خبرنگاران همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش آخرین خبر، تهران - خبرنگاران - معاون نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس گفت: هیات مدیره سازمان به منظور همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به انتشار اوراقی برای یاری به مقابله با ویروس کرونا کرد.

خبرنگاران همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش روز (سه شنبه) پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، دستورالعمل جدید در مورد درج و انتشار اوراق خیرخواهانه در سازمان بورس آنالیز، اصلاح و ابلاغ شد.

سعید فلاح پور در مورد درج نمادهای نیکوکارانه در مقابله با بحران کرونا گفت: سازمان بورس به پیشنهاد فرابورس ایران، درج نمادهای نیکوکارانه در مورد ویروس کرونا را در جلسه هیات مدیره آنالیز کرد. شایان ذکر است، تا پیش از این تامین اقتصادی های جمعی تنها برای مشارکت در سود وجود داشته و فعالیت های خیرخواهانه در این خصوص دیده نشده بود؛ بنابراین برای انتشار این اوراق لازم بود تا سازمان بورس و اوراق بهادار دستور العمل مربوطه را اصلاح و تصویب کند.

این عضو هیات مدیره ضمن ابراز امیدواری در مورد مشارکت فعالان بازار در این طرح اظهار کرد: هیات مدیره سازمان از جهت همراهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یاری به مقابله با ویروس کرونا این تصمیم را اتخاذ کرد و در اولویت کاری خود قرار داد. به این ترتیب با ابلاغ دستورالعمل جدید به فرابورس اعلام نمود تا به انتشار این اوراق بپردازد.

این اوراق تحت عنوان ابزار اقتصادی مصوب و به عنوان یک ورقه بهادار شناسایی شده است. در هر دو نماد (کرونا1) و (کرونا2) خرید گواهی نیکوکاری به قیمت اسمی هزار تومان و حداقل مبلغ یاری نیز هزار تومان است، ضمن آنکه سقفی به عنوان حداکثر میزان خرید در این امر نیکوکارانه وجود ندارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 920

به "خبرنگاران همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همراهی سازمان بورس و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید