جاذبه های پنهان مسکو که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند

به گزارش آخرین خبر، کشف جاذبه های پنهانِ شهری به بزرگی مسکو چندان آسان نیست، مخصوصا اگر برای اولین بار به روسیه سفر می کنید. اگر در سفر خود به روسیه کمی وقت اضافه پیدا کردید، به شما پیشنهاد می کنیم از جاذبه های پنهان روسیه دیدن کنید. می توان گفت تنها مردم محلی از وجود این مکان های دیدنی خبر دارند و در میان راهنماهای گردشگری هم نمی توانید اطلاعات زیادی درباره آن ها پیدا کنید.

جاذبه های پنهان مسکو که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مخفیگاه استالین

یکی از جاذبه های پنهان مسکو که می توانید از آن دیدن کنید، مخفیگاه استالین (Stalins Bunker) است. مخفیگاه استالین در منطقه ایزمایلوو (Izmaylovo)، کمی دورتر از مرکز شهر مسکو قرار گرفته است. این مخفیگاه یکی از جواهرات پنهان مسکو و یکی از تاریخی ترین مکان های این شهر محسوب می گردد. تا چند سال گذشته هیچ کس از وجود چنین مخفیگاهی باخبر نبود اما امروزه این مخفیگاه به یک موزه تاریخی تبدیل شده است. مخفیگاه استالین دارای یک اتاق کنفرانس، دو سالن، سه دفتر کار و یک سالن غذاخوری است.

مجسمه شرلوک هولمز و دکتر واتسون

از دیگر جاذبه های پنهان مسکو می توان به مجسمه کارآگاه افسانه ای انگلیسی یعنی شرلوک هولمز (Sherlock Holmes) و دستیارش دکتر واتسون (Doctor Watson) اشاره نمود. این مجسمه توسط سفارت بریتانیا، در قلب شهر مسکو در ایستگاه مترو اسمولنسکایا (Smolenskaya) بنا شده است. طبق افسانه های محلی، هر فردی که بین این دو مجسمه بنشیند و آروزیی داشته باشد، آرزویش حتما برآورده خواهد شد. مجسمه معروف ترین کارآگاه آرتور کانن دویل (Conan Doyle) را نمی توان در هر جای دیگری به راحتی پیدا کرد. به علاوه ، بازدید از این مجسمه هر روز برای عموم آزاد است.

کلیسای جامع لقاح پاک مریم مقدس

کلیسای جامع لقاح پاک مریم مقدس (The Cathedral of the Immaculate Conception of the Holy Virgin Mary) یکی از عظیم ترین و زیباترین کلیساهای کاتولیک در روسیه به شمار می آید. این کلیسا یکی از جاذبه های پنهان مسکو محسوب می گردد و درب های آن هر روز به روی بازدیدکنندگان باز است. به علاوه، کنسرت موسیقی با ساز ارگان هم در این کلیسا برگزار می گردد. برای کسب اطلاعات درباره برنامه ها و رویدادهای این کلیسا می توانید به وبسایت رسمی و صفحه فیس بوک این کلیسا سر بزنید.

ساختمان تجاری دومینیون از طراحی های زاها حدید

ساختمان تجاری دومینیون (Dominion) که در منطقه تجاری دوبروفکا (Dubrovka) در مسکو قرار گرفته، یکی از جاذبه های پنهان این شهر محسوب می گردد. این ساختمان تنها مرکز تجاری است که توسط زاها حدید (Zaha Hadid) طراح برجسته بریتانیایی ساخته شده است. مفهوم و طراحی این ساختمان به راستی شگفت انگیز است و به دلیل جذابیت خاصی که دارد، از تمام شهر گردشگران را به خود جذب می نماید.

موزه کیهان شناسی

موزه کیهان شناسی مسکو (The Museum of Cosmonautics) تنها موزه ای در روسیه است که به تاریخ مطالعات فضایی و اکتشافات کیهانی اختصاص یافته است. این موزه در تمام اروپا بسیار خاص و منحصر به فرد است. در این موزه می توانید با داستان اسپوتنیک (Sputnik) و کپسول فضایی استفاده شده توسط یوری گاگارین (Yuri Gagarin) اولین انسانی که به فضا سفر کرد، بیشتر آشنا شوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1247

به "جاذبه های پنهان مسکو که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های پنهان مسکو که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید