تغییرات در وزرای کابینه شینزو آبه

به گزارش آخرین خبر، با تغییر پست های وزرا در دولت ژاپن که فردا (چهارشنبه) صورت می گیرد، یک اسکیت باز سابق با تصدی احتمالی وزارت المپیک، این کشور را آماده میزبانی رقابت های 2020 خواهد ساخت. نخست وزیری ژاپن اعلام کرده در حال بازبینی قانون اساسی این کشور است.

تغییرات در وزرای کابینه شینزو آبه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، حدس ها حاکی از آن است که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که به احتمال بالا در ماه نوامبر مجددا انتخاب خواهد شد، قصد دارد شینجیرو کوایزومی، پسر نخست وزیر اسبق را در کابینه خود وارد کند؛ طبق نظرسنجی های گذشته، کوایزومی از رقبای اصلی آبه عنوان می شد اما رفته رفته احتمال این موضوع رو به کاهش گذاشته است.

تارو آسو، وزیر هفتاد و هشت ساله دارایی و نیز یوشیهیده سوگا، دبیر هفتاد ساله کابینه دولت که آبه تصمیم بر حفظ آن ها دارد، هر دو از کسانی هستند که از زمان روی کار آمدن او در سال 2012، در مناصب خود باقی اند.

در پی افزایش دو درصدی اقتصادیات فروش در ماه آینده که در پی شدت دریافت جنگ تجاری آمریکا و چین صورت می گیرد، تارو آسو باید از کاهش فعالیت اقتصادی کشور جلوگیری به عمل آورد.

طبق اعلام رسانه ها، شینزو آبه در حفظ توشیهیرو نیکای، دبیرکل هشتاد ساله حزب لیبرال دموکرات نیز مصمم است. او پس از خود آبه، دومین مقام مهم این حزب به شمار می رود.

به همین دلیل، توشیمیتسو موتگی، وزیر اقتصاد، مسئولیت وزارت خارجه را به جای تارو کونو بر عهده خواهد گرفت؛ اما به نظر می رسد همچنان عهده دار مذاکرات تجاری با آمریکا باشد.

تارو کونو که در جبهه گیری علیه کره جنوبی درخصوص منازعات گذشته این دو کشور سابقه خوبی دارد، به گفته رسانه ها در شرف تصدی وزارت دفاع است.

در همی حال طبق گزارش رسانه ها، سِیکو هاشیموتو که از ورزشکاران باسابقه در المپیک های پیشین است، با توجه به میزبانی ژاپن از بازی های المپیک تابستانی 2020، وزارت المپیک را عهده دار خواهد بود.

در همین حال، شینزو آبه با اتمام ریاست سه دوره ای خود بر حزب لیبرال دموکرات طی دو سال آینده، از قصد خود مبنی بر بازبینی قانون اساسی این کشور که پس از جنگ و غالبا توسط آمریکایی ها پیش نویس شده بود، پرده برداشته است.

طبق این قانون، ژاپن نمی تواند ارتشی که تمام مدت فعال و مستقر باشد ایجاد کند و تنها امکان استقرار نیروهای مسلح جهت دفاع از کشور وجود دارد.

طبق نظرسنجی های این ماه، شینزو آبه حمایت 48 درصد از رای دهندگان را در اختیار دارد؛ امور تامین اجتماعی در صدر مطالبات رای دهندگان ژاپنی است و پس از آن، بهبود اقتصاد دومین درخواست آن ها تلقی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 364

به "تغییرات در وزرای کابینه شینزو آبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات در وزرای کابینه شینزو آبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید