نیژنی نووگورود روسیه؛ شهری شگفت انگیز که پاتق فیلمبرداری است!، عکس

به گزارش آخرین خبر، روسیه عظیمترین کشور دنیا است. روسیه همواره حقایق های جالب مختلفی را از کشورش به ما نشان داده است. زیبایی های زیادی وجود دارد که می توانید از کشوری که زمانی عظیم ترین ابرقدرت دنیا بود، دریافت کنید.

نیژنی نووگورود روسیه؛ شهری شگفت انگیز که پاتق فیلمبرداری است!، عکس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

زیبایی طبیعی، زبان منحصر به فرد، تنوع فرهنگی در جامعه و زیبایی شهرهای عظیم آن بر همگان شناخته شده است. شما هرگز از بحث در خصوص حقایق جالب و منحصر به فرد روسیه، به خصوص در خصوص شهر نیژنی نووگورود، خسته نخواهید شد. نیژنی نووگورود زمانی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای نظامی روسیه فعالیت می کرد.

در زمان اتحاد جماهیر شوروی به روی گردشگران خارجی بسته شده بود، اما پس از فروپاشی شوروی، بازگشایی گشت تا مردم از میراث یونسکو، آثار تاریخی و چشم انداز خارق العاده رودخانه آن لذت ببرند. در ادامه 12 حقیقت جالب را در خصوص شهر نیژنی نووگورود توضیح خواهیم داد.

تغییر نام نیژنی نووگورود در زمان شوروی

در اصل نام شهر فقط نووگورود (شهر جدید) بود. اما برای تمایز آن از نوگورود قدیمی و نوگورود غربی، این شهر را معمولاً نوگورود سرزمین های پایین تر می نامیدند. این شهر پایین نامگذاری شد زیرا در پایین دست واقع شده است. به ویژه از دیدگاه سایر شهرهای روسیه مانند مسکو، ولادیمیر و موروم. بعدها به نام معاصر این شهر شناخته شد.

این نام به معنای شهر جدید پایین است. در دهه 1930، اتحاد جماهیر شوروی بلافاصله بعد از به قدرت رسیدن، نام مکان ها و شهر ها را تغییر داد. آن ها می خواستند از دوره تزاری فاصله بگیرند. بنابراین از شر هرگونه نام مکانی مرتبط با تاریخ سلطنتی کشور خلاص شدند.

در سال 1932، نیژنی نوگورود به نام نویسنده مشهور شوروی، ماکسیم گورکی تغییر نام یافت. گورکی بنیانگذار رئالیسم سوسیالیستی بود و پنج بار نامزد دریافت جایزه نوبل شده بود، سبکی که از نوشته های انتقادی در خصوص رژیم شوروی امتناع می ورزید. این شهر در سال 1990 به نیژنی نوگورود بازگشت. موزه ادبیات دولتی گورکی، با بیش از 100000 نمایشگاه، اکنون در شهر نیژنی نووگورود واقع شده است. اتفاقاً گفته گورکی، از همه بیاموز، هیچ کس را کپی نکن شعار پروژه مطالعه در روسیه است.

نیژنی نووگورود به هالیوود روسیه معروف است

هر سال، نیژنی نووگورود تبدیل به محل فیلم برداری مجموعه ای از فیلم های معروف جهان از جمله سالت (salt) با بازی آنجلینا جولی، می گردد. حتماً به دنبال دوربین باشید زیرا هرگز نمی دانید چه موقع ممکن است به طور تصادفی از یک صحنه فیلم برداری عبور می کنید!

اولین تانک اتحاد جماهیر شوروی در نیژنی نوگورود

همانطور که می دانیم نام اتحاد جماهیر شوروی در کتاب های تاریخی بسیار مشهور است. زیرا اتحاد جماهیر شوروی ابرقدرتی بود که در جنگ جهانی دوم نقش مهمی داشت. در طی جنگ عظیم میهنی (1941-1945، بخشی از جنگ جهانی دوم هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی با آلمان نازی درگیر بود) نیژنی نووگورود مهم ترین فراوری نماینده تجهیزات جنگی بود. در حقیقت، گزارش شده است که اولین تانک اتحاد جماهیر شوروی در این شهر ساخته شده است.

گردشگران خارجی یک بار از ورود به نیژنی نوگورود منع شدند

نیژنی نووگورود به دلیل سابقه نظامی خود در تمام دوره اتحاد جماهیر شوروی به روی گردشگران خارجی بسته بود. فقط در سال 1991 بود که این شهر دروازه های خود را به روی بازدیدنمایندگان خارج از کشور باز کرد، درست یک سال پس از آن که نام اصلی شهر دوباره به نیژنی نووگورود تغییر یافت.

یک ایستگاه خیالی در مترو نیژنی نووگورود وجود دارد

قرار بود یک ایستگاه جدید مترو، یارمارکا، در سال 1993 بین ایستگاه های مسکوسکایا و استرلکا در سیستم مترو نیژنی نووگورود ساخته گردد. متأسفانه بودجه ساخت و ساز تمام شد. به همین علت ایستگاه به عنوان ایستگاه خیالی باقی ماند. اکنون تنها قطارها بدون توقف از آن عبور می نمایند.

پرسه زنی ارواح در خطوط قطار نیژنی نووگورود

در ژوئیه 1984، دو کارگر هنگام ساخت ایستگاه مسکوسکایا هنگام ریزش دیواره ها، جان خود را از دست دادند. شایعات حاکی از آن است که ارواح آن ها هنوز در راستاهای مترو نیژنی نوگورود گشت و گذار می نمایند!

رودخانه های نیژنی نووگورود برای سفرهای دریایی بسیار مناسب هستند

نیژنی نووگورود در محل تلاقی رودخانه های ولگا و اوکا قرار گرفته است. به همین علت این شهر پایتخت غیررسمی سفر دریایی روسیه است. در طول هر زمانی که مد نظرتان است، از چهار روز تا دو هفته، می توانید به مسکو، سنت پترزبورگ، پرم یا آستاراخان به صورت دریایی سفر کنید.

کرملین نیژنی نووگورود و خیابان روژدستونسکای

نیژنی نووگورود شهری با قرن ها تاریخ است. کرملین نیژنی نوگورود جاذبه اصلی شهر و چیزی است که واقعاً به آن افتخار می نماید. کرملین در اوایل قرن شانزدهم به عنوان یک قلعه نظامی ساخته شد.

این بنا اکنون به عنوان یک موزه در یک فضای باز بسیار منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرد و به یک مکان محبوب گردشگری تبدیل شده است. راستا روژدستونسکای یکی از خیابان های اصلی شهر است. در این محل هنوز هم می توانید خانه های اصلی قرن 18 و 19 را ببینید. با پیاده روی در خیابان روژدستونسکای می توانید فضای گذشته را احساس کنید.

نیژنی نووگورود، شهر هنر

نیژنی نوگورود به عنوان شهر هنر نیز شناخته می گردد. تعدادی از جاذبه ها و گالری های جذاب در نیژنی نووگورود وجود دارد. بلاگر بنچ (Blogger Bench) بنای یادبودی برای وبلاگستان روسیه است. بنای یادبود مانند دو نیمکت به شکل دفترچه ای است که با علامت @ به هم متصل می شوند. این مکان دیدنی و خاص برای 10 نفر به اندازه کافی عظیم است و به وای فای رایگان مجهز است.

سپس، گالری هنری کلادوفکا در مرکز شهر واقع شده و کنسرت ها، کلاس های متنوع، نمایش های سرگرمی، نمایش های محلی تئاتر و استعدادهای محلی را برگزار می نماید. و همچنین یک موزه سرگرمی خانه وارونه (Upside Down House)، به شکل خانه ای رو به بالا، وجود دارد. موسیقی نیز در این شهر بسیار توسعه یافته است. مکان های زیادی که کنسرت های خارق العاده برگزار می نمایند را در سرتاسر شهر می توان یافت. کافه هایی هستند که موسیقی زنده، از جمله جاز را ارائه می دهند و علاوه بر جاز، بسیاری از ساکنان نیژنی نوگورود علاقه زیادی به موسیقی راک دارند.

از طولانی ترین پله روسیه بالا بروید

پله های چکالوف که به عنوان یکی از مشهورترین خلبانان روسی در اوایل عصر هوانوردی (والری چکالوف) نامگذاری شده است. دو میدان عمومی نیژنی نووگورود را که به ترتیب در خاکریزهای بالا و پایین رود ولگا قرار دارند به هم متصل می نماید. در سال 1943 (در دوره ای که نیژنی نوگورود به گورکی معروف بود)، پلکان های چکالوف امتیاز طولانی ترین پلکان در روسیه را داشتند.

شهری با آیین های بسیار

در نیژنی نوگورود بیش از 120 جامعه مذهبی و انجمن وجود دارد. این جوامع شامل پیروان ارتدکس، مسلمانان، یهودیان، انجیلی ها، لوتران، بودایی ها و سایر ادیان است. بعضی از کلیساهای جامع محلی ارتدکس هستند، در شهر مساجد، کنیسه ها و سایر مراکز جامعه مذهبی نیز وجود دارد.

باغ وحش لیمپوپو در نیژنی نوگورود

نکته ای که بسیاری از مسافران نیژنی نوگورود را شگفت زده می نماید این است که باغ وحش آن که در محاوره به آن لیمپوپو می گویند چقدر حیرت انگیز است. این باغ وحش علاوه بر اینکه محل زندگی یک باغ گیاه شناسی گرراستای است میزبان انواع خزندگان، پستانداران و پرندگان است. در محوطه باغ وحش نیژنی نوگورود یک پارک مجسمه سازی کوچک نیز وجود دارد که شامل قطعات اصلی و ماکت است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1573

به "نیژنی نووگورود روسیه؛ شهری شگفت انگیز که پاتق فیلمبرداری است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیژنی نووگورود روسیه؛ شهری شگفت انگیز که پاتق فیلمبرداری است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید