خبرنگاران دهکده روستایی تیرجرد ابرکوه ، برای گردشگری و کشاورزی مناسب است

به گزارش آخرین خبر، یزد - خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: مجموعه دهکده تاریخی تیرجرد ابرکوه با 160 هکتار مساحت، علاوه بر امور تولیدی، برای فعالیت های صنعت گردشگری نیز مناسب است.

خبرنگاران دهکده روستایی تیرجرد ابرکوه ، برای گردشگری و کشاورزی مناسب است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمدید ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

سید جمال سجادی پور عصریکشنبه در آنالیز فرایند بازسازی و مرمت مجموعه که امام آدینه و جمعی از مسوولان محلی ابرکوه حضور داشتند، به خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به چاه کشاورزی موجود، علاوه بر پرورش ماهی خوراکی و زینتی، مرغ بومی نیز می توان پرورش داد .

وی افزود: در واحد یادشده ، علاوه بر ایجاد فراوری محصولات کشاورزی و دامی در کنار آن بحث اقامت و گردشگری نیز مطرح است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به ظرفیت آن برای توسعه امور گردشگری و کشاورزی از مشارکت کارآفرینان و دست اندرکاران احیای آن که به زنجیره کار مالی ، گردشگری و کشاورزی توجه دارند، قدردانی کرد.

سجادی پور به تغییر کاربری مجموعه اشاره نمود و یادآور شد: طرح تغییر کاربری یک هکتار است که پفراینده آن پس از تکمیل به یزد ارسال و در نشست کمیسیون تبصره یک،که نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور دارد، در این مورد تصمیم گیری می گردد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه اصالت بخش کشاورزی حفظ می گردد ، یادآورشد: در این واحد زمینه امور گردشگری ، کشاورزی و دامپروری فراهم است و این موضوع برای بسیاری از گردشگران جالب خواهد بود.

همچنین یکی از سرمایه گذاران گفت: این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه های تاریخی و گردشگری روستایی کشور است که در بخش مرکزی ابرکوه قرار گرفته است.

امیرحسین زرنگار میزان پیشرفت احیا و مرمت فار یک مجموعه را 92 درصد و فاز دوم را 40 درصد ذکر کرد و گفت: برای تکمیل کار 350 میلیارد ریال احتیاج است که تا به امروز افزون بر 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد : این مجموعه شامل 2 قلعه تاریخی ، 70 باب اتاق، ایجاد موزه شهدا، رستوران و کافی شاپ ، رصد ستارگان ، فضای ورزشی ، برکه، محل بازی بچه ها، استخر ماهی گیری ، 2 کیلومتر قنات و 20 هکتار باغ میوه ، محل فرود بالگرد و حدود 20 تخته سیاه چادر عشایر است که بر پایه زندگی روستایی مرمت و تکمیل می گردد.

وی تاکید نمود: با راه اندازی مجموعه به طور مستقیم برای 100 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

قلعه تیرجرد ابرکوه متعلق به اوایل حکومت سلسله قاجاریه در ایران است و در سال 1386 به شماره 19081 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

ابرکوه حدود 600 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که تا به امروز بیش از 100 مورد آن برای مراقبت در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در جهت جاده اصلی یزد - شیراز قرار گرفته است و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 754

به "خبرنگاران دهکده روستایی تیرجرد ابرکوه ، برای گردشگری و کشاورزی مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دهکده روستایی تیرجرد ابرکوه ، برای گردشگری و کشاورزی مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید