توسعه گردشگری استان سمنان چراغ روستاها را روشن کرد

به گزارش آخرین خبر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: توسعه و ترویج گردشگری به خصوص راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، چراغ روستاهای استان را روشن کرد و جان دوباره ای به زندگی روستایی بخشید.

توسعه گردشگری استان سمنان چراغ روستاها را روشن کرد

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال اضافه نمود: در حال حاضر 78 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان فعال است و این اقامتگاه ها زمینه احیای روستاها را فراهم نموده اند.

وی با اشاره به وجود 40 روستای هدف گردشگری در استان سمنان، گفت: مرمت آثار تاریخی در روستاها نیز از دیگر اقدامات این اداره کل برای احیای روستاهاست.

وی با قدردانی از کوشش های معاونت میراث فرهنگی این اداره کل گفت: بیش از 20 اثر تاریخی در یکسال اخیر در روستاهای استان سمنان مرمت و بازسازی شده است.

جمال اضافه نمود: مرمت و بازسازی مسجد جامع فرومد، چاپارخانه روستای ارمیان میامی، کاروانسرای الهاک، امامزاده شمس الدین روستای تویه دامغان، اجرای طراحی و لند اسکیپ مقبره شیخ حسن جوری، مرمت کاخ ابراهیم خان روستای ملاده مهدیشهر، مرمت و ساماندهی منطقه چشمه علی دامغان، مرمت آب انبار روستای قاطول گرمسار و ارگ اعلای سمنان از جمله فعالیت ­های صورت گرفته برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی روستاهای استان است.

وی با اشاره به ثبت 16 اثر در روستاهای استان در فهرست آثار ملی، گفت: از جمله این آثار می­توان به ثبت اثر طبیعی تلخاب روستای لاسجرد شهرستان سرخه اشاره نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اهمیت آموزش و توانمندسازی روستائیان در حوزه توسعه گردشگری اضافه نمود: بر این اساس، دوره های آموزشی توانمندسازی روستاها در حوزه گردشگری برای مدیران و فعالان اقامتگاه های بوم گردی، دهیاران و فعالان گردشگری روستاهای هدف گردشگری برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی را از دیگر راههای احیای روستاها مطرح کرد و گفت: تا کنون چهار منطقه آبگرم، پیغمبران، سد شهید شاهچراغی و جنگل ابر شاهرود به بخش خصوصی واگذار شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 252

به "توسعه گردشگری استان سمنان چراغ روستاها را روشن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری استان سمنان چراغ روستاها را روشن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید