساعت هوشمند خود را روی شارژر وایرلس قرار دهید.
  10. تا خاتمه نتایج صبر کنید.

استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث

اگر در پی نظارت دقیق تر بر باتری یا گزینه های اضافی برای صرفه جویی در باتری هستید، می توانید از اپلیکیشن های شخص ثالثی که برای مدیریت باتری وجود دارند، بهره ببرید. بعضی از گزینه های محبوب شامل موارد زیر هستند:

  • Galaxy Labs: ابزارهای پیشرفتهd مدیریت باتری و نظارت بر عملکرد آن را ارائه می دهد.
  • Battery Widget: یک اپلیکیشن ساده که ویجتی برای نمایش درصد باتری روی صفحه ساعت ارائه می دهد.

بهینه سازی مصرف باتری

برای بهینه سازی مصرف باتری و افزایش عمر باتری ساعت سامسونگ گلکسی، به نکات زیر توجه کنید.

  • تنظیم روشنایی صفحه: کاهش روشنایی صفحه می تواند به صرفه جویی در باتری یاری کند. برای این کار به Settings > Display > Brightness بروید.
  • غیرفعال کردن نمایشگر همواره روشن: اگر ضروری نیست، خاموش کردن ویژگی نمایشگر همواره روشن می تواند به طور قابل توجهی عمر باتری را حفظ کند. برای این کار به Settings > Watch Faces and Styles > Watch Always On بروید.
  • استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی: وقتی باتری کم است، می توانید حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال کنید تا بعضی از عملکردها را محدود کنید و عمر باتری را افزایش دهد. به Settings > Battery > Power Saving بروید.
  • بستن برنامه های غیرضروری: مطمئن شوید برنامه هایی که استفاده نمی شوند را کاملا ببندید تا از تخلیه غیرضروری باتری جلوگیری گردد.

با استفاده از این روش ها، می توانید به طور مؤثر باتری ساعت سامسونگ گلکسی خود را نظارت و مدیریت کنید تا مطمئن شوید در طول روز به خوبی کار می نماید.

آنالیز سلامت باتری لپ تاپ سامسونگ

هر کسی که برای مدت طولانی یک لپ تاپ در اختیار داشته باشد که عمر باتری آن به تدریج کاهش یافته باشد، ارزش آنالیز پیوسته سلامت باتری آن را درک می نماید. ظرفیت باتری با گذشت زمان کاهش می یابد و در نهایت مجبور خواهید شد باتری یا کل لپ تاپ را تعویض کنید. بنابراین در اینجا راه هایی را که با استفاده از آن ها می توانید سلامت باتری را آنالیز کنید، مرور می کنیم.

استفاده از PowerShell ویندوز یا Command Prompt

ویندوز یک برنامه داخلی برای دریافت جزئیات گزارش باتری دارد که شامل اطلاعاتی درباره سلامت باتری، تاریخچه استفاده و ظرفیت باتری در طول زمان دارد.

برای دریافت این گزارش باتری مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. PowerShell یا Command Prompt را تحت as Administrator باز کنید. برای این کار باید روی منوی استارت کلیک راست کنید و سپس Windows Terminal (Admin) یا Command Prompt را برگزینید.
  2. گزارش باتری را با نوشتن خط دستور powercfg /batteryreport زیر اجرا کنید. این دستور یک گزارش کامل درباره فعالیت باتری فراوری و آن را تحت یک فایل HTML در پوشه کاربر (برای نمونه در مسیر C:UsersYourUsernamebattery-report.html) ذخیره می نماید.
  3. گزارش باتری را ببینید.

استفاده از نرم افزار داخلی سامسونگ

بعضی از لپ تاپ های سامسونگ با برنامه نصب شده ای مانند Samsung Settings یا Samsung Battery Manager عرضه می شوند که راهی آسان برای چک کردن سلامت باتری فراهم می نماید. برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. نرم افزار Samsung Settings را باز کنید. برای این کار نام آن را در منوی استارت جست وجو کنید.
  2. آنالیز اطلاعات باتری
    • به بخش باتری یا مدیریت پاور در نرم افزار بروید.
    • دنبال جزئیات در بخش سلامت باتری باشید که می تواند شرایط باتری را در حالت good condition یا needs calibration یا requires replacement نشان دهد.

استفاده از ابزارهای شخص ثالث

ابزارهای شخص ثالث متنوعی وجود دارند که جزئیات بیشتری درباره سلامت باتری لپ تاپ فراهم می نمایند. بعضی از معروف ترین های آن ها عبارتند از:

BatteryInfoView: یک ابزار کم حجم و کارآمد که اطلاعات جزئی از جمله نرخ شارژ شدن و کاهش شارژ و ظرفیت باتری را نمایش می دهد.

HWMonitor: این ابزار پارامترهای مختلف سخت افزار، از جمله شرایط باتری، دما و مقدار مصرف باتری را نمایش می دهد.

جمع بندی

در این مطلب به آنالیز راه های تشخیص سلامت باتری دستگاه های سامسونگ شامل گوشی، تبلت، ساعت هوشمند و لپ تاپ پرداختیم. حفظ سلامت باتری این گجت ها به طول عمر آن ها منجر می گردد و بنابراین اهمیت زیادی دارد. برای هر دستگاه، هم روش های عمومی و هم روش های اختصاصی به منظور پایش سلامت باتری وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان مقدار استفاده از باتری به وسیله ابزارها و برنامه های مختلف را تشخیص داد و به بهبود مصرف باتری یاری کرد.

منابع: Toms Guide, Tech Radar, Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1403 بروزرسانی: 15 شهریور 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2378

به "تشخیص سلامت باتری سامسونگ؛ از گوشی تا ساعت و تبلت و لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سلامت باتری سامسونگ؛ از گوشی تا ساعت و تبلت و لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید